Търся решение за неудобни седалки на CHR
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Според мен в 99.99% от подобните оплаквания се дължат не на седалката, а на неумение да се настрои правилното положение за шофиране...
Да, и аз на времето си настройвах седалката 'тарикатската' - полегнал и 'отворко.... И след 2-3 часа шофиране бях като вдървен...
След което реших да не се правя на такъв 'отворко' и да си настройвам седалката 'според книгите'....
Първоначално реакцията бе 'това е адски неудобно - не може да се шофира в това положение'.... Това бе битката срещу натрупаният вреден навик...
В момента в който свикнах с правилното положение всичко си дойде на мястото. Болки в кръста не съм имал оттогава...
Между другото точно сега в един чуждоезичен форум за друг, доста по-луксозен модел се води абсолютно същият спор за неудобни седалки на човек, дошъл от друга марка автомобил .
И това за автомобил, с който 'открих' тези прости истини, и с който съм минавал 'на един дъх' над 10х.км за около две седмици без да усетя и най-малък дискомфорт.
Та така...
'Загубете' петнадесет минути да си настроите правилно седалката. Ако трябва - изгледайте клипчета и прочетете книги...
Ако настройката 'по книга' не ви е удобна в началото - това ще е сигурен знак, че досега не сте правили правилно нещата...
Да, и аз на времето си настройвах седалката 'тарикатската' - полегнал и 'отворко.... И след 2-3 часа шофиране бях като вдървен...
След което реших да не се правя на такъв 'отворко' и да си настройвам седалката 'според книгите'....
Първоначално реакцията бе 'това е адски неудобно - не може да се шофира в това положение'.... Това бе битката срещу натрупаният вреден навик...
В момента в който свикнах с правилното положение всичко си дойде на мястото. Болки в кръста не съм имал оттогава...
Между другото точно сега в един чуждоезичен форум за друг, доста по-луксозен модел се води абсолютно същият спор за неудобни седалки на човек, дошъл от друга марка автомобил .
И това за автомобил, с който 'открих' тези прости истини, и с който съм минавал 'на един дъх' над 10х.км за около две седмици без да усетя и най-малък дискомфорт.
Та така...
'Загубете' петнадесет минути да си настроите правилно седалката. Ако трябва - изгледайте клипчета и прочетете книги...
Ако настройката 'по книга' не ви е удобна в началото - това ще е сигурен знак, че досега не сте правили правилно нещата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Имал съм подобни проблеми с офис стол - сигурно 2 месеца ми изтръпваха краката, не ми беше удобен и прочие, а се води ергономичен, просто притискаше нерв в определени позиции. Има 50 вида настройки и е мнооого трудно да хванеш правилната, все пак успях и вече 1 година си го ползвам и е мега удобен. Въпрос на какво е свикнал човек и как точно стои, тялото все пак е привикнало. Все едно цял живот да сте яли по 3 шоколада на ден и от утре спирате - винаги има известен шок 
В тоя ред на мисли тествайте различните настройки, записвайте и после 1-2 часа каране поне, ако не сработват, минавате на следващите настройки. Като цяло седалките в по-новите коли са далеч по-удобни от тия преди 10 години, аз като седна в по-старата Тойота и усещам колко са тесни и къси седалките в сравнение с по-новата
Друг важен момент е да минете през някой лекар да ви прегледа, може да е всичко заради притискане на нерв, може обаче да има и друго състояние.

В тоя ред на мисли тествайте различните настройки, записвайте и после 1-2 часа каране поне, ако не сработват, минавате на следващите настройки. Като цяло седалките в по-новите коли са далеч по-удобни от тия преди 10 години, аз като седна в по-старата Тойота и усещам колко са тесни и къси седалките в сравнение с по-новата

- venciru
- Мнения: 223
- Регистриран на: 09 Юли 2020 15:21
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Corolla 1.6 CVT 2020
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Извинявай, ама това може да означава само едно - доста малко коли си карал

Не мога да кажа удобни или не са седалките на C-HR, понеже съм я карал половин час на тест драйв. По точно си беше опит за каране. Супер тясна, къса, ниска (вътре!) и неудобна кола. Е, все пак съм 198 см; 118 кг и съм на възраст. А за годините си съм карал много и различни коли - лични (е, едно време и докарвахме по някоя и друга кола за продан ей така за ранообразие). И сегашната ми Корола 09.2020 категорично не е с най удобните седалки които съм карал. Даже е под средното ниво в ТОВА отношение. Уж най високото ниво.....На снимки като по горе са върхът на сладоледа. Е да , ама аз не ги гледам само, ами и сядам в тях за по 4-5 часа. И с това искам да кажа, че моето гардже не е най рошаво

