Страница 2 от 5

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 20:21
от Hursa
Покажете го. Или го докажете.
Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 Ще повторя - при никакви обстоятелства неработещият вентилатор не може да е причина за прегряване на колата.
"Друга причина, която е също толкова сериозна е проблем с електрониката в автомобила и някои датчици за температура. В случай, че автомобилът е например в задръстване, охлаждането на двигателя понякога зависи от специална перка.

Именно тя се задейства в момент, когато двигателят работи, но не успява да се охлади достатъчно добре при движението. Тази перка се задейства при точно определена температура, която се засича и отчита от определени датчици.

В случай, че при тях връзката е прекъсната по някакъв начин и перката не се задейства двигателят може да прегрее."
От линка, който сте дали.
(Разбира се - строго погледнато, наистина не неработещия вентилатор предизвиква прегряването smile.gif )

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 20:39
от Revenger
Къде го чукаш, къде се пука... :D
Точно с тази част от статията не съм съгласен, защото в случая причината за прегряването е задръстването, което кара двигателя да работи по некомфортен за него начин.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 20:44
от Hursa
Е може да не сте съгласен. Но явно всички производители са съгласни, след като дублират това охлаждане, чрез две независими линии на управление. А понякога и го троират.
Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 При различните коли тези градуси варират, при настоящата ми кола например първата скорост на вентилатора се включва при 97 градуса, а втората - при 102.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 20:49
от color
Без да съм специалист, но не е ли такава логиката: когато двигателя е натоварен, заради наклон,жега скорост и т.н. при движение с нормална скорост, въздушния поток който обдухва радиатора е достатъчен. Ако обаче при подобни условия се движим с 20 км/ч или паркираме 15 минути на някое тясно място, въздушен поток липсва и тогава помага вентилатора?

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 20:51
от Revenger
Hursa написа: 27 Апр 2020 20:44 Е може да не сте съгласен. Но явно всички производители са съгласни, след като дублират това охлаждане, чрез две независими линии на управление. А понякога и го троират.
Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 При различните коли тези градуси варират, при настоящата ми кола например първата скорост на вентилатора се включва при 97 градуса, а втората - при 102.
Само едно леко въпросче - а не мислиш ли, че за да стигне температурата на охлаждащата течност тези градуси, все пак има някаква причина за това?
Пък нека някои производители не само да "троират", а и да "десетират", ако искат... :D

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 20:55
от Revenger
color написа: 27 Апр 2020 20:49 Без да съм специалист, но не е ли такава логиката: когато двигателя е натоварен, заради наклон,жега скорост и т.н. при движение с нормална скорост, въздушния поток който обдухва радиатора е достатъчен. Ако обаче при подобни условия се движим с 20 км/ч или паркираме 15 минути на някое тясно място, въздушен поток липсва и тогава помага вентилатора?
Не, не е такава логиката. Към настоящия момент автомобилостроенето е развито достатъчно добре, така че двигателите на съвременните автомобили, ако няма повреда или много голям дискомфорт за работата им, да работят без принудително охлаждане с вентилатор при всякакви условия.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 21:00
от Hursa
color написа: 27 Апр 2020 20:49 Без да съм специалист, но не е ли такава логиката: когато двигателя е натоварен, заради наклон,жега скорост и т.н. при движение с нормална скорост, въздушния поток който обдухва радиатора е достатъчен. Ако обаче при подобни условия се движим с 20 км/ч или паркираме 15 минути на някое тясно място, въздушен поток липсва и тогава помага вентилатора?
До колкото разбирам - такава е логиката. За да се постигне нормално разсейване на топлината отделяна от ДВГ, чрез радиатора - той трябва да контактува с достатъчно количество въздух. Когато двигателя е натоварен при изкачване, дори с ниска скорост - отделя относително голямо количество допълнителна топлина. При ниска скорост радиатора се обтича от малки количества въздух. Той дори е поставен в "обтекател" - който допълнително затормозява разсейването на тази топлина, без помощта на вентилатора (вентилаторите), когато липсва достатъчна струя, в следствие на скоростта.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 21:18
от slowtraveler
Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 Ще повторя - при никакви обстоятелства неработещият вентилатор не може да е причина за прегряване на колата. Неговото предназначение е единствено да намали температурата на охлаждащата течност, когато тя премине определени градуси.
Да се повторя и аз :) Предназначението на вентилатора е да повиши циркулацията на охлаждащ въздух през радиатора при ниска скорост, когато потокът въздух, създаван от движението на автомобила е недостатъчен. При висока скорост естественото обдухване на вентилаторите многократно надвишава капацитета на вентилатора и затова е изключение да се включи вентилатора при висока скорост... (изключение са автомобилите, при които радиаторите не са обдухвани пряко от потока, но при тях вентилаторите обикновено пък са постоянно работещи)..
При ниска скорост вентилатора е единственият начин да се понижи температурата на охладителната течност (заедно с парното разбира се - неслучайно при такова загряване първият съвет е да се намали натоварването на двигателя и да се пусне парното на максимално топло с максимален ВЕНТИЛАТОР).
Това за 'съвременните двигатели, които нямали нужда от вентилатор' е в сферата на фантастиката... В повечето инструкции например при смяна на антифриз се препоръчва след запълване на системата да се стартира двигателя, и да се изчака поне до включване на вентилатора (при изключен климатик разбира се - за да не се инициира включването на вентилатора от загряване на другият радиатор - на климатика) - когато си сигурен, че термостата е отворен, температурата се е повишила дотолкова, че да има нужда от помощта на вентилатора, и вече течността циркулира нормално през радиатора..

