Страница 2 от 4
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 07:45
от slowtraveler
Коментирали сме историята с износването на задните накладки на Авенсиса (моя бе седан

)....
Според мен - лошо конструиране на спирачната система... Първоначално (конструктивно) зададен неправилен баланс, заради което често сработваше АБС (явно почва да блокира задните гуми). И от там - 'лигавото', неефективно и неприятно усещане на спирачките..
Аз също им хвърлям поглед предимно при смяна на гумите... Да, зависи от шофирането - при мен на всичките ми автомобили предните накладки издържат около 50-80х.км (на авенсиса - задните накладки

)...
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 08:28
от Ивайло Димов
То проблема не е само при тойота ,а като цяло и не само грешно разчетена спирачна система .Грешен избор на твърдост на феродото ,грешна дебелина .Понекога тря избираш по-малкото зло,да сменяш накладки отколкото спирачни дискове ,които може да са с лагер- главина и цената им да е Уау.

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 09:57
от slowtraveler
Ами аз съм го срещал само при Авенсиса - да има приоритет на задните спирачки... А според мен е грешка в разчета на баланса между предни и задни спирачки.. Защото балансът винаги е бил важен - на времето имаха кантарчета за задния мост, и от там се оправяха нещата при различно натоварване...
Сега има 'базова конструктивна настройка', която би трябвало да е изчислена за най-обичайното натоварване на автомобила, а за промяна на баланса се грижи АБС.. Ама за Авенсиса май е изчислена за пълен автомобил и няколко торби цимент в багажника

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 12:08
от dracunculus
При мен (Авенсиса) също предпочита задните накладки, но съотношението на смяна предни-задни е що годе балансирано. Първа смяна на задните- на ок. 50 000км, предни дойдоха на ок. 80к. И нататък също бяха в този порядък
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 12:18
от slowtraveler
E това ако е балансирано - предните издържат с около 60% повече пробег от задните

Затова и смятам, че проблемът си е на ниво конструиране

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 13:01
от dracunculus
Е, на Е класата от 2017 задните заминаваха на 45, предните държаха над 100 000, за мен това е наистина ненормално. Всичко е релативно погледнато. На Лексуса ми ги сменихме това лято, на 132 000 предни и задни. Бяха супер равномерно износени. Но там явно регенеративното спиране изравнява дизбалансите в някаква степен
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 13:23
от slowtraveler
За мен баланса си е баланс.... Изчисления при 'отворена система' (еднакво налягане отпред/отзад при несработил АБС) с каква сила и върху каква площ ще работят спирачките... Което си е площта на буталцето на апарата. А от площта на накладката вече ще зависи и колко бързо ще се износва... Но според личния опит - при Авенсиса причината не е в накладките, а е в спирачния апарат - прекалено голямо усилие върху задните спирачки...
Ако са сложили по-голямо буталце отзад - логично ще спира повече със задните... А усещането ми бе точно такова при авенсиса - по-активно 'клюмване' напред и много ранно сработване на АБС заради блокиране на задни колела...
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 13:24
от vfr800
Много често при новите коли баланса се прави като се избира по-малък спирачен апарат респективно с по-малка като площ накладка. Въпреки това, за да няма прегряване на спирачките пък имаме монтиран голям диск. В този случай, ако предната накладка е с 4ри пъти по-голяма площ от задната е възможно да имаме по-бързо износване. Аз лично съм оставал очарован от спирачната система на митсубиши лансер 2003-2006. В тази кола баланса беше толкова прецизен, че при рязко спиране и пълно натоварване на спирачната система само да докоснеш леко ръчната спирачка и задните колела блокираха. Ръчната там е на отделни накладки. Толкова прецизен баланс не съм очаквал от автомобил от такъв клас.
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 13:36
от batececo
На повечето автомобили със задни дискови спирачки, площта на задните накладки е около 2 пъти по-малка от тази на предните. На Аурисът също е така, също се износват 2 пъти по-бързо. Според мен е очакван такъв резултат.
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 13:53
от slowtraveler
Освен Авенсиса не съм имал друг автомобил с подобно поведение и износване на задни спирачки... Да не ви казвам как са задните на Кашкая - приличат на велосипедни, тънички, мънички... При предходен преглед помолих да ги сменят, защото ми се стори, че 2мм феродо е вече за смяна износено.... Докараха новите накладки - ами те същите - тънки като на велосипед с около 2мм феродо

И не се износват....
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 14:05
от BOz
slowtraveler написа: ↑15 Авг 2024 13:23
А усещането ми бе точно такова при авенсиса - по-активно 'клюмване' напред и много ранно сработване на АБС заради блокиране на задни колела...
На практика това е търсен ефект от производителя. Премахвайки механичното преразпределение на спирачното усилие (кантарчето), производителите имат по-голяма гъвкавост да пращат по-голямо усилие на спиране върху задния мост при нормални обстоятелства, което допринася за намаляването на гмуркането и по-добър комфорт за пътниците.
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 14:08
от Ивайло Димов
Което за кола с такива габарити не е нормално .А и е 4х4 което хвърля на размисли дали тук пък баланса е още по-зле ,щото една кола по-добре е да спира адекватно и да яде накладки отколкото да ги пази и да има лош спирачен път .

Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 14:15
от slowtraveler
BOz написа: ↑15 Авг 2024 14:05
На практика това е търсен ефект от производителя
Само на производителя на Авенсис вероятно

Усещането е като потъване на целия автомобил... Премахвайки кантарчето се разчита на два фактора - заложеният 'стандартен' баланс (и конструктивно заложено използване на спирачките) при всяко спиране... И вторият фактор - АБС се включва когато балансът се окаже неправилен за дадената ситуация... Колкото по-точен е изчисленият баланс (и по-близък до текущото натоварване на автомобила), толкова по-рядко ще се включва АБС при по-агресивно шофиране... Та за мен еднозначно изчисленият баланс ('заводски зададеният') е много далеч от идеалният
Ивайло Димов написа: ↑15 Авг 2024 14:08
Което за кола с такива габарити не е нормално
Съгласен съм, че е учудващо, но пък Кашкая има по-добро поведение при спиране от Авенсиса.... И да, задните спирачки ги използва доста пестеливо (забелязах го при опита да 'изпиля' задните ръждясали от некаране дискове

)
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 14:19
от Ивайло Димов

Ако имаш ESP ,тракшън контрол и те спомагат .
Предни накладки състояние при Т27 Авенсис
Публикувано на: 15 Авг 2024 14:34
от BOz
slowtraveler написа: ↑15 Авг 2024 14:15
И вторият фактор - АБС се включва когато балансът се окаже неправилен за дадената ситуация...
Всеки АБС има отделни карти на сработване. Първо сработва картата на ЕБД-то, после на АБС-а. Картата на АБС-а е много по-агресивна и ти се бориш срещу спирачния педал. Картата на ЕБД-то не се отразява върху възможността да продължиш да натискаш педала на спирачката със същото усилие, както и до момента преди сработването. Това, че може да усетиш "ритането" на педала не е нещо лошо и трешхолда на ЕБД-то е много по-висок. Което позволява на производителите да правят по-балансирано и комфортно спиране. Ефекта на Авенсиса ти по-скоро да е причинен от не добра геометрия на окачването в по-голяма степен отколкото на неравномерното балансиране на спирачното усилие.
п.п. Не ми се вярва да имаш нова накладка с 2мм "феродо" върху нея.
