Страница 2 от 3
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 27 Авг 2022 20:09
от mapamop
akm написа: ↑27 Авг 2022 18:33двутактово
Може. Ако майстора ви купи после едни нови дюзи и катализатор за негова сметка.
Иначе не. След появата на комънрейл дюзите свърши, полето за експерименти, дизела да се смесва с олио, двутактово масло, рициново масло, газ за осветление, и всякакви други мъзгочи....
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 28 Авг 2022 19:10
от akm
Странностите продължават. Проблема със срива след около 200 км. пробег почти на 95% изчезна, толкова е незабележим, че ако не го очаквам и крайно внимателно го наблюдавам няма да се забележи, че и не винаги го има. А събота и неделя карах доста - палих и гасих колата поне 20 пъти - и топла и студена.
Единственото, което отчитам като промяна е, че дозаредих догоре около половин резервоар, като измених на обичайните си навици (ОМВ) и долях обикновен дизел от Лукойл. Жалко, че причината за проблема остана неоткрита.
За двутактовото масло - разбрах - то и досега не сипвах, само 6в1 на Бардал за дизели.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 28 Авг 2022 19:37
от mapamop
Дюзите с какви корекции са на диагностиката?
Огледайте масите на мотор и акумулатор към купето. На тия години вече са окислени и са зле.
На дюзите буксите чистихте ли с контактен спрей и финна шкурка?
Буксите здрави ли са? Дори и маловажните безполезни закопчаващи зъбчета.... Които всъщност не са.
Пробвайте да смените релето за подгревните свещи, нищо че е топло... Или поне го огледайте.
Изглежда на лош контакт някъде или реле което запича, или дюзи които са поизморени вече.
Приемам на доверие че стартер и акумулатор са изрядни.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 29 Авг 2022 11:00
от akm
Дюзите с какви корекции са на диагностиката?
- Не съм питал, но ме убедиха, че са наред.
Огледайте масите на мотор и акумулатор към купето. На тия години вече са окислени и са зле.
- За масата към купето не се сетих, прегледах само масата към двигателя още докато колата прекъсваше и спираше(беше добре, но я почистих и притегнах) - без промяна.
На дюзите буксите чистихте ли с контактен спрей и финна шкурка?
- Едва ли е направено, другата събота мога да го направя пред блока.
Буксите здрави ли са? Дори и маловажните безполезни закопчаващи зъбчета.... Които всъщност не са.
- Да, вчера лично прегледах всяка букса, вкл. и тези на дюзите, както и поднових износената изолация , където я забелязах по кабелите (сега, като се замисля те това може да е помогнало...).
Пробвайте да смените релето за подгревните свещи, нищо че е топло... Или поне го огледайте.
- Това не е правено.
Изглежда на лош контакт някъде или реле което запича, или дюзи които са поизморени вече.
- За поизморените дюзи, което е вариант - минавала ми идеята поне веднъж да сложа добавка Bardahl - Diesel injection restorer 11, но ме е страх да не навредя повече.
Приемам на доверие че стартер и акумулатор са изрядни.
- Стартера работи коректно, акумулатора е на няколко месеца.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 29 Авг 2022 11:50
от mapamop
akm написа: ↑29 Авг 2022 11:00
Дюзите с какви корекции са на диагностиката?
- Не съм питал, но ме убедиха, че са наред.
Извадете им конкретните стойности на корекциите, СЪС TECHSTREAM!. Ако не ви се ходи до дилърството, се обърнете към някой от колегите които са ви близо, ако може да помогне. Това "наред" може да варира от "пикаещи" до наистина прекрасно здраве. Може да пробвате да им смените дихтунгите (медните шайби) - огледайте и конекторите им с резбата за течове от пренатягане или неправилен монтаж (смачква се челото на горивопровода). Тези двете водят до разхерметизация на горивната система, при много тежки случаи около дюзите има силни разливи на нафта.
akm написа: ↑29 Авг 2022 11:00
На дюзите буксите чистихте ли с контактен спрей и финна шкурка?
- Едва ли е направено, другата събота мога да го направя пред блока.
Пръскате контактен спрей в конектора на дюзата, на плоска клечка от кафе, сладолед или подобното слагате парче шкурка 2000-2500 и нагоре, навлажнявате и нея със спрея, и без да натискате отривате двете страни на конекторите. Идеята е да зачистите контактните пластинки, но да не им свалите покритието. Изобщо не натискате, а по-скоро ги "галите" със шкурката!