Демо И на предишната - доста по удобни честно казано. С жена ми сме правили по 2800 км. за около 35 часа ПОЧТИ без почивка.
Горното е изцяло мое лично мнение, с което не ангажирам никое друго лице. И казаното от мен в никакъв случай да не се счита за категорична препоръка и/или провокация към други лица.
Corolla 1.6 CVT 2020 132hp бивша; DS7Crossback 2.0 2020 180 hp
Corolla 1.6 CVT 2020 132hp бивша; DS7Crossback 2.0 2020 180 hp
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Интересно как няколко човека оборват удобството на C-HR седалката без да са притежатели.
Дано колежката си намери удобна позиция.
Моята е настроена високо, имам 4 пръста от главата до тавана, виждам предния капак. Като хвана волана в най-горна точка и съм напълно облегнат включително главата - ръката ми е леко сгъната в лакътя. Точно както са ме учили на шофьорския курс преди 22 години.
Лумбалната опора е съвсем леко изпъкнала. По някога на път я премествам в по-изпъкнала позиция и след час я връщам назад.
Като подпра ходилото в зоната в ляво от спирачката, където на коли с ръчни скорости се намира съединителя кракът ми е почти изпънат, съвсем леко сгънат в коляното. Не говоря за зоната за подпиране на левия крак, а за пода зад педалите.
Дано колежката си намери удобна позиция.
Моята е настроена високо, имам 4 пръста от главата до тавана, виждам предния капак. Като хвана волана в най-горна точка и съм напълно облегнат включително главата - ръката ми е леко сгъната в лакътя. Точно както са ме учили на шофьорския курс преди 22 години.
Лумбалната опора е съвсем леко изпъкнала. По някога на път я премествам в по-изпъкнала позиция и след час я връщам назад.
Като подпра ходилото в зоната в ляво от спирачката, където на коли с ръчни скорости се намира съединителя кракът ми е почти изпънат, съвсем леко сгънат в коляното. Не говоря за зоната за подпиране на левия крак, а за пода зад педалите.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Благодаря, ще пробвам точно по Вашите инструкции. А къде си държите левия крак при шофиране? До седалката, съгнат или на подложката за него? И колко сте висок?
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Да настройката на седалката е много важен фактор, и в лукс коли и в евтини коли. При мен също е много чувствителен този момент, дори само за 10 минути и започва да ме боли кръста. За това не се качвам никога да карам за малко чужда кола. А седалката винаги и променям позицията ако карам в града, на извън градско или магистрално. Просто трябва човек сам да прецени в коя позиция му е най удобно. Та исках да кажа ,че няма лоши седалки има лоша настройка.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Левия крак опитвам да го държа на подложката, но омръзва и го местя ту сгънат до седалката с ходилото наляво ту изпънат в зоната, където липсва съединител.
Висок съм 175см 68кг.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Днес намерих решение на проблема със седалките. https://www.toyota.bg/new-cars/highlander/ 

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Не е съвсем така. Ако воланът не се регулира достатъчно в дълбочина, не се получава. Пример - какво правиш, ако волана ти е ок, а педалите близо,или далече? Втори пример- омегата ми имаше огромна седалка, а аз в онези години бях 180 см, 68 кг. Ми страничните опори на облегалката все едно ги нямаше, защото бях доста по-тесен от тяхslowtraveler написа: ↑04 Мар 2021 08:44 Според мен в 99.99% от подобните оплаквания се дължат не на седалката, а на неумение да се настрои правилното положение за шофиране...
Да, и аз на времето си настройвах седалката 'тарикатската' - полегнал и 'отворко.... И след 2-3 часа шофиране бях като вдървен...
След което реших да не се правя на такъв 'отворко' и да си настройвам седалката 'според книгите'....
Първоначално реакцията бе 'това е адски неудобно - не може да се шофира в това положение'.... Това бе битката срещу натрупаният вреден навик...
В момента в който свикнах с правилното положение всичко си дойде на мястото. Болки в кръста не съм имал оттогава...
Между другото точно сега в един чуждоезичен форум за друг, доста по-луксозен модел се води абсолютно същият спор за неудобни седалки на човек, дошъл от друга марка автомобил .
И това за автомобил, с който 'открих' тези прости истини, и с който съм минавал 'на един дъх' над 10х.км за около две седмици без да усетя и най-малък дискомфорт.
Та така...
'Загубете' петнадесет минути да си настроите правилно седалката. Ако трябва - изгледайте клипчета и прочетете книги...
Ако настройката 'по книга' не ви е удобна в началото - това ще е сигурен знак, че досега не сте правили правилно нещата...



