Страница 2 от 3
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 02 Ное 2019 13:15
от Sasho73
Положение включено или изключено все тая. Колата е загряла и оборотите се вдигат и свалят кога си искат.
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 06 Ное 2019 20:14
от Sasho73
Здравейте. За сега колата си поддържа нормално оборотите. Така и не разбрах точната причина за това сменяне на оборотите. Благодаря на всички взели участие в тази тема.
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 06 Ное 2019 20:52
от biro
Щото е топло. Като застуди и падне под 7 градуса пак провери.
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 07 Ное 2019 09:48
от Sasho73
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 22 Ное 2019 19:17
от shumaher123
Здравейте,
и аз от няколко дни забелязвам ,че колата работи на празен ход на 1100 -1200 оборота дори когато е топла,т.е. огаснала синя лампа.Колата е Авенсис Версо 2003г.
Днес без да искам открих причината, поне при мен. Когато положението на "врътката" е в карйно положение на червената зона, звука на движещия се въздух се променя и оборотите се качват на 1100 -1200 оборота. Като върна малко назад (примерно в хоризонтално положение в червената зона) звука се променя на движещия въздух и оборотите падат на около 800-900 оборота. Нямам идея на какво се дължи, по запознатите може да го обеснят. Аз имам колата от 1 месец и самия още я проучвам. Надявам се да е била полезна информацията.
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 22 Ное 2019 20:10
от slowtraveler
Това май сме го дъвкали и предъвквали
Това, че лампата е изгаснала не означава, че двигателя е загрял до нормалната си температура, а само, че е загрял до достатъчна температура за да може да бъде натоварен по-пълно.
Усети ли автомобила, че искаш повече топлина, отколкото може да ти даде при даден режим на двигателя на празен ход, то решава проблема по най-елементарния начин - опитва се да изгори повече гориво, за да успее да те стопли...
Искаш ли много топло - отнемаш много топлина от отоплителната система и трябва да се гори повече гориво (и се увеличават оборотите и на ДВГ и на вентилатора, за да усили топлообмена през радиаторчето)...
Намалиш ли желаната температура, нуждите от вкарване на допълнителна топлина спадат, и всичко се нормализира...
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 22 Ное 2019 21:21
от shumaher123
slowtraveler написа: ↑22 Ное 2019 20:10
Това май сме го дъвкали и предъвквали
Това, че лампата е изгаснала не означава, че двигателя е загрял до нормалната си температура, а само, че е загрял до достатъчна температура за да може да бъде натоварен по-пълно.
Усети ли автомобила, че искаш повече топлина, отколкото може да ти даде при даден режим на двигателя на празен ход, то решава проблема по най-елементарния начин - опитва се да изгори повече гориво, за да успее да те стопли...
Искаш ли много топло - отнемаш много топлина от отоплителната система и трябва да се гори повече гориво (и се увеличават оборотите и на ДВГ и на вентилатора, за да усили топлообмена през радиаторчето)...
Намалиш ли желаната температура, нуждите от вкарване на допълнителна топлина спадат, и всичко се нормализира...
Не искам да споря, но оборотите на вентилатора намаляват и въздушната струя е приглушена при крайно положение за топло. Открих го случайно , а с климатроника не знам как става както колегата е отворил темата. Иначе благодаря за подробното обяснение. До сега не съм карал кола без скала за температурата и както казах още се опознаваме с колата. А и форума ми трябва доста време да го изчета целия ( осебенно след заяжданията и споровете които заемат доста)
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 23 Ное 2019 08:33
от gena_bs
При натискане на газта и рязко отпускане оборотите трябва да падат плавно с приблизително еднаква скорост. без задържане. При загрял двигател - до тези на празен ход.
Ако някъде ти задържат или остават, както си писал по-високи, то провери състоянието на дроселовата клапа и датчика за положението й.
При нужда от почистване на първата използвай спрей за карбуратори, но много внимателно. Малко количество, без силни механични въздействия.
Не знам как е в конкретния случай, но на някои варианти при Subaru има фабрично нанесен компаунд върху ръба на клапата. За уплътнение спрямо корпуса. Ако го "изчистиш" нещата се влошават много повече - пропуска повече въздух при затворено положение. След това пръсни/ налей малко количество някаква течна смазка на двата края на остта на клапата. Там, където лагерува.
Измери стойностите на съпротивлението на датчика за положението на дроселовата клапа. В Autodata има някакви оринтировъчни стойности. В крайните положения и при внимателно плавно въртене на потенциометъра. Не трябва да има прескоци в показанията на омметъра при движението.
Друг вариант е преди старт на двигателя да изключиш буксата на датчика, за да провериш какви са оборитите при старт без него. Разбира се, ще ти запише грешка.
Ако сваляш датчика (TPS на английски) много внимавай при монтажа. Веднъж, за да не го повредиш механично и втори път - да го поставиш в точното положение за отчитане на отварянето на дроселовата клапа. В демонтирано състояние пръсни малко смазка и на края на остта на клапата и отново внимателно почисти, ако има замърсявания от гориво или масло.
Успех!
p.s. Каквато и диагностика да правиш, механичните замърсявания няма да бъдат отчетени.
Както и стареенето и износването на детайлите, съответно.
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 23 Ное 2019 14:35
от slowtraveler
gena_bs написа: ↑23 Ное 2019 08:33
При натискане на газта и рязко отпускане оборотите трябва да падат плавно с приблизително еднаква скорост. без задържане. При загрял двигател - до тези на празен ход.
При конкретния модел това може и да е вярно, но не е аксиома по принцип...
Не знам поради каква причина, но съм срещал марки/модели, при които оборотите на празен ход се държат високи (например 1100об/мин) докато автомобилът е в движение (например с Екотек двигателите)... Започваш спиране на червен светофар и изключваш от скорост. Оборотите бързо падат и заковават на 1100об/мин до момента, в който АБС отчете скорост 0км/ч. Тогава оборотите отново бързо падат до 800об/мин (нормалният празен ход)... Което ме бе учудило, до момента, в който разбрах, че е свързано със скоростта - явно е умишлено въведен ефект, а не дефект...
За всичко останало

Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 23 Ное 2019 18:30
от gena_bs
@slowtraveler,
Можеш ли да посочиш точно за кой код двигател Ecotec / модел на Opel пишеш?
Просто това ми се струва много странно. Доколкото ми е известно за различни марки автомобили, оборотите на празен ход при двг в нормален температурен режим са между 700 и 950.
Не се влияят от това, дали колата е в движение или не. При изправен автомобил, разбира се.
Обикновено са зададени фабрично в съвсем тесен толеранс.
Единствено се повишават малко при включване и работа на климатика, което си е заложено програмно.
За мен не е логично при отпуснат педал на газта и изправен автомобил, двигателят да работи с по-високи от зададените му обороти на празен ход.
На Qashqai има ли такива аномалии след като двг е загрял до работна температура? Примерно да задържа стрелката на оборотите между 2000 и 1200, и след това да слиза до тези на пх? Или директно си достига до тях?
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 24 Ное 2019 09:31
от slowtraveler
gena_bs написа: ↑23 Ное 2019 18:30
Можеш ли да посочиш точно за кой код двигател Ecotec / модел на Opel пишеш?
Просто това ми се струва много странно. Доколкото ми е известно за различни марки автомобили, оборотите на празен ход при двг в нормален температурен режим са между 700 и 950.
Не се влияят от това, дали колата е в движение или не. При изправен автомобил, разбира се.
Точните кодове на двигателите съм ги забравил. Наблюдавал съм го лично на Астра Г 1.6 и първата Зафира 1.8 (едно и също поколение двигатели)... Обикновени климатици (не климатроник със свое мнение)...
