Страница 2 от 6
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 02 Яну 2023 12:12
от boyanmt
И аз,преди да сменя акумулатора на бангията,използвах временно стартираща батерия(pocket size).Нямал съм никакви проблеми!

- IMG_20230102_120725.jpg (202.06 KiB) Преглеждано 8569 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 02 Яну 2023 14:01
от VDK
Krachunov,
Един приятел имаше лаф. “Най-добрите японски джаджи, са китайските”
Винаги нещо от обурудването на автомобила може да те изненада, какво остава за тези, които са външни устройства.
slowtraveler написа: ↑31 Дек 2022 01:10
Но от друга страна - не разбирам защо се вкарвате във филм, а не си смените износеният акумулатор
При положение, че е на 10 месеца оригиналния, тази възможност я оставих за последна. Освен това гледам в ръководството, че е някакъв тип вентилиран със специфичен размер и се включва тръба. Да не говорим къде е заврян, а и нямах много време, за разучаване.
Външната батерия се оказа много читава. Дава индикация дали е включен кабелът, дали е закачен акумулаторът. Запали от раз без никакъв проблем, като зарядът и падна само с 5%. Освен това има Boost режим с двоен ампераж за по-умрял акумулатор.
Акумулаторът ми в момента след пътуването е зареден. Ще го следя изкъсо.
Прави ми впечатление при работа на автомобила в електрически режим, че хибридната батерия зарежда акумулатора. Поне това показа тестера на паркинга в EV.
Весела и безаварийна нова година колеги!
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 02 Яну 2023 16:35
от Krachunov
VDK написа: ↑02 Яну 2023 14:01
Един приятел имаше лаф. “Най-добрите японски джаджи, са китайските”
За това съм съгласен, израза е по - скоро нарицателно.
Идеята ми беше, че хибрида има повече от стандартна кола електроники, които има голям шанс да са и капризни. Тази тема ми подкрепя тезата.
Така че лафа на приятеля ви е верен, но пък е и факт случилото се.
Всеки сам си преценя, както е модерно
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 02 Яну 2023 17:01
от slowtraveler
VDK написа: ↑02 Яну 2023 14:01
При положение, че е на 10 месеца оригиналния, тази възможност я оставих за последна
Ако има съмнения за неправилна експлоатация - разбира се няма смисъл от смяна - първо го зареждаш както трябва и след това го мислиш... Например да го смениш по гаранция ако пак падне...
Но ми прави впечатление, че доста хора правят грешка - неправилно експлоатират акумулаторчето на хибрида, разчитайки, че е 'як' като на нормален автомобил, пускайки лампички в купето, габарити, радио в покой, когато не е включена хибридната система. А той просто няма такъв капацитет и лесно 'кляка' от такива товари...
Както си забелязал - включена ли е хибридната система - акумулаторчето се дозарежда, а хибридната система поема целият допълнителен 12В товар - лампички, радио и т.н.

Дори и ДВГ да не работи...
В края на краищата това, което зарежда акумулаторчето на хибрида не е алтернатор/генератор, а е конвертор от 200-300+ волта колкото е голямата батерия, към всички 12В консуматори, един от които е и акумулаторчето... Който конвертор работи винаги, когато е 'включена' хибридната система..
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 02 Яну 2023 19:43
от max-2
Ако си направите труда да видите къде е акумулаторът, поне на камри има "око" с три светлини. Доста точна индикация за състоянието на заряд дават. Зелено, синьо и черно май бяха. Има и легенда кое какво означава.
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 02 Яну 2023 20:35
от mapamop
max-2 написа: ↑02 Яну 2023 19:43око
Имах акумулатор "Мутлу", наследен от дизеловата "Зафира" на баща ми. Окото до последно беше зелено, ама стартовия му ток стигаше бензинката да не запали на косъм. И волтажа слизаше на 7.5 волта при запалване. Та в тоя ред на мисли това око побелява на много изтормозен акумулатор, и не знам кога става черно.
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 02 Яну 2023 20:43
от slowtraveler
Окото е много точно, ама следи само една клетка... Т.е. показва само дали клетката, на която е монтирано е ОК...
Да, това е добър ориентир само ако клетките стареят по един и същ начин, и никоя друга клетка не се разруши, окъси и т.н...
И аз съм имал няколко такива акумулатора с 'очи'... Реално окото ми вършеше работа да видя дали като цяло акумулатора не е поразреден...
И при изхвърлянето на акумулаторите окото им винаги бе 'зелено' - явно при мен сдаваха багажа други клетки

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 02 Яну 2023 20:52
от max-2
На колегата акумулатора е нов все пак. Когато мине голяма част от жизнения цикъл нещата са други. Зеленото е ок, зареден. Следващия цвят не си го спомням какъв беше, заредете батерията. Третия май беше черно-сменете батерията.
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 03 Яну 2023 09:23
от slowtraveler
max-2 написа: ↑02 Яну 2023 20:52
На колегата акумулатора е нов все пак.
Това не е гаранция

Учили сме на времето, че жизненият цикъл на всяко едно нещо има три фази относно дефектите.. Първата - докато е ново - повишена вероятност от поява на дефект, която плавно спада, достига платото с ниска вероятност на дефектите, след което дефектите отново се увеличават заради износването..
Затова и в случая с колегата споменах 'неправилното използване' като едната вероятност, а другата си е - дефектен акумулатор... На колега му сменяха гаранционно акумулатора на новото Версо и то май не веднъж (или веднъж на Авенсиса, веднъж на Версото)..
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 03 Яну 2023 11:02
от Оги
В акумулатора са внедрени теории от 3 тома електрохимия. За поведението му в различни стадии на стареене отлични диагностици са акумулаторджиите. До тях наблизо почти при всеки има търговец на акумулатори. Разбираемо защо. Окото може да ви ориентира за състоянието в 1/2 от случаите на проблем с напрежение или недостатъчен стартов ток. В крайна сметка е по-добре да се обърнете към познавач на батерии и зарядните им и да приемете, че батериите един ден се скапват и свършват.
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 03 Яну 2023 13:42
от ufer
mapamop написа: ↑02 Яну 2023 20:35
Имах акумулатор "Мутлу"
Лятото щях да си купувам Мутлу за МР-а, ама като видях датата на производство, грубо казано, преди 10-ина години, се отказах и си взех Варта, произведена март 2022...Наздраве за Новата година...

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 03 Яну 2023 14:54
от Chuk Spleskanovski
А има ли някаква индикация на таблото(лампа,изписване на код или др) за умиращ/умрял акумулатор?
За Приус 3 по-специално питам!?
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 03 Яну 2023 15:04
от slowtraveler
Ами то умрелият акумулатор го забелязваш като не успее да запали

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 03 Яну 2023 17:16
от Chuk Spleskanovski
slowtraveler написа: ↑03 Яну 2023 15:04
Ами то умрелият акумулатор го забелязваш като не успее да запали
Добре де,маалко преди да умре

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Публикувано на: 03 Яну 2023 17:26
от BOz
Chuk Spleskanovski написа: ↑03 Яну 2023 17:16
slowtraveler написа: ↑03 Яну 2023 15:04
Ами то умрелият акумулатор го забелязваш като не успее да запали
Добре де,маалко преди да умре
При хибрида обикновено разбираш съвсем на края на живота му, защото не можеш да го усетиш в стил - стартера върти мудно или от този род. Обикновено като умре, едвам стига тока колкото да отключи вратите.