Страница 2 от 3

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 25 Авг 2021 21:48
от ufer
Честно казано, не знам дали неговият модел е с триподи, а и той май не може да прецени. Ако случайно са, тогава те са извън скор. кутия. Аз им викам "триглавата ламя". Та ламята има 3 глави, които са полусферични и са като 3 планети, които въртят полуоската, като получават движението от външната главина, която пък е свързана чрез друг фланец със собствена къса ос към диференциала. Иглените лагери се намират под полусферите (много тънки 1,5-2 мм, дълги 20-25 мм) и те имат нужда от специална грес, която има свойството леко да се втечнява след монтажа и загряването. Така има качеството хем да смазва, хем да охлажда фините иглени лагери и целия трипод.

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 26 Авг 2021 09:07
от slowtraveler
ufer говори за каретата, а max - за диференциала - различни неща са - едното в грес, другото - масло :)
Диференциала също вие при износване... Лагери в ск.кутия - също...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 26 Авг 2021 09:08
от max-2
Говорим за различни неща(планети), но трябва да се проверят и каретата и диференциала.

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 26 Авг 2021 10:18
от ufer
Естествено, че са различни! Но колегата беше акцентувал върху вътрешните карета, а терминологията понякога може и да се дублира. А той нещо не реагира, явно сме го шокирали с разнообразната информация...😃

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 30 Авг 2021 13:45
от ufer
Ето няколко снимки на тойотски триподи...

Tripod

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 01 Сеп 2021 20:57
от JapCar
Смених десния лагер, но шумът си остана, даже може малко и да се е е увеличил след като ходих до морето...
Ходих на друг майстор, направи тест драйв и каза, че няма проблем, да си карам...
Ходих на трети, след тест драйв заключи- лагерите в скоростната кутия. Да сменя маслото, да сложа добавка и да видя... Е, направих го, сложих пълна синтетика 75W-90 и молибденова добавка..., все тая.
Питах го как полуоските влизат в ск. кутия, къде са лагерите... не разбрах, но каза, че за смяната им се отваря ск. кутия, а не си струва.
Пак ще ходя до морето, но ме дразни това леко виене, на други коли не съм го имал. По-осезаемо от 25 до 65км/ч, извън това е по-леко, но вероятно го има, а се маскира от други шумове, или честотата е различна и не се чува...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 01 Сеп 2021 21:22
от ufer
Видя ли снимките на трипода? Трите лъскави канала на външната коруба се износват, както и трите полусфери. Понякога помага малко повече грес за намаляване на шума, но това е временно решение - иска ново... :thumbsup:

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 02 Сеп 2021 13:20
от JapCar
ufer написа: 01 Сеп 2021 21:22 Видя ли снимките на трипода? Трите лъскави канала на външната коруба се износват, както и трите полусфери. Понякога помага малко повече грес за намаляване на шума, но това е временно решение - иска ново... :thumbsup:
Видях ги, но там и да има износване, луфтове, не може да дава равномерен шум като от лагер, ще има щракане при подаване/отнемане на газта...
Все пак съм технически грамотен и не съм фен на мантрата на всеки майстор- сменяме от най- вероятното нататък, докато се оправи..., пък и да не е то, ще знаеш, че е ново. Така смених лагера май без нужда...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 02 Сеп 2021 13:49
от ufer
Може да има равномерен шум при малко износване, а като е голямо - тогава претропва. А триподът е един вид ТРОЕН ЛАГЕР и не случайно е с такава конструкция, за да издържа на специфичните натоварвания чрез иглените лагери. Иначе, аз може би съм последният човек в този форум, който препоръчва да се сменя всичко наред, защото по принцип всичко си правя сам след сериозна проверка и убеденост в съответния дефект. Макар и да цитирах по-горе "иска ново", аз не го препоръчвам, а всеки решава сам за себе си според джоба. Споменах, че имам подобен проблем и то категорично от вътрешните карета (триподи), като сега експериментирам с една друга грес и то в предостатъчно количество. Има ефект, но няма да стане ново и рано или късно ще трябва да сменям. Но тези "кучета" са много здрави и по-скоро колата ще изгние, отколкото някое от тях да "гръмне"... :thumbsup: drunk.gif