Апропо, най-удобната и неизморяваща седалка, за мен досега е на Volvo S80 2008 г. Може да имаи много по-добри, но не съм имал удоволствието да ги пробвам

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
За паласките - ясноДвигателист написа: ↑04 Мар 2021 23:14 Не е съвсем така. Ако воланът не се регулира достатъчно в дълбочина, не се получава. Пример - какво правиш, ако волана ти е ок, а педалите близо,или далече?

На времето да не мислиш, че автомобилите въобще имаха настройка на волана

Пак на времето с това започваше шофьорския ни курс - ВНИМАТЕЛНО и спокойно наместване на седалката...
За мое учудване сега след толкова години по същият начин започваше един друг курс за друго МПС, което почти няма регулировки - само педалите може да ги дърпаш напред/назад... И седиш в една седалка, дето не е съвсем седалка ами чаша, в която се намества предимно парашута, а не ти

Въпреки това ИЗКЛЮЧИТЕЛНО голямо внимание се отделя на правилното положение - то ти помага да управляваш бързо, точно и прецизно... Сантиметър встрани от правилното положение - всичко ти става неудобно...
А там някои хора прекарват повече време отколкото и в автомобила

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
И при мен, ако на краката ми е удобно, ръцете са ми къси.
Ако на ръцете ми е удобно, краката ми идват дълги. Ако воланът можеше да се изважда още поне 5 см. щеше да е върхът. Не е невъзможно, но......
Преди няколко поста в темата бях писал, че Тойотата е правена за японци с къси крачета.
Ако на ръцете ми е удобно, краката ми идват дълги. Ако воланът можеше да се изважда още поне 5 см. щеше да е върхът. Не е невъзможно, но......
Преди няколко поста в темата бях писал, че Тойотата е правена за японци с къси крачета.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Изправи малко облегалката и ще се доближиш до волана



Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Търся решение за неудобни седалки на CHR
Днес направих няколко измервания, резултатът отговаря точно на усещанията, ето разстоянията:
от педала за газта до ортогоналната проекция на волана в най-дългото му положение
СHR - 58 см, Астра -63 см, Разлика - 5 см е по-голямо в Астрата
от спирачката до ортогоналната проекция на волана в най-дългото му положение
СHR - 54 см, Астра -48 см, Разлика - 4 см е по-голямо в Астрата
височина на седалката от страната на волана
СHR - 32 см, Астра -26 см, Разлика - 6 см е по-ниска в Астрата
височина на седалката от страната на облегалката
СHR - 23 см, Астра -13 см, Разлика - 10 см е по-ниска в Астрата
От горните две мерки се вижда, че наклонът предна/задна част на седалката е с 4 см. по-голям в Астрата
Това е сложна система с уравнения и само с едно неизвестно, дали е възможно тези разлики, така да се компенсират, че да стане удобна за управление.
Днес, след коментар във форума, за първи път усетих какво прави седалката на Астрата супер удобна -точно тези странични бордове, които са поддръжка по цялата дължина на тялото от коляното до горната част на гърба. (Тези, които пречат на паласките на гореспоменатия приятел)
А някой знае ли дали има начин да се добави втори обръч на волана, но издаден с 5-10 см. напред и това да не наруши безопасността, въздушните възглавници и т.н.?
Другата седмица ще правя тестове с дунапрени имитиращи седалка рекаро.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Търся решение за неудобни седалки на CHR
На моята кола седалката не е елекрическа. Само поддръжката за лумбалната опора е електрическа.
Но заради проблемите ми с комфорта от Тойота ми дадоха да тествам елекрическа - същото е, може би е една идея по-удобна заради подвижността на седалката под ъгъл спрямо пода. Но болките в гръба остават, само се преместват на друго място.
Но заради проблемите ми с комфорта от Тойота ми дадоха да тествам елекрическа - същото е, може би е една идея по-удобна заради подвижността на седалката под ъгъл спрямо пода. Но болките в гръба остават, само се преместват на друго място.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта