Revenger написа: ↑18 Апр 2020 10:19
Бат Жоре, зареждането на климатика пък защо? Ако климатикът си работи добре, нека поне с него да не се занимава колегата.
А и като гледам колко неща си му препоръчал да смени и като знам колко пъти цената на резервните части е по-висока от фабрично вложените, май-май щеше да му излезе по-евтино да си беше купил нов автомобил, отколкото да следва препоръките ти...
Привет!
Благодаря за коментара! С риск да разводним малко темата на колегата ето какво мисля по въпроса.
От 2012-а година притежавам същия модел Тойота с разлика единствено купето (комби в моя случай) и годината на производство (2005-а). Преди това съм имал други марки, всички купувани втора употреба и проблема с подръжката на такъв вид автомобил ми е доста добре познат.
Колегата иска да състави списък какво може да се направи по кола втора употреба след закупуването. По начина по който пита предполагам, че пъроначалните му намерения не са да се повози половин - една година и после да се отърве от нея с минимални разходи.
Изходното положение е, че по-добри от ФАБРИЧНО вложените в автомобила части НЯМА. Нещо не е ли явно счупено, не се пипа. Влезнат ли афтермаркет частите ставаш абонат. Никой не може да каже дали предишния собственик вече не е започнал със смяната на фабрично вложените части.
Първа точка е общ преглед на колата - визуално, на стенд и на компютър.
Визуалното е за окачването, евентуални течове, стареещи гумени елементи - маншони, тампони, спирачни маркучи и т.н., състоянието на изпускателния тракт, дискове, накладки и т.н..
Стенда е за спирачките, в т.ч. ръчната и амортисьорите. Защо акцентирам на ръчната спирачка (на този модел) съм обяснил в по-горния ми пост. Не е необходимо да караш години със едва хващаща ръчна и дрънчащ спирачен апарат за да разбереш, че има счупен елемент на ръчната спирачка.

Амотрисьорите макар и много бавно, влошават състоянието си. Изключвам случая на директно изпуснал. Разпечатката от стенда дава много добра представа в какво състояние се намират. Ако са слезли под 30-40 % и при положение, че не планираме скорошна раздяла с колата е добра да се сменят. Инвестиция в сигурност и въпрос на личен избор.
Четенето на компютъра за грешки е ясно защо има смисъл да се направи. Ако колата е купена от търговец най-вероятно компютъра е изчистен от грешки, но все пак не пречи едно четене.
Втора точка са консумативите.
Масло и филтри не се коментира. Маслото аз лично сменям на ПОЛОВИНАТА километри които производителя дава като пробег. Причината е почти изцяло градския цикъл на експолатация в моя случай. Спирачната течност е добре да се сменя през 2-3 години. Не бих сменил масло в скоростна кутия и хидравлична течност. За антифриза нямам мнение.
Относно фреона си струва една смяна при новозакупен автомобил. Първо се вкарва точното количество, второ се изхвърлят замърсяванията отложени в системата по време на работа. Да не пропускаме и факта, че завареното количество фреон в системата също дава информация за състоянието й. Едно на ум за твърде изгодни оферти. Фреона стана много скъп заради еко норми и някои майстори се изкушават да слагат отработен фреон от други източници, които са доста по-евтини но и доста по-некачествени.
За свещите имам особено мнение. Установил съм, че по-добри от НАЙ-ОБИКНОВЕНИТЕ за съответния двигател закупени от ОФИЦИАЛЕН ДИЛЪР на Тойота няма. Бих сменил свещите без оглед състоянието и вида на актуалните свещи в двигателя.
Темата за профилактичната смяна на ремъци, ролки и водна помпа е безкрайна. Ще се въздържа от мнение. В този случай от полза може да бъде сервизната история - правена ли е смяна и кога. Този двигател има интересен хидравличен успокоител (цилиндър с бутало) в контура на ремъка, който при мен беше изпуснал незнайно кога и за щастие проблем от това нямаше.
Не стои така въпроса за проблема с буталата на този двигател и високия разход на масло. Промените по буталата са въведени в двигателите вграждани в Авенсис произведени след м. август 2005-а година. Затова препоръчах следене за разход на масло. Стискам палци колегата да се размине с този ремонт!!!
Бонус идея - полиране на фаровете. Безсмислено е да се инвестира в скъпо струващи, кратко живеещи силно светещи крушки.
Пожелавам на всички светли празници и бъдете здрави!
Поздрави,
Георги