И двата автомобила бяха закупени нови и ефекта го наблюдавах от началото и без промяна с годините - и двата автомобила 'забиваха' стабилни обороти на малко над 1000об/мин при движение по инерция, и ги смъкваха на стандартния си ПХ при напълното спиране.... На същите ДВГ ме дразнеше известния лаг при реакцията на газта. Отпуснеш рязко при превключване, а ДВГ известно време (навярно 0.2-0.4сек) продължава да дава газ. Дилъра обясняваше, че било заради екологията - да не сменял много рязко режима ДВГ (не бях убеден, че това е причината, а не бавно действие на 'електронният' дросел)... Подобен, но не съвсем същият ефект за повишени обороти имаше Маздата - отново явно умишлено въведен - при каране на високи обороти на магистралата (само там съм го наблюдавал - 'крейсерските' обороти и бяха около 6х.об/мин на 6-та предавка) и при внезапно изключване от предавка, ДВГ задържаше за няколко секунди оборотите на 4000об/мин (отново - стабилно на тези обороти без мърдане, треперене, или усещане за някакъв дефект - не, просто поддържане на такива обороти при отпусната газ и т.н.). След което си слизаха на ПХ (не държеше като опела на 1000+об/мин при движение, а си слизане на 'стандартните' обороти)...
Кашкая твърдо няма такъв ефект..
Разбира се - горното - само при напълно загрят двигател...
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 24 Ное 2019 10:37
от gena_bs
Astra G/ Zafira A са с електронен дросел и датчик на педала на газта.
На тези модели през различните години до свалянето от производство на моделите са слагани доста бензинови двигателя 1.6 и един на метан.
За унаследените от Astra F X16SZR и X16XEL Ecotec съм сигурен, че такова повишаване на оборотите в движение няма. За по-новите Z16SE, Z16XE, Z16XE1, както и за последните с Twinport Z16XEP 103/106к.с. нямам информация.
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 24 Ное 2019 17:44
от slowtraveler
Да - споменах го горе за 'електронния' дросел.. При астра Ф (имахме 1.4 карбуратор и 1.6, но Моноинжекция) го нямаше този ефект...
На новата Зафира също го няма... Но не съм сигурен дали на Г не бе Х16ХЕL (моята бе 1999г)... И ефектът бе повтаряем без изключения - движи ли се автомобила - оборотите са повишени.....
Споделих го само като интересно наблюдение - явно конструкторите току им дойде някаква странна идея

Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 24 Ное 2019 21:31
от Toshiro
slowtraveler написа: ↑24 Ное 2019 17:44
движи ли се автомобила - оборотите са повишени.....
Потвърждавам същото и при X20DT
Повишаване на обороти - Тойота корола версо 2003г 2.0дизел 90к.
Публикувано на: 25 Ное 2019 10:02
от vfr800
Toshiro написа: ↑24 Ное 2019 21:31
slowtraveler написа: ↑24 Ное 2019 17:44
движи ли се автомобила - оборотите са повишени.....
Потвърждавам същото и при X20DT
Нормално е не го мислете. В афтърмаркет ECUтата е дефинирано като VSS idle increase value, или подобно. Над определена скорост IDLE се променя с определени обороти, обикновено 200 или 300. Скоростта над която да се увеличат се дефинира с друга стойност. Причините са няколко, за които се сещам сигурно има и други, да се върти по-лесно волана е едната, при хидравличен сервоусилвател. Да се намали малко вакума в спирачките , за да не е твърде мек педала. И вероятно за емисии, при нисък Idle аванса е някъде около 15тина градуса, за да не шават много оборотите, но при по-голям аванс имаме по-нисък разход на гориво и съответно по-ниски емисии, но пък шават оборотите, което ако са по високи не се усеща, защото колата не притриса. И най-важното за сигурност. Когато оборотите са по-високи ECUто по-бързо получава обратна информация какво се случва. Ако колата тръгне да гасне по-бързо разбира и прави корекции. Ако угасне, имаме риск при спиране, което не е добре.