Мен лично ме притеснява черното масло ..........на бензинов ДВГ не би трябвало да има сажди и маслото да е като при дизела.За това ти казах ,опитай с масло на база Пао и естери истинска синтетика там термостабилността е на друго ниво ,а масления филм издържа на брутални натоварвания .Естерите имат и полярност на вертикални повърхности и студените стартове не са проблем .
Кво значи стар двигател...........ПАО маслата се ползват от 70-те години на 20 век ,още повече в повечето масла рядко навдишават 40-50% и то в премиум сериите .Ако маслото ти прегрява заради ниска термостабилност ще натрупа нагар по сегментите ,в един момент масления сегмен ше се спече и почва да го яде .
Yaris XP 90 2006 г. (2SZ-FE), 1.3, 87 к.с. – маслото мирише на бензин
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Yaris XP 90 2006 г. (2SZ-FE), 1.3, 87 к.с. – маслото мирише на бензин
Нищо не пречи да опитам, но 1 пример с Havoline Ultra S SAE 5W-40 C3, двигателят се чуваше осезаемо повече, отколкото с Motul 8100 X-cess 5w40 А3/Б4 full saps, но халволинът чернееше по-бавно. Същото важи и за Авенисът от подписа, по-"звънък" е точният термин за Havoline Ultra S SAE 5W-40 C3. При Авенсиса за 14 мес въобще не потъмня. Използвам го за по-дълги разстояния - море, пренасяне на багаж и тнт.
Катерът на Яриса е 3.2 л., на Авенсис 4 л. до фул марк барабар с филтрите.
Катерът на Яриса е 3.2 л., на Авенсис 4 л. до фул марк барабар с филтрите.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Yaris XP 90 2006 г. (2SZ-FE), 1.3, 87 к.с. – маслото мирише на бензин
Ами ти сам си си отговорил ,Хаволина дето си ползвал е mid-saps C3 масло за коли с ДПФ филтър ,а мотула си е с пълен пакет присадки с молибден/за това и ДВГ работи по-тихо/ в него .Нищо общо нямат двете масла като концепция и задачи за изпълнение .Така ,че може да направиш една смяна със синтетика и да видиш дали ще има промяна в поведението и цвета ,вече каква марка ще избереш си е твое решение .Оригиналните масла на тойота се произвеждат във заводите на Exxon Mobil е Европа ,в България идват от Белгия .
Yaris XP 90 2006 г. (2SZ-FE), 1.3, 87 к.с. – маслото мирише на бензин
Да, колега, благодаря за съвета, но ще заключат темата отива в маслена такава. Мотулът в Сащ е с молибден, в ЕС не е. Фул сапс играе роля, според мен. Още един пример карал съм с Тотал 5w30 ineo mc3, определно моторът на Авенсиса е ужасно шумен на 4000 оборота, но пак не го гореше т.е. както таратор, оги и другите колеги помогнаха със съвет: pcv, маркучи, вакуум, начално пикаене на дюза и ще плясна едно 5w30 a3/b4 или a5/b5.
Ако някой колега притежава същият Ярис ще съм благодадрен на споделен опит.
Ако някой колега притежава същият Ярис ще съм благодадрен на споделен опит.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Yaris XP 90 2006 г. (2SZ-FE), 1.3, 87 к.с. – маслото мирише на бензин
Никой няма да я заключи защото реално нямаш диагноза ,за чернотата на маслото е заради нарушена термостабилност според мен .....твоята спецификация е А5/Б5 по принцип .Ако дюза ти пикае ще имаш завишен разход и преобогатена смес ,ще ти смърди на бензин колата от ауспуха и работата на ДВГ няма да е равномерна ,при нарушен вакуум от дросела или колектора ще ти се обърка горивната смес и ламбда сондата ще ти цъфне като chеck engine на таблото .Остава картерната вентилация да погледнеш дали там няма да излезе някакъв проблем .Но категогорично маслото трябва да потъмнее но чак черно .............4 бензинови коли съм имал от различни марки ,едната я карах с наливно от варел за 5 лева литъра е потъмняваше ама сажди не е имало .
Има такива мотори ,убийци на масло .........където температурата редовно минава 120 градуса и след 3-4000 км вече е за смяна .Конструктивно недомислени двигатели
Има такива мотори ,убийци на масло .........където температурата редовно минава 120 градуса и след 3-4000 км вече е за смяна .Конструктивно недомислени двигатели
Yaris XP 90 2006 г. (2SZ-FE), 1.3, 87 к.с. – маслото мирише на бензин
Това е едната възможност, именно за това писах - колеги да споделят опит.
Втората причина е, че предишният собственик я сменял на 10 к. км окло 7-8 г. и не са спазвани 6 мес указания на тойота за "тежък" режим на работа, и трето ако мехникът намери време да я последне и да смени филтърчето за картерни газове или каквото прецени, че е необходимо.
При поредната смяна на свещи и масло вътре изглеждаше чисто, колкото и да е никакъв показател.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта