Страница 2 от 3
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 14:46
от Alexandov_777
martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 11:40
За първи път чувам "Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията"
15квт. не са 10А !
10А са 2200 вата, т.е от шуко ще зареждаш с 2-2.3кв/ч . За толкова малка батерия на Рав4 плъг ин повече от 7кв/ч не ти трябва, но всеки сам решава за себе си
Ти в час ли си???
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 14:49
от Alexandov_777
martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 11:40
За първи път чувам "Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията"
15квт. не са 10А !
10А са 2200 вата, т.е от шуко ще зареждаш с 2-2.3кв/ч . За толкова малка батерия на Рав4 плъг ин повече от 7кв/ч не ти трябва, но всеки сам решава за себе си
Явно не сте ме разбрали. Смехът е излишен. Пишем тук за да си помагаме.
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 14:57
от Alexandov_777
Monster написа: ↑12 Май 2024 11:57
Предполагам, че има предвид киловатчас (количество енергия), а не киловат (мощност/скорост на зареждане), тъй като в конкретния случай станцията е монофазна и максималната й мощност е 7 kW (при 32А).
Alexandov_777, може да пробваш да направиш екранна снимка (на повечето андроидски телефони май става с едновременно натискане на копчето за намаляване на звука и копчето за изключване на телефона), за да споделиш опциите на приложението тук в темата. Иначе Равката от 0 км до напълно заредена батерия дърпа около 14-15 kwh ток, та ако целта ти е да я ограничаваш на 80% по-скоро трябва да ограничиш зареждането до 10 kwh (или 12 kwh ако има такава опция) и то пак зависи колко е изпразнена батерията. Според мен Тойота са си оставили достатъчен буфер отгоре, за да се притесняваш ти за пълното зареждане, но при всички положения за здравето на батерията е по-добре ако се оставя на по-малко проценти, когато не се ползва. Аз поне така практикувам - като знам кога ще тръгвам, си я пускам така, че да се напълни точно преди тръгването ми, за да не стои дълго с пълна батерия (най-често дори я спирам преди да се е напълнила съвсем, тъй като последния kwh тя го дърпа с много бавна скорост и е безсмислено да се чака). Ако пък знам, че няма да ползвам колата, но искам да има достатъчно ток в батерията, я зареждам в диапазона 10-12 kwh.
То всеки ще се сети за какво иде реч, може и аз някъде с термините да съм сбъркал. Ще видим как ще е като я взема и пусна за първи заряд. Ще кача и снимки. И да, сигурно 15 киловата ще и идват много, другата опция е само 10 да задам. Както казах, направени са през 5. За съжаление, явно не позволява зареждане до зададен %, което беше смисълът на закупуването на сравнително скъпа станция. Ще я нагласим някак си

.
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 15:55
от biro
Защо си купи българска зареждачка? Има чудесен wallbox pulsar със всичките му функции, лесна настройка на wifi, задаване на максимален % заряд, часове за зареждане и много други. И цената му е добра в amazon.de
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 16:51
от Alexandov_777
Колата дойде месец по-рано от очакваното, и трябваше да действам бързо. Не съжалявам за станцията, и тя излезна с лесна настройка, стига да бяха активирали съответният бутон. Ще видим реално как е със зареждането, възможно е и да има ограничение до определен %. Сондирах за мнения в групата за Ел. автомобили, само суперлативи за станцията. Реално можех да спестя 1200 лв.( с монтажа), и да зареждам от контакта, но станцията е за обща безопасност най-вече.
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 16:55
от Monster
Ами човекът пита
тук преди 2 седмици и единствено аз споделих мнение, на база на опита ми с публичните станции на EV Point, та предполагам така реши да се довери на българската фирма. Няма лошо да се стимулира родното производство. Между другото те си пишат сами и софтуера, та аз лично бих се пробвал да им дам обратна връзка за опциите на приложението - току-виж го вземат предвид и ако е възможно в бъдещ ъпдейт на софтуера да се прецизират настройките. Аз например не знаех, че има възможност станцията да пита колата до колко процента се е заредила и съответно да спре при определена стойност. Моята
go-e станция има опция да лимитираш броя киловатчаса в зарядната сесия, но аз сам трябва да си сметна на колко имам текущо в батерията на колата според оставащия пробег, за да реша какво число за лимит да сложа в приложението на станцията.
Filbor,
тук си споменал, че имаш споменатата от
biro wallbox pulsar (предполагам е
тази). Тя има ли такава опция да й кажеш да зарежда колата до 80% и тя сама да се усети кога да спре, независимо от заряда в началото на сесията? Ако искаш направо отвори нова тема за конкретната станция, когато имаш време.
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 17:19
от martin_vichev
Alexandov_777 написа: ↑12 Май 2024 14:49
martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 11:40
За първи път чувам "Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията"
15квт. не са 10А !
10А са 2200 вата, т.е от шуко ще зареждаш с 2-2.3кв/ч . За толкова малка батерия на Рав4 плъг ин повече от 7кв/ч не ти трябва, но всеки сам решава за себе си
Явно не сте ме разбрали. Смехът е излишен. Пишем тук за да си помагаме.
Да в час съм с някои неща, явно не сме се разбрали, но сефте чувам кабел със сечение 4.5мм2. :-) Монтирал съм няколко зарядни станции на клиетни и на упътванията им пише задължително полагане на заземителен кол в земята и между фаза и земя трябва да има 220волта
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 17:44
от Alexandov_777
Моят техник е пълен педант, бях му дал два дни да чете инструкциите. И даже ми каза, че пишело минимум този размер да е. Първо провери входящият кабел в таблото, че е въпросните квадрати. После пусна нов до станцията. А за недоразуменията, аз явно бъркам някои термини

