1. Valvolin е мама му стара - личи си дори под лепенката Тойота на опаковката. Прозира (гледах в ТМ АУТО).jim_beam написа:@ yovcho2247
не знам колко ти е стара колата,но синтетичните масла не са за всеки мотор.при по-старите коли(2000г) разяждат уплътненията,както имат свойството да разтварят нагар и разни образувания вследствие предишно ползване на минерално масло.огледай си много добре двигателя,да не се наложи да сменяш някоя гарнитура или гумички на клапаните.
на тия километри бих карал с поне 10w40 или даже 15w40(но не за зимата).
.....................
това че тoйота масло се прави от валволин,за пръв път го чувам.в книжката пише toyota genuine oil,оригинално значи.
всъщност валволин е на сравнително прилична цена,ето оттук си поръчах моето:
http://shop.aubu.de/catalog/index.php/c ... 4bcea820a4
2. синтетичните не разяждат уплътненията (освен на много редки мотори - ранните ванкели) но останалите ефекти които си описал са верни. Обаче при добър мотор нищо не пречи да се използва синтетично масло без оглед пробега - с правилния (за мотора и климата) вискозитет. Затова и винаги когато отварям мотор за пръв път сменям всички гарнитури и семеринги (купувам целия кит).