memorex написа: ↑16 Апр 2020 09:32акумулатора
12 V, 60Ah, 356A, Pb, maintainance free.
Пак свалих само минуса, почистих с мазен парцал колкото можах /не ми се занимаваше пак с разтвор и четка/ и върнах обратно - този път притегнах още малко, с малко над оборот. Не знам колко е нормално да се затяга, но не мърда. Мисля, не е прекалено затегнато, едва се докосват двата края- ушите на "обувката" или скобата, но без да се деформира. Макар, че от химични реакции/температурни разлики, знам ли.. То може и от това да е било първото ми разхлабване.
Интересно, че като стартирах двг, врътна но немощно и не можа да запали. Изчаках секунди, пак пробвах, запали, но се появи лампа жълт триъгълник с удивителна - знак за обща неизправност. Не угасна, докато не угасих. След минута две пак стартирах, лампата я нямаше, всичко нормално. Покарах в града, свърших малко работа - гаси, пали, не виждам проблеми.
Досега не съм обръщал такова голямо внимание а един акумулатор. Ще го приема за бял кахър и ще видя така как ще се държи, пък след 2 месеца я камилата, я камиларя.
Само един въпрос: на необслужваем акумулатор да следя ли ниво на електолит и може ли да се добавя? От това, че се окислява минуса разбирам че по-скоро не бих търсил причината в електролита. Да отбележа, че не виждам следи от удари или пукнатини около клемата.
Много Ви благодаря на всички! Светли празници!