Страница 2 от 3

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 04:38
от Shishkovi
И аз още един път ще вметна, че на оригиналния пистов ремък му дават 100 000 км! Даже спокойно може и повече, но трябва да се наглежда периодично или по-,добре да се слуша за скърцане и паразитни шумове! Зет ми навърта по 100 000 км на година с личната си кола и не сменя ремъци всеки сезон, а веднъж годишно.

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 13:53
от slowtraveler
Не съм чел инструкцията, но съм склонен в конкретния случай да се доверя на 'добрата практика' и здравият разум...
На всичките ми автомобили досега е било написано: "Инспекция през 30х.км, и подмяна само ако са забелязани повреди по ремъка'. И в инструкцията на някои от автомобилите ми е имало препоръка за подмяна АКО обтегача е достигнал показание МАХ... Никъде не съм срещал подмяна на определени километри или време..
Не виждам никакъв смисъл ремъкът да се подменя на 100х.км - на някои от автомобилите съм въртял доста повече, и не е имало следа от повреда по ремъка.. Затова и не съм го пипал...
Разбира се - поради разумната му цена, ако има каквото и да е съмнение в експлоатационните качества на ремъка и ми предстои дълъг път - бих купил резервен да ми е под ръка...

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 15:30
от ufer
Споделям горното. Сега свалих оригиналния ремък на около 20 000 км, но макар и старичък, 10-годишен, изглежда като нов без каквито и да е оптически забележки. Смятам, че ще изкара доста повече отколкото ментетата, заливащи нашия пазар и няма да го сменям. Е, понякога се случват и изненади, но там палците помагат... :D

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 15:45
от tora
ufer написа: 06 Яну 2020 15:30 на около 20 000 км
20 или 200?

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 16:20
от ufer
Няма грешка - 20! :D

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 17:03
от slowtraveler
На Кашкая ремъкът е на 12г/60х.км и също е като нов... :thumbsup:

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 18:14
от memorex

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 19:59
от Shishkovi
Сетих се за един частен случай преди 2 години със Ситроен C8 2,0 HDI. Колата беше на наше приятелско семейство, купиха я втора употреба от Първи собственик тук в Словения, но моя приятел не направи цялостно обслужване на мотора! След година от покупката и безаварийни километри, взе да се оплака че колата пропушва докато е студена! Бяха ни на гости и когато си тръгваха запалихме двигателя да ми покаже и да умуваме чисто по Български пред блока! Нищо фатално с двигателя, но нямаше как да не чуя силното свирене от пистовия ремък. Посъветвах го да иде на сервиз и да го смени, за да не остане без хидравлика на пътя, ако се скъса! За съжаление бях лош пророк и няколко дена след това се случи именно скъсване по време на движение! За да е белята пълна, се получи немислимото ! Ремъка е в съседство с капака на ангренажния ремък и при скъсването чупи пластмасовия капак и парче се вклинява в ангренажа и оттам блокира мотора в движение! Последиците бяха големи, ремонта се оказа скъп и нашите приятели с трите им деца останаха без кола! :help:

Пробег на ремък?

Публикувано на: 06 Яну 2020 21:18
от max-2
Ако автомобилът е с верига-когато е необходимо. Ако е с ангренажен ремък, заедно със смяната на ангренажа. Пистите на външния ремък се износват и влизат по-дълбоко в каналите на шайбите, също така в работната част на ремъка попадат много камъчета и стъкълца от пътя и това износва ремъчните шайби като бонус. Затова мисля, че 100000км. са достатъчно и е време за смяна.

Пробег на ремък?

Публикувано на: 07 Яну 2020 10:55
от ufer
Колегите по принцип са прави и частните случаи са много. Аз бих ги сменял ремъците и на 50 000 км, ако знам, че са наистина оригинални или поне качествени. Проблемът е, че цяла Европа и особено България е залята с ментета под път и над път. И понеже имам горчив опит с ремъци, предпочитам, след като имам качествен оригинален ремък в отлично оптическо състояние, да го използвам до един логичен край. Имам и едно малко предимство - моят мотор не удря клапани и бутала, поне теоретично... :D

Пробег на ремък?