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 02 Сеп 2021 14:04
от JapCar
ufer написа: 02 Сеп 2021 13:49 . Но тези "кучета" са много здрави и по-скоро колата ще изгние, отколкото някое от тях да "гръмне"... :thumbsup: drunk.gif
Знам, че няма да гръмне, някои дори не забелязват, че го има, но ме дразни когато нещо не е както трябва... Все пакжи с какви греси си опитвал, някой път може да отворя маншоните, да видя състоянието. Аз също предпочитам сам да си правя всичко, само в краен случай сервиз... Все пак мисля, че е логично шумът да е вътре от кутията, иглените лагери на триподите не се въртят постоянно и пропорционално на скоростта, а само обират мърдането на полуоската нагоре/ надолу...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 02 Сеп 2021 14:26
от ufer
Напротив, иглените лагери, както и целите карета и полуоските се въртят постоянно и пропорционално на скоростта, дори когато колата се пусне по инерция и не е на скорост! Нещо се заблуждаваш. Единствената грес, обявена за иглени лагери у нас, е една руска и ще ти пратя марката на лични. Със сигурност има доста качествена в Западна Европа, но на нашия пазар не открих и затова сега пробвам с нея... Още нещо, бих казал, че лагерите в скоростната кутия са по-малко натоварени от каретата на полуоските. Първо, защото са разположени статично и само се въртят и, второ, получават постоянно смазване дори с охлаждащ ефект от маслото. А каретата и полуоските са с постоянно натоварване и обират всички проблеми по пътя, особено удари от дупки, шини по мостовете и високите скорости... А като се кара бързо в завои или наклони, тогава полуоските правят чупки чрез каретата и това ги натоварва както аксеално, така и радиално. Така че тези фактори влияят сериозно за тяхното износване! :thumbsup:

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 06 Сеп 2021 16:48
от JapCar
Както казах, смених десният преден лагер. Смених маслото в скоростната кутия, сложих молибденова добавка по съвет на поредния майстор, ходих пак до морето..., няма промяна, даже може и да е по-зле... Последният майстор каза да карам, да се засили шума, пък тогава ще видим...
И така всички тези разходи бяха излишни..., най вероятно са лагери в ск. кутия...

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 06 Сеп 2021 17:05
от ufer
Възможно е да са лагери в скоростната кутия, но преди да хвърляш пари за ремонт на кутията, погледни двете вътрешни (триподни) карета. Най-малкото ще можеш да сложиш малко повече подходяща грес. Утре ще мога да ти кажа, аз каква намерих. Не бързай да вземаш от молибденовата за външните карета. Някои слагат от нея, но за мен не е за там, заради иглените лагери.

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 09 Сеп 2021 09:19
от ufer
Ето няколко снимки на тойотски триподи... Оказа се, че сайтът, в който прикачих снимките, не позволява разлистването им, а се гледат една по една. (Много тъпо, май ще трябва да търся друг).
Tripod 1
Tripod 2
Tripod 3
Tripod 4

Авенсис Т22, 2000г, 1.8, бензин, шум в предницата

Публикувано на: 09 Сеп 2021 09:55
от mapamop
ufer написа: 09 Сеп 2021 09:19 Много тъпо, май ще трябва да търся друг
Защо не ги закачиш тук?
На външният сайт като им изтече валидността ще ги изтрият и дефакто ще остане един кух пост, без да се вижда какво е показано. Постове из целия форум от тоя сорт колкото искаш - сайта си е заминал, изтекла е валидността на картинките и при написано "Виж тук съм ти закачил схема" не се вижда нищо освен HTTP/404 грешка.