Страница 2 от 16

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 14 Дек 2019 12:42
от slowtraveler
То за измисляне - много хора си мислят, че е измислено, ама в момента ВЕИ дават 600-700МВт средно... Останалите до 6ГВт са от други източници...
А и повишаване с 10(десет) пъти производството, преноса и разпределението на енергия звучи прекалено фантастично.. При условие, че за повече от 10 години инсталираните мощности са се увеличили с под 10% (не пъти :) )...

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 14 Дек 2019 14:05
от urb
Няма да стане бързо. Хората в БГ питат как да купят лексус деснячка на газ за 4к. лева. Тук мрежата няма да прегрее. tooth.gif

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 14 Дек 2019 14:22
от Hursa
A кога ще ги караме тия електрички? През деня ще зареждат от фотоволтаиците, през нощта ще отдават в мрежата smile.gif
Погледнете Германия - с най-развитата "зелена енергетика". За миналия ноември - от инсталирана сумарна мощност фотоволтаични централи 48.57 ГВт - за месеца са произведени 1.16 ТВт*ч. Електроцентралите им на въглища, според заявление - оставени, като резервиращи енергопроизвеждащи мощности - със сумарна инсталирана мощност 43.87 ГВт - за месец ноември са произвели 15.91 ТВт*ч ел енергия. Та произведенета им ел енергия е "кафява", а не "зелена". Т. н. "зелено производство" в Европа отдавна се е превърнало в мръсна дума, перачница за пари. Отдавна се говори за "зелен" рекет във всички области.
(За сравнение - инсталирана мощност от ядрени ел централи 9.52 ГВт - произведени 6.49 ТВт*ч за ноември, въпреки, че един енергоблок е работил на понижена мощност.)

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 14 Дек 2019 22:49
от Filbor
urb написа: 14 Дек 2019 09:01 Китайците набират сили и правят добри коли вече. Няма да им е лесно на Тойота, но от това можем само потребителите да спечелим.
И заради това от Тойота ще се пробват по-масово внедряването им точно на Китайския пазар:
Със съвместните си тамошни предприятия ще се произвежда модела C-HR EV или Izoa EV от 2020 до 2024 година. И после друг модел.
Иначе неелектрическия C-HR ще се произвежда до 2023 включително. И после ще има друг модел.
Така, че аз подозирам, че после ще има нещо ново, което е изцяло електрическо в този клас, а дотогава в Китай ще го тестват как е :)

Друг модел, който от скоро вече се произвежда пак в Китай (в Гуангжоу (Guangzhou)) - заедно с GAC Group това е моделът iA5. Текущата генерация ще се произвежда до 2026 с фейслифт през 2023.

Дължина: 4792 mm
Пробег: 512 km (според NEDC)
Мощност: 135kW
Въртящ момент: 300Nm
Батерия: 58.8kWh

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 27 Дек 2019 13:08
от Filbor
Solid State Battery (SSB):



Тойота ще използват за първи път такъв тип батерии в специализирани превозни средства на Летните олимпийки игри 2020 в Токио.
Но масовото им внедряване ще бъде по-късно. За съжаление не е ясно кога.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 29 Дек 2019 19:04
от angelmr
slowtraveler написа: 14 Дек 2019 10:38 Значи решават да заредят да кажем малка част от автомобилите в България (например 200х.автомобила) с тези 200кВт (не говорим за 400).. И се оказва, че ще са нужни 200кВт х 200х.Автомобила = 40ГВт.... Засега общото натоварване на ел-системата в България (индустрия и т.н.) е малко над 4ГВт... Звучи оптимистично нали...
По принцип електромобилите се зареждат през нощта от домашният контакт. Поне това е основната идея, няма огромен смисъл да се купува електромобил, ако ще се разчита на станции за бързо зареждане (с десеторно по-високите цени на електроенергията от тези в домашният контакт).
А ако ще коментираме зареждане през нощта, то в България има инсталирани мощност за производство на електроенергия от малко над 13 000 мегавата. Естествено не може всички да работят постоянно, но пиковото натоварване в мрежата е малко над 8000 мегавата в два пика един около обяд и един вечер след връщане на хората от работа.
През нощта обаче (когато се предполага че ще зареждат електромобилите на евтин ток нощна тарифа) консумацията на електроенергия пада до 2700 мегавата, като се движи около тази стойност около осем часа. Така че дори сегашната ни мрежа от производствени мощности и транспортна инфраструктура има повече от достатъчен капацитет за зареждането на десетки, може би дори стотици хиляди електромобили. Не съм смятал колко точно да си призная.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 29 Дек 2019 19:16
от nicktodorov
Проблема със зарядните станции според мен е огромен и е причината да избера Королата пред Кона.
Не всички караме само градско и нощното зареждане вкъщи не помага за преходи над 200-300 километра.
Ето тъкмо се прибрах от обиколка на Балканите - Сърбия, Черна Гора, Албания, Македония.
Ако бях купил Коната (дори и да я имаше налична), нямах никакъв шанс да пътувам с нея. Да, сигурно някъде из тези страни е имало зарядни станции. Но по моя маршрут не видях никъде край пътя. Ако трябваше да планирам посещение и престой на такива (ако ги има де...), вместо 5 дни, щеше да ми отнеме може би и двойно повече.
Всеки един клип в YouTube за пътуване на дълги разстояния с електрички е ужасна комбинация от внимателно планиране на преходи, следене на скорост и консумация, нерви и късмет ще стигнем ли до следващата станция, ако вдигнем скоростта над 100...

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 29 Дек 2019 20:25
от WoLF
Затова сме още на хибриди :whistle:

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 29 Дек 2019 21:50
от angelmr
WoLF написа: 29 Дек 2019 20:25 Затова сме още на хибриди :whistle:
Оф топик:
Аз не се престраших честно казано. Като търсих кола миналия месец, много гледах една обява за Аурис хибрид наблизо.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=dpzbs6
Но липсата на лепенка на съответния език на задното стъкло (не отидох да я видя на живо) ме наведе на мисълта, че е внос от вън и следователно, че някой автоджамбазин си е поиграл с километража. Пък и цената нещо подозрително ниска ми се вижда, на тази цена имаше приуси от 2007-ма. Може би трябваше да потърся тук във форма съвет какво да проверявам, преди да взимам окончателно решение, но вече е късно.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 29 Дек 2019 22:57
от WoLF
Новите коли вече имат досиета, не минава номера с километража. С 80% сигурност може да се каже на колко е колата реално, но как е карана... :thumbsup:

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 30 Дек 2019 15:52
от slowtraveler
WoLF написа: 29 Дек 2019 22:57 Новите коли вече имат досиета, не минава номера с километража.
Въпрос е на това доколко е 'съвестен' продавача... И на новите коли минава номера с километража... Дори и автомобилът да е обслужван само в официален сервиз...
Но темата е за чисти електрички, така, че нека се придържаме към нея :thumbsup:

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 31 Дек 2019 00:33
от Filbor
nicktodorov написа: 29 Дек 2019 19:16 пътуване на дълги разстояния с електрички е ужасна комбинация от внимателно планиране на преходи, следене на скорост и консумация, нерви и късмет ще стигнем ли до следващата станция, ако вдигнем скоростта над 100
Затова предложих на Сандo да се занимава със следното, но може би не е влизал във форума, за да ми отговори :)
Filbor написа: 20 Дек 2019 14:14
SANDO написа: ↑11 дек 2019 23:46
Съответно съм отворен за предложения
Ето ти по-земно предложение:
Да се развива зарядната инфраструктура в България за зареждане на BEVs.
Текущото състояние може да се провери тук:
https://www.plugshare.com/
Дори на хора свикнали с електрическите коли и занимаващи се със зарядната инфраструктура им е трудно:
Защото не е никак удобно да пътуваш надалеч и да търсиш контакти по фасадите на сградите, да ти разрешат да ги ползваш и да се надяваш, че ще можеш да заредиш (като на снимката при едно наше пътуване до Гърция).

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Яну 2020 14:34
от Filbor
Една презентация от Тойота за популяризиране на BEVs:
Само, че не е истина с това исказване:
10 BEV models to be available worldwide by the early 2020s
AimingtoPopulariseBEVs.pdf

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 10 Яну 2020 15:41
от slowtraveler
Гледам актуални цени за зареждане в БГ... То все едно си наемаш такси:
Първоначална такса - 0.55лв, електроенергия: 0.54лв/кВтч, 0.19лв/минута (за бързозарядна 50кВт станция)...
При по-бавните 25кВт - 0.36лв/минута....
Че то се доближава доста плътно до цената на горивото....
Да кажем - бързаме и зареждаме теслата на 80% (т.е. - реално около 200км пробег) за около час. 80кВтч х 0.54 =43.20лв. престоя - 60х0.19 = 11.40лв, Общо 54лв.... За 200км не е ли множко?

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 10 Яну 2020 15:44
от BOz
slowtraveler написа: 10 Яну 2020 15:41 Гледам актуални цени за зареждане в БГ...
Трябва да си краен фанатик, за да купиш електричарка и да използваш обществените зарядни станции.
Към този момент си е далавера в гаража и на нощна тарифа. tooth.gif