.
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 18:18
от WoLF
U - напрежение с мерна единица V(волт);
P - мощност с мерна единица W(ват);
I - ток с мерна единица А(ампер)
Wh(ват-час) - количество енергия.
Ти пускаш да зареди 15kWh (15 000 Wh) при 10А ток, ако знаеш напрежението ще знаеш даже и за колко време ще ги "набие" в батерията.
Това е задължителна база и като напишеш 15kW, все едно си ни написал "Карах до София с 150км(без "ч") и ние живо се чудим да не се обърка някъде работата и да стане проблем.

Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 12 Май 2024 22:07
от biro
martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 17:19
Монтирал съм няколко зарядни станции на клиетни и на упътванията им пише задължително полагане на заземителен кол в земята и между фаза и земя трябва да има 220волта
Не всички зарядни изискват земя - например wallbox pulsar MAX. Pulsar pro идка земя - да.
А 220 волта беше преди 25 години. Отдавна стандарта в България е 230V.
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 13 Май 2024 14:43
от Alexandov_777
WoLF написа: ↑12 Май 2024 18:18
U - напрежение с мерна единица V(волт);
P - мощност с мерна единица W(ват);
I - ток с мерна единица А(ампер)
Wh(ват-час) - количество енергия.
Ти пускаш да зареди 15kWh (15 000 Wh) при 10А ток, ако знаеш напрежението ще знаеш даже и за колко време ще ги "набие" в батерията.
Това е задължителна база и като напишеш 15kW, все едно си ни написал "Карах до София с 150км(без "ч") и ние живо се чудим да не се обърка някъде работата и да стане проблем.
Е който бягаше в часовете по физика, като мен, после греши



. Пиша ги и аз както ми дойде

. Сега вече знам.
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 13 Май 2024 16:42
от martin_vichev
biro написа: ↑12 Май 2024 22:07
martin_vichev написа: ↑12 Май 2024 17:19
Монтирал съм няколко зарядни станции на клиетни и на упътванията им пише задължително полагане на заземителен кол в земята и между фаза и земя трябва да има 220волта
Не всички зарядни изискват земя - например wallbox pulsar MAX. Pulsar pro идка земя - да.
А 220 волта беше преди 25 години. Отдавна стандарта в България е 230V.
Оригинална зарядната станация за VW Id.4 пишеше в инструкциите 220V между земя и фаза. 220V трябва да бъде напрежението у нас, като преди години бяха допустими отклонениея + - 5% , а сега са допустими + - 10%
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 13 Май 2024 19:11
от max-2
Предполагам че иска минимум 220 волта. Т. е. 230 е идеално

Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 13 Май 2024 20:10
от slowtraveler
Българският стандарт (и ЕС) вече не е 220V(фазово)/380V(междуфазово напрежение), а 230/400Vас за монофазно/трифазно захранване...
Зарядна станция ЕV point
Публикувано на: 13 Май 2024 21:13
от FearSoft
► Виж съдържание
И ако трябва да сме напълно точни - 231/400. Ама обикновения потребител това не го вълнува

Това е малко офтопик, да се изфукаме, че знаем