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 21:28
от Revenger
slowtraveler написа: 27 Апр 2020 21:18 При ниска скорост вентилатора е единственият начин да се понижи температурата на охладителната течност (заедно с парното разбира се - неслучайно при такова загряване първият съвет е да се намали натоварването на двигателя и да се пусне парното на максимално топло с максимален ВЕНТИЛАТОР).
Ще коментирам само това. Друг начин е да се изключи климатика, ако е включен.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 21:41
от color
Въпреки че колегата Rewenger се изказа малко крайно с твърдението си за съвременните двигатели, в едно е прав - щом е светнал индикатор за прегряване, значи все пак има някакъв проблем. С това съм напълно съгласен.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 21:55
от Revenger
С едно леко доуточнение - когато светне индикатора, се случва и да е вече късно да осъзнаваш, че има проблем.
В съвременните автомобили има достатъчно други начини това да се разбере навреме.
Като от уреда за температурата на охлаждащата течност например.
Специално в конкретния случай с прегряването обикновено това не е толкова фатално, но ако се кара повече от 5-6 минути със светещ индикатор, може и да има проблем. Ако обаче светне индикаторът за моторното масло и водачът не спре в рамките на трийсетина секунди, почти сигурно ще трябва в скоро време да му честитим нов турбокомпресор... :D

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 22:00
от slowtraveler
Колегата ще провери и ще каже - включва ли се вентилатора... Ако се включва - се продължава със следващите проверки - проблем с радиатора (запушен, с намачкани ламели и т.н.)...

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 13:24
от SKS
Здравейте, има развитие по проблема. Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя. Което за мен е мн странно. След като се скъсят предпазителите перките си тръгват и въртят. Самото местоположение на бушоните е мн кофти също. Намират се във външната кутия в една бяла кутийка с прозрачен капак. Самите те са някакви пластини на са нормални като останалите. Нямам представа как се сменят, може би трябва по някакъв начин да се извади целият модул. Ако някой го е правил ще съм му благодарен да сподели.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 13:51
от Revenger
SKS написа: 01 Май 2020 13:24 Не работят и двете перки и причината е че са изгорели и двата предпазителя.
Както неработещият вентилатор не може да бъде причина за прегряване на колата, така и изгорелият му предпазител не може да бъде причина за нефункционирането му. Иначе ентусиазма ти е похвален.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 01 Май 2020 14:02
от SKS
Странен коментар колега но всеки има право на мнение пък било и то абсурдно.