Страница 2 от 3
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 08:51
от slowtraveler
Въобще не става въпрос за 'мерене', а за лични наблюдения...
За мен е безсмислено да се слага дизелак на лек автомобил... Да, на джипа ми бе удобен, заради огромният въртящ момент при ниски обороти (при мен бе 570Нм при 2000об/мин), което позволява много плавно и комфортно водене извън пътя... Дори такива сложни операции като качване на висок бордюр можеха да се прецизират до милиметър - например да повдигнеш колелото само до половината бордюр...
Вероятно заради ДПФ ауспусите повече от година стояха леко ръждясали, без следа от налеп/сажди по тях (на Фиатчето лек налеп май почна да се появява преди изтичане на годината)... И миризмата на изгорелите газове не приличаше на дизелова (за разликата от миризмата на Фиата - там въпреки, че нямаше никакви видими сажди/пушеци, миризмата бе по-'стандартна')...
Така, че явно работи системата...
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 09:54
от WoLF
Личен опит: Маздата от подписа с изключителни чисти ауспуси до момента в който не го запуши филтъра безвъзвратно. Наивно махане на същия само за да се начуим, че никога не той е проблема

След корекции на истинския проблем по двигателя и замяна с подходящ софтуер, колата отново спря да пуши и изчисти накрайниците дори и без филтър. Миризмата обаче си беше вече там

Поради промяна на типа експлоатация на колата я продадох на момче, на което изрично му обясних за какво се ползват дизелите, ей така да му спестя ремонти, нерви и т.н.
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 10:16
от iovkito
Няма ДПФ, който да оцелее само при градско шофиране, 2-3 излизания на магистрали в годината също не помагат кой знае колко.
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 11:10
от slowtraveler
Вярно, че Джипа го продадох на около 90х.км при доста активно и безпроблемно градско шофиране, но ми бе направило следното впечатление при включени тестери...
В града го оставя до около 82% запушване и тогава почва регенерация, която смъкваше 'запушването' до 6-7%....
Извън града запушването го държеше на около 34-38%... Ако е бил 'по-чист' - запушва го до толкова... Ако е бил по-мръсен - го изчиства до около тази стойност...
Което ме наведе на мисълта, че е възможно при регенерецията все пак да успява по-добре и по-пълно да го прочисти заради високата температура...
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 14:18
от Hursa
slowtraveler написа: ↑12 Авг 2020 08:51
За мен е безсмислено да се слага дизелак на лек автомобил...
Предимствата на дизеловия двигател не се губят, дори ако е монтиран на лек автомобил. Затова и такива автомобили бяха получили толкова широко разпространение, преди европейските институции да решат да ги ограничат.

Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 14:33
от slowtraveler
Навярно не се изразих правилно - както всеки двигател, и дизела има определени особености, които в някои режими са плюс, а в други - минус - негативни...
Общоизвестно е, че съвременният дизел е доста сложен (технологичен) турбиниран двигател, работещ с директно впръскване на дизел под много високо налягане...
Общо взето особеностите му са - избягване на старт/стоп режим (най-вече заради турбината), изискване към добро филтриране на горивото (заради фините дюзи и въобще гориво-нагнетателната система), обича що годе 'стационарните режими' - т.е. да подбереш подходящ режим - например 0.5-0.7 от пълно натоварване, при нормални обороти, и да го караш с часове/дни. Не обича работа на празен ход, също както не обича рязка промяна на режимите (например рязко ускорение и т.н.)...
Просто горните особености видимо не са чак толкова подходящи за автомобил-ежедневка, каквито са леките автомобили... Затова и смятам, че преимуществата му като 'икономия', по-приятно 'турбо' поведение от ниските се губят при толкова малки двигателчета...
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 18:04
от Hursa
Но голяма част от съвременните бензинови двигатели - почти не отстъпват по сложност на съвременните дизелови двигатели. Много от съвременните бензинови двигатели са относително значително по-натоварени по сравнение с аналогични съвременни дизелови (които са също относително по-натоварени от аналогични по-стари модели). (Значителното усложняване, до голяма степен, се дължи на опитите на производителите да покрият до голяма степен абсурдните „екоевронорми” - до колкото разбирам.)
Старт/стоп режима не се отразява добре и на бензиновия двигател, макар и в по-малка степен. Бензиновия двигател също „обича” стационарните режими и също не му се отразява добре, макар и в по-малка степен – рязката промяна на режимите. Но най-вече - зависи какъв бензинов с какъв дизелов двигател се сравнява. (При честа промяна на режимите и при работа на частични режими – икономичността на дизела се влошава в много по-малка степен, от колкото при бензиновите двигатели, свързано с това от където тръгнаха отделените реплики.) Празния ход – на кой двигател би се отразил по-зле, но чак да „не обичат”. Всъщност много от написаното, макар и в значително по-малка степен е в сила и за различните типове електродвигатели.
Според мен - относително "по-линейното разгръщане" на мощността на дизеловия двигател, по-голямата му мощност при ниски и при обороти близки до "празния ход" е важно за по-удобната експлоатация на автомобила, особено в града. Да видим и как ще се отрази GDF на експлоатацията на бензиновите двигатели при експлоатацията им в градовете.
пс Освен това - задръстването на DPF е значително по-малко при широко разпространените днес дизелови двигатели с AdBlu системи, според мен, поради значително по-слабото образуване на "твърди" частици в следствие на значително по-слабата или дори "липсата" на "рециркулация" на изгорели газове.
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 18:45
от Lwerewolf
Hursa написа: ↑12 Авг 2020 14:18Затова и такива автомобили бяха получили толкова широко разпространение, преди европейските институции да решат да ги ограничат.

