Страница 2 от 2
Проблем с дюзите
Публикувано на: 11 Фев 2021 17:30
от veso_hds
iovkito написа: ↑10 Фев 2021 22:18
От 200лв до филм с неясен край.
Далай Лама е казал:"Много хора идват и гледат,някой идват и виждат".Та така и с дюзите.Много хора вече ги рециклират,някой успяват да ги направят като нови за 200 лв.
Проблем с дюзите
Публикувано на: 11 Фев 2021 21:19
от iovkito
Да, така е. Аз на майстори на дюзи съм се нагледал много, както и на нафтови помпи. Новите ми са вече на 60 000км и смея да твърдя, че колата работи по същия начин както работеше, когато я изкарах от магазина. Който иска да му разглобяват 2-3 пъти капака на клапаните, нека рециклира, накрая пак ще излезе по-скъпо и със сигурност няма да изкарат километрите на новите.
Проблем с дюзите
Публикувано на: 11 Фев 2021 21:41
от veso_hds
Зависи от много неща.Аз на моята почти 20г. равка не бих дал пари за нови дюзи.Вече имам една рециклирана преди 3г.За майсторите съм абсолютно съгласен,особено ако се касае за дюзи Денсо.Някой мислят,че рециклирането е просто смяна на разпръсквачите.А то има идоста други неща.
Проблем с дюзите
Публикувано на: 16 Фев 2021 17:25
от IvoKrastev
Да се включа и аз с малко личен опит по темата. Малко след като бях купил колата (авенсис с 1АД мотор), отидох на диагностика и там се видя, че имам стойности над +/-3. Това при 1 или 2 дюзи, не помня вече. Една година си карах така видях, че колата иначе е добре и реших, че е време да ги рециклирам. Четох разни форуми и стигнах до извода, че има доста начини как да си дам парите и да не получа желания ефект. Общо взето стигнах до следните изводи:
- Намерам си майстор, който вече е правил това многократно, знае къде ще рециклират дюзите качествено и знае как да ги върне обратно в колата
- Качествена диагностика на дюзи се прави на студен мотор! Само казвам, понякога и на загрял мотор е ясно, че дюзите са зле. Моя случай не беше такъв.
- Ремонт само на 1 дюза е като да смениш само 1 амортисьор. Прави се, но не на кола, която очакваш да ти служи вярно!
И така цялата работа ми излезе 1140лв. 220лв на дюза + труд и материали. 4те дюзи ги рециклирах ноември 2019, преди 18000км. За сега проблеми не съм имал, дано така да остане

Успех на колегите с ремонтите.
Проблем с дюзите
Публикувано на: 16 Фев 2021 19:51
от biro
IvoKrastev написа: ↑16 Фев 2021 17:25
Една година си карах така видях, че колата иначе е добре и реших, че е време да ги рециклирам.
И така цялата работа ми излезе 1140лв. 220лв на дюза + труд и материали. 4те дюзи ги рециклирах ноември 2019, преди 18000км. За сега проблеми не съм имал, дано така да остане

Успех на колегите с ремонтите.
Тоест платил си 1140лв и колата ти е добре също, както преди да ги рециклираш?
Проблем с дюзите
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:11
от Sandocan
Сигурно колегата е преценил да не
я продава заради едни ДЮЗИ.
Проблем с дюзите
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:50
от vfr800
Принципно колата може да върви много километри с проблемни дюзи , ако не се кара под голям товар. Въобще много хора не разбират , че имат проблем, защото са си купили дизел, за да им харчи малко и реално те газ не смеят да раздават , че борд компютъра почва да показва едни числа мани мани

Та поради тази причина , ако караш леко дори и с дюзи , които буквално пикаят в цилиндъра колата пак ще върви и няма да има проблеми, когато е загряла. Когато е студена нещата са други. Та повечето дизелджий прявят дюзите заради студения старт, защото тогава има вариант, ако е много студено и дюзите са много зле колата да не запали. Иначе при топла кола и леко каране дори с лъжица да супваш нафтата в цилиндъра колата пак ще върви и няма да има проблем. Не така стоят нещата, ако решиш тая кола да я покараш 5-6 мин с 200км/ч тогава резултата е дупка в буталото

Проблем с дюзите
Публикувано на: 16 Фев 2021 22:21
от Sandocan
При комънрейла е по-различно.Иначе принципно за дизел има такъв сценарий.

Проблем с дюзите
Публикувано на: 17 Фев 2021 10:14
от IvoKrastev
biro написа: ↑16 Фев 2021 19:51
Тоест платил си 1140лв и колата ти е добре също, както преди да ги рециклираш?
Точно така, правилно си разбрал. Е, имаше едно чукане, особено на студен мотор. За към 20000км ми наби 2 грешки ЕГРа, но пак повтарям, колата палеше само като ѝ покажа ключа, никога не е пушела. Вместо да се занимавам с глупости и да изолирам ЕГРа, след това саждата да се набие в турбото, после да избуша катализатора.... разбирате ли накъде бия... Просто реших да действам превантивно.
Sandocan написа: ↑16 Фев 2021 21:11
Сигурно колегата е преценил да не
я продава заради едни ДЮЗИ.
Да, точно това реших да направя. Когато караш дизел трябва да си готов за ремонти като дюзи, турбо, съединител... Всичките са с 4тири цифри.