Здравейте колеги. След моята одисея със светещ "Check Engine" и изминати над 12 000 км. и над 1 година с тази грешка...
Проблема с грешка P2226 e решен /най-накрая/!
Огромни благодарности на колегата
"Nikolayyy", които ми изпрати необходимата информация и насоки, къде точно се корени проблема.
Евала на колегата, за търпението, обясненията, материалите, които е събрал от собствен опит с Тойотите.
На кратко, какво бях направил преди решението на проблема:
- Почистен MAP и MAF сензори, в последствие заменени с други втора ръка - без ефект.
- Регулиране на лоста на акуратора на турбото и смяна на вакумното кланче управляващо променливата геометрия - това реши проблема с пренадуването и влизането в авариен режим на 5-та скорост с ниски обороти.
- Почистен ЕГР - клапан. Два пъти го бях свалял и чистил - без ефект! Вече си мислех дали да не търся EGR втора употреба...
добре, че не направих тази грешка!
- Почистване на SCV-клапаните /само зеления, защото другия не успях да му развия един от болчетата/ - без ефект.
А в какво всъщност се оказа проблема:
1. Запушена EGR - система. Запушването беше след EGR клапана в посока всмукателния колектор. Прилагам снимки:
Ясно се вижда нагара по всмукателния колектор и отвора свързващ горната дупка на EGR клапана със смукателния колектор. Дупчицата се беше почти напълно запушила от нагар!
Самия колектор си има все още нагар, който няма как да се почисти без демонтаж на всмукателния колектор, но пък пътя до EGR клапана може да бъде почистен с четка.
Използвах четка за измиване на шишета, обезмаслител и спрей за почистване на EGR и всмукателния колектор.
По съвет на колегата "Nikolayyy" си смених и уплътненията на вакум помпата, от която видно, че имаше изтичане на масло и двигателя се беше поомазал там,
както с прясно масло така и с вече засъхнало такова от преди.
Със свалената вакум помпа отидох в локалния магазин за лагери и маслоустойчиви О-пръстени и си закупих нужните 2 о-пръстенчена:
При демонтажа на дросела се оказа, че той е "побългарен". Клапата на дросела беше премахната и се виждаше само ос-та, която чрез моторче премества клапата. Явно на накой "майстор" не му се е занимавало да търси къде е проблема...
Закупих си дроселова клапа втора ръка и я монтирах. Така входящия въздух при загрял двигател и при 85 градуса, падна от 11 gr/s, на около 6,80-7 gr/s.
Какво остава да се направи, но при майстор, защото е извън моите възможности и липса на удобства, а и да не прецакам нещо:
- Сваляне на 4-те дюзи и смяна на разпръсквачите и тест на стенд. В момента корекциите на дюзите, не са много ОК, а и понякога малко трудно пали /повече въртене на стартер/.
- Цялостно почистване на всмукателния колектор от саждите, с които е задръстен.
- Промиване на маслените магистрали и цедката на маслената помпа под картера.
- Евентуално почистване на резервоара от мазутни отлагания, въпреки че доста често си сменям горивния филтър, а и доста добавки да почистване съм наблъскал до сега.
Надявам се тогава да изчезнат и другите дребни проблеми, като пропушване от време на време, омасляване от картерната вентилация към турбото и всмукателния колектор. Решаване на проблема с понякога по трудното палене /повече въртене на стартер от обичайното/ и нормализиране на корекциите на дюзите.