Чудя се защо извън Европа почти не се виждат.
Нещо общо със това?
https://en.wikipedia.org/wiki/Kyoto_Protocol
https://green-budget.eu/wp-content/uplo ... worse1.pdf - може би леко biased, може би не толкова - всеки може да си прецени. Определено виждам родната картинка
Ако се разчетеш, еко нормите, особено като вредни емисии (!=CO2) се покриват от prius 4 със атмосферен бензин без директно впръскване. Всичките усложнения се правят със съвсем други цели, включително за да изкарат по-добри резултати на NEDC и подобни тестове. При реална експлоатация разликите не са толкова брутални.
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 18:48
от Hursa
Всъщност, точно по отношение отделянето на въглеродния двуокис - дизеловите двигатели се представят много по добре от бензиновите двигатели. Като еко системите - като катализатори, DPF, GDF, EGR - увеличават отделянето на въглероден двуокис.
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 18:59
от Lwerewolf
особено като вредни емисии (!=CO2)
!= означава not equal to
Иначе да, представят се по-добре в това отношение (естествено ако не се сравняват със atkinson или HCCI мотор), но за сметка на NOx или PM (а може и двете в повечко).
EGR не е само и единствено еко система.
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 19:05
от Hursa
А кои са най-значимите парникови газове? (Както виждате - протокола от Киото с който се обосновавате, се отнася най-вече за ограничаване отделянето на въглероден двуокис.) Сравнете количеството отделяни азотни окиси, количеството твърди частици (не забравяйте, че в евронормите се нормира - също отделянето на въглеводороди, както и въглеродния окис - а такива бензиновите двигатели отделят в по-големи количества) и го сравнете с разликата в количествата отделян въглероден двуокис между "бензиновите" и "дизеловите" автомобили. Включете в сравнението и автомобилите с "аткинсонов" двигател, щом желаете - включете и тези с HCCI

(А ако ще се сравняват хибридни автомобили - трябва да сравним "бензинов" с "дизелов", но за съжаление необосновано европейската администрация закопа дизеловите двигатели, така лишавайки ни от тези толкова по-екологични решения.

)
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 19:33
от Filbor
Hursa написа: ↑12 Авг 2020 19:05
А кои са най-значимите парникови газове?
Тези, които замърсяват въздуха:
https://www.tecamgroup.com/what-gases-c ... %2C%20etc.
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 19:38
от Hursa
Сравнете количествата отделян въглероден двуокис, спрямо количествата отделяни азотни окиси (сравнително нетрайни и до голяма степен усвоявани от растителността) и серни окиси. Сравнете отделянето им при автомобилите.
Може да сравните и поглъщащата способност по отношение на инфрачервеното излъчване на въглеводородите и да го сравните с тази способност при споменатите газове.
Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 22:07
от urb
Тук се опитвате да "докажете", че азотните окиси не са вредни ли?

Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 12 Авг 2020 22:17
от Hursa
При много вещества "вредата" или "полезността" зависи от концентрацията. Азотните окиси са едни от тях. Също както въглеродния двуокис, също както кислорода.
Азотни окиси е имало, има и ще има в земната атмосфера (и не само в атмосферата). Все пак азота и кислорода са основните и съставляващи.