Публикувано на: 07 Яну 2020 11:51
от slowtraveler
В случая говорим за аксесоарни ремъци, а не за ангренажни.... За ангренажния - там не бих си правил експерименти...
Но аксесоарният в повечето случаи ти позволява дори да се прибереш на собствен ход (да, зависи дали водна помпа е вързана на ремъка - ако е вързана, прибирането е по-бавно ) :)

Пробег на ремък?

Публикувано на: 07 Яну 2020 12:25
от Shishkovi
Колко можем да експлоатираме(шофираме) двигателя без водна помпа? Един автомонтьор ми даде много интересен пример с BMW E 60, който къса пистов ремък и след 10-15 км е светнала лампата за генератора! Двигателя вече е бил прегрян за съжаление! Шофьора няма пряка вина, понеже на таблото няма температура на мотора, намирала се в менюто на борд компютъра!!!

Пробег на ремък?

Публикувано на: 07 Яну 2020 13:50
от slowtraveler
Shishkovi написа: 07 Яну 2020 12:25 Един автомонтьор ми даде много интересен пример с BMW E 60, който къса пистов ремък и след 10-15 км е светнала лампата за генератора! Двигателя вече е бил прегрян за съжаление! Шофьора няма пряка вина, понеже на таблото няма температура на мотора, намирала се в менюто на борд компютъра!!!
Бягай от този автомонтьор - явно е зле с техниката... На таблото има аварийни съобщения включително и за температура, които изскачат при аварийно събитие без да ги търсиш по менютата (на старият ми автомобил също нямаше лампи за зареждане, подгрев, нива на течности, налягане на масло и т.н., но всичко си се визуализираше с икони при настъпване на събитие, включително и прегряване или отказ на зареждане, и то веднага, а не след 15км)...
Двигателят може да се експлоатира без циркулация, но с достатъчно време за изстиване между паленеята - палиш за секунди, ускоряваш, пускаш по инерция и гасиш... Играли сме го този цирк за прибиране на автомобил от сравнително близки дистанции без проблеми с ДВГ- просто изчакваш и не му даваш да загрее дори до работна температура...
Играли сме го и чрез заместване ремъка с обикновено въженце, което да върти само водната помпа (но забравих какъв бе автомобила)...
Твърдо късането на ремъкът съвсем не е критичен процес... Да, някои се оплакват, че не можели да шофират автомобил без хидроусилвател или вакуумен усилвател и т.н. - вземайки предвид особеностите - няма проблем и за такова шофиране...

Пробег на ремък?

Публикувано на: 07 Яну 2020 14:09
от jim_beam
Аз преди години като се скъса ремъка в движение се прибрах от 30-40 км, само след 2-3 леки изкачвания спирах и чаках да се поохлади мотора. Парното на 6 и следях температурата. Този двигател отделя малко топлина, така че не беше проблем, но не важи за всички генерално. Без газ не подава грам гориво, така че няма нужда да се гаси по нанадолнище. Бензиновите може би както казва Слоу.
Между другото обаждах се в Тойота Плевен да питам, ремъка струва 120лв или към 155лв с монтажа е актуалната цена. Къде са 180Е в алпите... tooth.gif
Но дали ще е оригинален не разбрах.
ПС: Един дамски чорапогащник оттогава е в багажника, вместо въженцето на Слоу. tooth.gif

Пробег на ремък?

Публикувано на: 07 Яну 2020 14:12
от slowtraveler
Не на всички автомобили водната помпа е вързана за аксесоарният ремък... При тези с отделен привод на охлаждането (например от ангренажен ремък) съвсем няма такъв проблем с охлаждането - остава само проблемът с тока - т.е. за да увеличиш възможният пробег, се движиш се на акумулатор, с минимално използване на ток (без фарове, вентилатори, отопления и т.н.)...