После пръсвате съвсем малко спрей в конектора на дюзата и закопчавате и разкопчавате буксата няколко пъти. Внимавате силиконовото уплътнение да няма досег до контактния спрей, защото ще се раздуе до троен размер и ще се скъса!
akm написа: ↑29 Авг 2022 11:00
Пробвайте да смените релето за подгревните свещи, нищо че е топло... Или поне го огледайте.
- Това не е правено.
За да не си купувате ново, си намерете другарче да слуша до него дали щрака при контакт и после дали пак щрака като освободи, като изключите от контакт (положение, "подгрев", точно преди да запалите). Ако трябва внимателно му разкопчейте капачето и го следете визуално какво прави. Зачистете му крачетата по метода с конекторите на дюзите.
akm написа: ↑29 Авг 2022 11:00
Изглежда на лош контакт някъде или реле което запича, или дюзи които са поизморени вече.
- За поизморените дюзи, което е вариант - минавала ми идеята поне веднъж да сложа добавка Bardahl - Diesel injection restorer 11, но ме е страх да не навредя повече.
Ако имате Bardahl BDC си засечете колко гориво има в резервоара и налейте доста по-концентрирана доза (примерно 6-8 пъти спрямо тази на етикета). След това може да пробвате тази за която сте писали, или Liqui Molly diesel injector cleaner, но съм скептичен към резултата. Няма как липсващи части от метал и/или пластмаси да ги възстановите с химия.... Рециклират се дюзите директно. Но това стойностите от диагностиката ще го покажат индиректно.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 29 Авг 2022 15:04
от centil
На практика Bardahl - Injector Cleaner 6in1 си е масло/нефтен продукт със смазочни свойства и добавена съставка за повишаване цетановото число на дизела. Та дали ще използваш двутактово (напр. най-доброто в дизеловите среди ADDINOL 2T MZ 406 W) или прехвалена скъпа добавка - е въпрос на личен избор/финанси.
По принцип всички въглеводороди в добавките се използват за подобряване на смазващите функции на горивото, но пък това води до намаляване на цетановото число. За това от своя страна трябва да се добави съставка за повишаване цетановото число.В крайна сметка в рекламната брошура се записва
- Увеличава цетановия индекс и благоприятства пъргавостта и мощността.
- Предпазва цялата инжекционна система - инжектори, клапи, помпа, горивна камера и др.
https://www.bardahl.bg/bg/product/a/4280
https://www.bardahl.bg/uploads/more_8f8 ... 173036.pdf
Ако наистина всички датчици в колата нямат някакъв електрически дефект, то аз бих пробвал с два резервоара нормална нафта без никакви добавки. Ако искаш да ползваш добавка към нафтата, то или си купи качествена такава, или си забърквай сам.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 29 Авг 2022 19:26
от akm
Bardahl - Injector Cleaner 6in1, както и всички останали химикали, има т.нар. MSDS. Там са описани подробно съставките. Доста по-различни са от минералните или двутактовите масла.
Ако проблема ескалира, ще сипя 6-7 пъти по-висока концентрация от BDS-a, ама за сега ще се въздържа. И ще сменя бензиностанцията за да пробвам дали е възможно последните месеци системно да съм зареждал лош дизел...
Останалите работи - една по една.
Още веднъж благодаря на всички колеги за помощта!
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 29 Авг 2022 20:10
от mapamop
Започнете с диагностиката според мен, но си искайте оная досадната табличка със цифричките, ама със всички цифрички (All data), и цялата табличка, от Techstream. Две таблички на студен, прясно запален мотор, на празен ход, и на 2500 оборота на място. Още две на загрят до работна температура мотор, на празен ход и на 2500 оборота. Това е перфектният комплект от "таблички". И списък на грешките, ако някой не е избързал да ги забърше.
После остава да изровим референтните стойности от документацията на двигателя, и да видим кое е извън нормите или е близо до гранични стойности.
Табличката няма да ви оправи проблема сама по себе си, но поне ще даде някакви индиректни насоки. От там нататък ако наистина всичко е в граници, ще умуваме дали е електрически проблем или нещо друго.
Без тези данни, стреляме в тъмното по маймуните в джунглата, търсейки единственият фазан в джунглата. И повярвайте - много маймуни може да изтрепем, и пак да не намерим фазана, въпреки че изглежда да сме на прав път.
Настоявам за Techstream, защото стойностите ще са със същите имена и същият порядък като в докуметацията. Не казвам че другите уреди и софтуери са добри или лоши, но производителите им обикновено не задават гранични стойности, а в документацията за двигателя има гранични стойности и имената им спрямо това което се вижда в техстрийма.
