Страница 2 от 4
Ефективност и разход
Публикувано на: 19 Май 2023 12:04
от Filbor
За VW ID.4:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=112&t=486528
Има данни пак...
Monster написа: ↑24 Юни 2022 17:11
от Лом

Ефективност и разход
Публикувано на: 22 Май 2023 22:59
от Monster
ЛОМ - Люлката на Образцовата Мобилност.
Така като гледам данните за VW ID.4 разходът в kWh на 100 км изглежда аналогичен на числата, които постигам с Rav4 PHEV. Гледам числата до 100 км/ч, тъй като над тази скорости Равката обикновено я карам в хибриден режим и не мога да споделя засечени данни за разход в EV режим в по-дълги участъци.
Ефективност и разход
Публикувано на: 21 Юни 2023 22:03
от Filbor
BOz написа: ↑26 Юли 2021 11:48
Filbor, във някаква връзка с горните мнения, мен живо ме интересува колко енергия ще харчи колата когато се зарежда, а не колко ще пише на борд компютъра.
Ето, но аз в снимка две предварително изчислявах колко съм изхарчил от електромера и очевидно съм прекалил
От снимка две: на първото съм започвал зареждане от 24%, а на второто е от 31%. И в тези случаи не съм я зареждал до 100% (52 кВч)
1) 24% -> 58%
2) 31% -> 77%
96 км за 58%-31% = 27% --> 14.04 кВч пролетно градско.
Ефективност и разход
Публикувано на: 06 Ное 2023 11:50
от Filbor
Renault Zoe Intens 2021, R135:
3396,16 / 20 036 = 17 кВч на 100 км
Батерия 52 кВч => (52 / 17) * 100 = 300 км среден пробег
Ефективност и разход
Публикувано на: 06 Ное 2023 12:01
от biro
Общо заредено по електромер или показание на БК? Има ли статистика колко лева са платени за тия 3396.16kWh ?
Ефективност и разход
Публикувано на: 06 Ное 2023 12:16
от Filbor
731,49лв., но имам и безплатни зареждания.
Обикновенно взимам данни от електромера. Но ако е безплатно зареждането може да нямам тези данни и тогава използвам борд компютъра.
Колата е на лизинг и заради това не е изплатена цялата сума. Така всеки месец "Първоначалната покупка" расте.
Ефективност и разход
Публикувано на: 18 Ное 2023 00:56
от BOz
Ефективност и разход
Публикувано на: 18 Ное 2023 09:57
от WoLF
Тая статистика ми мирише... на изгоряло

Някой да направи елементарната сметка колко ток ще трябва да поема колата и дали няколко апартамента могат да се захранват с него спокойно. Да не говорим колко часа бездомниците ще могат да се топлят на горящата кола. От сега да кажа, колкото по-рядко горят, толкова по-отровно и по-дълго го правят

Ефективност и разход
Публикувано на: 20 Ное 2023 08:31
от Hursa
Няколко? Вероятно разхода за изчисляване на оробега е силно занижен, но и така става въпрос за зареждане с мощност около 250 кВт за стоящите в челото на класацията (вярно вероятно е за много малка част от капацитета на батерията, и още преди 10 години пишеха за зареждане с мощности около 500 кВт, дори 800 кВт, но се оказват голи).
Средната денонощна мощност - потреблението на ел енергия на домакинство пада до около 400 Вт. Това е мощността за над 600 домакинства. Пиковото потребление, за по-малко от час, дори на големи домакинства много рядко достига 5 кВт. Дори така, зарядната мощност е колкото потреблението на 50 домакинства. Може да се прецени, какъв стрес е едновременното зареждане само на десетина електрички за малка енергийна система, като нашата - потреблението на която пада до 2500 - 3000 МВт.
Ефективност и разход
Публикувано на: 22 Ное 2023 14:01
от ufer
Потреблението не се ли мери в кВ/ч (kW/h)?
Ефективност и разход
Публикувано на: 22 Ное 2023 14:20
от biro
Потребената енергия се мери в kWh, а не в kW/h. Мощността се измерва в kW.
Ефективност и разход
Публикувано на: 22 Ное 2023 15:04
от ufer
Биро, ми то същото... Аз си слагам наклонената скоба по аналогия от км/ч...

Но в Козлодуй часовете не ги интересуват, защото си имат атомна...

Ефективност и разход
Публикувано на: 22 Ное 2023 19:40
от Hursa
► Виж съдържание
Във ватове "мерим" "скоростта" с която се "потребява" енергията (поне в случая).

За скорост (на движение) нямаме подобно означение на единицата. Ако искаме да използваме аналогия с километър в час, то тогава мощността трябва да я мерим в кДж/ч, но използваме единицата Дж/сек - джаул в секунда (подобно на метри в секунда м/сек), което е ват. кВтч не е системна единица за измерване на енергия, интегрална величина - подобно на това, какво разстояние сме изминали, движейки се и променяйки скоростта произволно, но "измервайки" го не в изминати километри или метри, а в средна (постоянна) скорост в километра в час с която трябва да се движим за да изминем същото разстояние за един час. И това го правим за да ни е по-удобно.

Системната е джаул. Но това не е интересно, по забавното е - какво трябва да е сечението на проводниците, ако искаме да зареждаме с мощност 250 кВт и напрежението е колкото в "битовата мрежа" 230 волта
Ефективност и разход
Публикувано на: 22 Ное 2023 20:28
от biro
Filbor написа: ↑19 Май 2023 12:04
Биро, ми то същото.
Нищо общо. Изминаваш 300km за 3 часа - ср.скорост 100km/h
Включваш колата на зарядно устройство с изходна мощност 22kW и я зареждаш 3 часа - получаваш 66kWh употребена енергия от електричаската мрежа.
Даваш газ по магистралата с електричката, при което батерията отдава примерно 60kW и караш така 20 минути - употребената енергия от батерията е 20kWh.
Ефективност и разход
Публикувано на: 23 Ное 2023 09:05
от ufer
Hursa, това беше бъзик, демек проверка на чувството за хумор...
