Ако е истинска газ, би трябвало да изгори дори и да навлезе в цилиндъра и да не направи беля. Особено ако е в малки количества.
Ако обаче се откърши нагар не съм сигурен какво ще стане при тези налягания в цилиндъра.
И пак стигаме до думичките -
jim_beam написа: ↑30 Дек 2019 18:02
подобно на бензин е
Което май си е пречистен керосин/бензин а не терпентинови дестилати/отвари. Май наистина Тойотката ще чака да се върне тук.
Джим - имаше една полска газ в стъклено кафяво шише, мисля на "Практикер" тук. Тя поне е истинска газ, ако това ще ти спести някаква мъка. Шишето е нещо от сорта на половин литър или по-малко, в кафява стъклена бутилка като на старата бира и на форма малко прилича на него.
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 30 Дек 2019 21:32
от jim_beam
Ето как изглеждат двете стари, които излязоха, долната не искаше да излезе:
BERU (Klein).jpg (87.07 KiB) Преглеждано 2795 пъти
Не може да разбере човек къде точно е бил нагара. А горната е сравнително чиста, излезе безпроблемно, но има някаква корозия като разядено от киселина. Ако не се лъжа, навремето като ги смених, пак така забелязах имаше една корозирала. От конденз ли се получава, нямам представа. Имам доста градско и къси разстояния последната година, а и тук е много влажно. Новите им мажа цялото стебло и резбата с медна паста, уж да пази от корозия.
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 30 Дек 2019 21:51
от mapamop
На мен ми изглежда по-скоро като неизгоряла и опечена нафта, масло и бог знае какво още. Ако това след резбата напред влиза в някакъв канал, който е близо или точен размер спрямо свещта е много вероятно този "клей" да я е "заварил"/"залепил" в канала. Другата възможност е сярната компонента в нафтата да ти генерира сярна или серниста киселина от изгорелите газове и влагата и това да си е окисление, под влияние на "киселите" газове, влагата и температурата като катализатор. Гадая само.
С някакво странично почукване, на залятата вече с химията свещ дали няма да поддаде? Почукване колкото да направи вибрация и да напука спечената история.
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 30 Дек 2019 21:59
от Митхат
jim_beam написа: ↑30 Дек 2019 21:32
Не може да разбере човек къде точно е бил нагара
Малиии колега чак страх ме хваща.
Почистване на леглото не съм правил, няма с какво, но няма усилие при натягане. Чудя се дали да не впръскам яко Break Cleaner, той поне се изпарява бързо и мие всичко.
Тая газ е голяма мъка, голямо чакане пада със съмнителен ефект, а и рискувам да се запаля така.
Нова година нов късмет!
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 02 Яну 2020 10:50
от jim_beam
За много години колеги!
След около 500 км свещта излезе сама, няколко пъти спирах да гледам какво става и пръсках маслата. Накрая баш в Белград усетих вибрация и спрях, ръкавицата беше вече леко обгоряла и свещта почти вън. Та на място сложих новата и продължих. Дори ми се стори, че последната несменена леко потръгна. За последно отвих и другите сменени и ги намазах яко с медна паста. Направи ми впечатление, че на мястото, където беше корозиралата, свещта беше очернена и някак мокра. Дали пикаеща дюза, какво ли. Засега монтирах шината и стегнах всичко, ще пробвам метода на колегата със спирачната течност да видим дали ще я раздвижи последната. Последните 5-600 км дадох мръсна газ, сложих добавка и нещата се изчистиха. Не напразно от Тойота препоръчват от време на време да се слага.
Ето и една снимка каква я бях направил тая свещ с водопроводните клещи >
IMG_20200101_205902 (Klein).jpg (79.11 KiB) Преглеждано 2731 пъти
Но за последната никакво насилие, ще я къткам лекичко докато сама не се предаде.
Мерси много на всички за съветите!
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 02 Яну 2020 22:10
от mapamop
Brake cleaner-a няма ли да ти свали нагара и мизерията от канала директно в цилиндъра?
Нагара може и да изгори от горивото, налягането и температурата, но това ако е ръжда има вероятност да ти направи беля.
И като четох мъките на Фандъков, направо си късметлия че си ги извадил целите...
И да не забравиш да си вземеш от Paraffin / Husch Paraffinöl ама от българският
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 03 Яну 2020 10:22
от jim_beam
Е тоя австрийския нали го взех, сега ще се огледам и за нашия, за всеки случай. В какъв магазин да го търся, по железариите ли?