Ако имате нужда от софтуера, не е проблем да ми пишете на частно, но кабел/уред ще трябва да си намерите. Поне засега, свободният, който не ползвам интензивно не е на разположение, и се очертава поне месец още да не е.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 29 Авг 2022 21:11
от centil
akm написа: ↑29 Авг 2022 19:26
Bardahl - Injector Cleaner 6in1, както и всички останали химикали, има т.нар. MSDS. Там са описани подробно съставките. Доста по-различни са от минералните или двутактовите масла.
Чак пък доста по-различни... А и съм поставил линк към MSDS-а на Bardahl - Injector Cleaner 6in1, което предполага, че съм прочел какво съдържа, а именно:
Hydrocarbons, C10-C13: 80-100% (нефтен продукт със смазочни свойства)
2-ethylhexyl nitrate: 1-5% (за повишаване цетановото число)
Успех с откриването и решаването на проблема!
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 30 Авг 2022 07:37
от akm
mapamop написа: ↑29 Авг 2022 20:10
Започнете с диагностиката според мен, но си искайте оная досадната табличка със цифричките, ама със всички цифрички (All data), и цялата табличка, от Techstream. Две таблички на студен, прясно запален мотор, на празен ход, и на 2500 оборота на място. Още две на загрят до работна температура мотор, на празен ход и на 2500 оборота. Това е перфектният комплект от "таблички". И списък на грешките, ако някой не е избързал да ги забърше.
Такава диагностика в ТМ Пловдив могат ли да ми направят? Т.к. не съм много наясно - ще си разпечтам съвета ви и ще им го представя.
И лошото е че проблема съвсем изчезна... което означава, че в най-неподходящия момент ще се обади отново. А и това е колата на жена ми - от днес отново е в нейните ръце и тя едва ли ще забележи някои ранни симптоми.
centil написа: ↑29 Авг 2022 21:11
2-ethylhexyl nitrate
Етил хексил нитрата окислява и смолистите отлагания. Използва се за подобни цели в други индустрии. Но както и да работи или не работи - а аз добавка слагам редовно - значи проблема е другаде. Ще и направя диагностика при възможност в ТМ - дано да покаже каквото си трябва.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 30 Авг 2022 08:02
от Митхат
Когато загрее и започнат магариите и трудно запалва...полейте с едно две шишета студена вода датчика на коляновият вал.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 05 Сеп 2022 06:27
от akm
Здравейте,
Както писах, проблема изчезна сам. Но все пак почистих буксите и клемите на дюзите, че и на почти всички датчици, до които се добрах преди да завали. Пръснах и с контактен спрей. За диагностиката ще забавя. Решил съм да купя диагностичен кабел и софтуер TECHSTREAM (може би ще купя още една тойота...) и да се науча да работя с него, бихте ли препоръчали откъде, т.к. нета е пълен с обяви, но и с коментари кое било фалшиво и кое не, та съвсем се обърках.
Поздрави!
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 05 Сеп 2022 09:47
от mapamop
Преди време бях пуснал тема, специфично за диагностичните уреди които са минали през ръцете ми. Погледнете я, и вижте кое се вписва ценово в бюджета ви.
За софтуера мога да помогна.
Може да ми пратите едно лично, ако искате да коментираме, или да пишете в релевантните теми за софтуера и диагностичната техника. Нека не излизаме извън темата за непаленето, и не я заблатяваме темата с други неща.
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 27 Окт 2022 16:40
от akm
Здравейте колеги,
Малко продължение - надявам се, проблема е решен.
Лекото претрисане при старт се появи след около три седмици яко каране без добавка. Слабо изразено, но всеки път. Въпреки мнението на механика ми настоях дюзите да се свалят и занесат на стенд. В крайна сметка се оказаха 2 съмнителни дюзи, след рециклиране, профилактика и настройка на всичките четири колата направо литна и всякакви претрисания изчезнаха. И така вече 4-500 км.
Благодаря за всички съвети!
1,4 d4d гасне. Няколко проблема...
Публикувано на: 27 Окт 2022 17:00
от Ивайло Димов
Лека и безаварийна вече ....дюзите са си консуматив ......по някое време изтрещяват и трябва рециклиране .Двутактово масло в пиезо-кристални дюзи не е решение на проблема ,а даже може да стане свинщина .Смяна на горивен филтър на 10 000 км е най-доброто средство за чисти инжектори .......тва е положението .