Страница 2 от 2
Претапициране на таван
Публикувано на: 03 Сеп 2024 21:54
от Iliev1980
Здравейте! Как да сваля плафона за вътрешно осветление над огледалото? Пробвах ама ме достраша , че тактиката или способа не ми е верен

Претапициране на таван
Публикувано на: 04 Сеп 2024 21:36
от mapamop
Iliev1980 написа: ↑03 Сеп 2024 21:54
Как да сваля плафона за вътрешно осветление над огледалото?
Махаш стъклото с контактния ключ в процепите, после крушките, развиваш 2 винта и ти пада в краката.
И преди това - плюсовата клема на акумулатора. Ако не я махнеш, вероятно ще питаш как се сменя интеграционно реле в първата ми тема тук...
Претапициране на таван
Публикувано на: 19 Мар 2025 18:03
от color
Здравейте, на T25 комби от къде е най-удачно да се измъкне тавана?
Претапициране на таван
Публикувано на: 19 Мар 2025 18:26
от iovkito
Багажника.
Претапициране на таван
Публикувано на: 19 Мар 2025 18:26
от mapamop
color написа: ↑19 Мар 2025 18:03
на T25 комби от къде е най-удачно да се измъкне тавана
Единствено през багажника излиза. От опит... че си имам заготовка за претапициране, и само чакам да се постопли още малко за да залепя плата.
Претапициране на таван
Публикувано на: 19 Мар 2025 18:51
от color
Абе аз оттам го измъкнах преди малко, но с доста клизма та се чудя като го претапицирам ще успея ли да го вкарам обратно без да го съсипя
Претапициране на таван
Публикувано на: 19 Мар 2025 20:26
от memorex
Виждал съм таксита на които тавана е фолиран.Без сваляне.
Претапициране на таван
Публикувано на: 19 Мар 2025 21:16
от Тинк
memorex написа: ↑19 Мар 2025 20:26
Виждал съм таксита на които тавана е фолиран.Без сваляне.
Сваляш стария плат, чистиш с прахосмукачката и удряш един латекс, какво толкова.
Моля, да не се приема като бъзик, просто се шегувам.
Комбито го закарах на тапицер, монтаж-демонтаж, нов плат, лепене - всичко от тях. "Удоволствието" ми струваше 250 лв, и аз не се чудех откъде да вкарам тавана. Сега е като нов.
Но щом колегата е решил да си го прави сам - няма лошо.

Претапициране на таван
Публикувано на: 19 Мар 2025 21:31
от Тинк
mapamop написа: ↑24 Юни 2024 09:52
На пантите на сенниците има 2 винта под капачки на които зъбчетата им се чупят и не се затварят после. Вариант е с 2 плоски отвертки да се смачкат ламаринените крепежи и да извадиш сенника с тях. Аз досега тия капачета не успях да ги разкопчея без да си личи.
Щипките които крепят сенника да стои горе имат 2 стебла които се чупят. След като завъртиш на 90 градуса, започваш да ги вадиш с клатещо кръгообразно движение без да дърпаш силно.
Пиновете на тавана ще се скъсат от годините - да намериш бели от тоя размер е кофти приключение.
Предния плафон, че и задния ще са със начупени пластмаси около винтовете. Вадиш кротко и със клатещи движения. Заливаш с епоксидна смола от двойните спринцовки. Никакъв каноколит защото не хваща като свят на тая пластмаса, и след него вече и епоксидната смола не хваща.
Намери си 2 шепи от конусните щипки - чупят им се "главите". На китайците има, трошливи са като ги вадиш следващия път ама са дребни стотинки. Тия конусните ги има на корите на всички колонки и ще се счупят, вместо да излезнат.
Ето ти снимка къде са зъбчетата на крепежните скоби на сенниците. Има от другата страна огледално. С тънка отвертка може да ги смачкаш навътре и после да ги извадиш.
Колега, за какво си се вкарал в такова приключение??
Сенниците се свалят елементарно - подкачат се тия пластмасови капачета с една отвертчица и излизат. Не е много лесно, но щом лаик като мене се справи без да счупи зъбчетата...

После с кръстата отвертка се развиват двете винтчета, разсъединява се буксата и сенника излиза. Никакви планки и дюбели не се вадят отдолу.

Претапициране на таван
Публикувано на: 19 Мар 2025 21:47
от memorex
Тинк написа: ↑19 Мар 2025 21:16
memorex написа: ↑19 Мар 2025 20:26
Виждал съм таксита на които тавана е фолиран.Без сваляне.
Сваляш стария плат, чистиш с прахосмукачката и удряш един латекс, какво толкова.
Моля, да не се приема като бъзик, просто се шегувам.
Комбито го закарах на тапицер, монтаж-демонтаж, нов плат, лепене - всичко от тях. "Удоволствието" ми струваше 250 лв, и аз не се чудех откъде да вкарам тавана. Сега е като нов.
Но щом колегата е решил да си го прави сам - няма лошо.
Не стана ясно вдлъбнатините от дамските токчета как се оправят.

Претапициране на таван
Публикувано на: 20 Мар 2025 08:16
от mapamop
Тинк написа: ↑19 Мар 2025 21:31
Колега, за какво си се вкарал в такова приключение??

Сенниците се свалят елементарно - подкачат се тия пластмасови капачета с една отвертчица и излизат. Не е много лесно, но щом лаик като мене се справи без да счупи зъбчетата...
Във 4 от 10 случая на капачетата им личи че са напрягани. Във 2 от тези 4 се счупиха зъбчетата на капачките. Много зависи колко е опечен от слънцето салона, и колко е изгоряла и втвърдена пластмасата от годните и слънцето. Около мен има поне 3 Авенсиса Т25 на които таваните и сенниците им не са увиснали "като прани гащи". Но моят е отлепен около ръба зад шофьорският сенник и над главата на пасажера.
Това със разкопчаването на дюбела-скоба работи на 100% от случаите.
Претапициране на таван
Публикувано на: 20 Мар 2025 09:07
от Тинк
mapamop написа: ↑20 Мар 2025 08:16
Това със разкопчаването на дюбела-скоба работи на 100% от случаите.
Може и да работи, ама ми изглежда неимоверно по-сложно от другия вариант.
Пластмасата на капачетата е сравнително мека, със закривена отвертка или от ония пластмасовите специализирани инструменти се подкача първо по дължината на елипсата (щото има повече място да се разтяга) - дърпаш навън за да освободи зъбчето, после по късата страна и готово - щом две от четирите зъбчета излезнат, излиза и цялата капачка.
В крайна сметка ако се счупи зъбче и капачката не се държи на мястото си, може да се залепи върху планката (колкото да държи) с малко гъвкаво лепило (не моментно) с идеята да може да се отлепи следващия път. Аз поне така бих напаравил. Ама в близките 10 години нямам намерение да барам там. Дано не се наложи.