Сега ще взема да сложа спирачна течност на последната свещ да си действа. Много се надявам да излезе доброволно, а дано...
ПС: Няма откъде ръжда, само нагар е, тия къси разстояния явно им разказва играта. Ще се подготвя за в бъдеще по-често с добавките или още по-добре само от скъпата нафта
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 03 Яну 2020 17:30
от mapamop
Паркетникер, Бърколач, Фъкдис, добрите железарски магазини и селския "Хоремаг" с гвоздеите, мас и газ Първите три много големи вериги са изопачени да не става реклама. Търсиш газ на основата на терпентинови дестилати или чист терпентин който ще си разредиш с дестилиран бензин (другите му имена са медицински или часовникарски).
Чети етикетите - масово това което се продава е на основата на разпоредителите и не е газ. Имитацията мирише повече на АМБ/МРТ/Бензин и нафта. Истинската газ мирише по-скоро на терпентин / ваксата за обувки от баките в казармата .
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 04 Яну 2020 11:05
от jim_beam
Мерси колега!
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 04 Яну 2020 14:22
от mapamop
Ако ще излизаш през Русе и ти се прави отклонение от сорта на 2 х 8 км, ще се опитам да проверя в Николово в магазина дали има още от онези литровите бутилки. Бях купувал преди мисля 2 години да сипвам на Астрата през зимата, и си беше истинска терпентинова газ. Драсни ми едно лично ако не успееш да се справиш и трябва да се задействам.
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 04 Яну 2020 15:19
от jim_beam
Нямам път нататък, но мерси все пак!
Започнах вчера със спирачната течност DOT4, да видим дали ще има ефект. Проблема явно е, че не може да се просмуче навътре, толкова време вече пръскам с какво ли не. А не ми се иска да я скъсам, по-добре ще си карам така.
ПС: Забравих да попитам тая старата газ какъв цвят беше?
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 04 Яну 2020 15:34
от mapamop
По спомен бистра и много леко жълтеникава. Компота от кайсии е една идея по-жълт. Има и червеникава, която е също истинска. Зависи дали е на основата на нафтов дестилат или терпентин. Не трябва да е чисто прозрачна като водата, че е разредител, а не газ.
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 04 Яну 2020 15:57
от slowtraveler
jim_beam написа: ↑02 Яну 2020 10:50
Направи ми впечатление, че на мястото, където беше корозиралата, свещта беше очернена и някак мокра. Дали пикаеща дюза, какво ли.
Това е точно ефекта, който споменах в другата тема - свещта трябва да легне много добре и да уплътни в челото си - там, откъдето почва само жилото на нагревателя...
Там е уплътнителното място 'чело в чело'... Ако мястото не е идеално почистено (например има парченце нагар), свещта почва да го мачка, но остава микроскопична неравност, през която преминават газовете нагоре по стеблото и свещта запича (натрупва нагар по стеблото си), което прави последващият демонтаж изключително труден, а риска от скъсване - много голям...
Затова и според дебелите книги след демонтаж на свещта мястото се райберова, почиства и се монтира новата свещ (обикновено без никакви масла)...
За сваляне на стари свещи има специални ударни гайковерти, при които се настройват много ниски нива на въртящият момент (10Nm/20Nm/30Nm/40Nm според диаметъра на свещта)... Т.е. усилието на удара е под усилието на скъсване на свещта, и не може да я скъса...
Пръскаш, удряш колкото имаш нерви, след което пак пръскаш и т.н. докато се развие...
Обаче в наш сервиз поне аз не съм виждал такова просто приспособление:
Подгр. свещи 2.2 Д4Д
Публикувано на: 04 Яну 2020 17:14
от Veni1
Жоро, ти зарежи тая песен....
На двигателите на МБ 605ххх 606ххх, подгревните свещи се късат на 35 Nm. Пише го из дебелите книги.
Печените майстори развиват с динамометричен ключ, настроен на 30 Nm.
Като изтрака ключа, майстора си го прибира, дава въртока на собственика, и му казва - я напъни още малко тука..
Опппаааа, кво стана - ми ти си скъса свещта - айде сега да те почваме.
МБ имат специален римуув глоу плуг кит, който върши чудна работа, и работи, без проблем.
Единствения дерт е ценичката, която е към 800 евра, по спомен.
Вероятно и Тойота имат такъв кит.
Всъщност, за решаването на проблема на колегата бях измислил решение - точно за тоя проблем, ама се оказа, че вече няма смисъл. Ако някому се наложи да вади свещ от резба в главата, която е свършила, да се сети как да удължи резбата в главата