Ами какво е прекъсване на веригата - голямо съпротивление в нея... Повечето акумулатори умират точно по този начин... И не става въпрос само за механично откачане на плочата от свързващият електрод. Прекъсването на веригата винаги е водело до един и същ резултат в електротехниката - можеш да покачваш напрежението, без това да покачва тока. Или в случая с акумулатора - можеш да опитваш да го зареждаш - напрежението ще бъде високо, ама токът - никакъв. Което пък за обикновения потребител означава, че като измери напрежението може да е 12V, ама опиташ ли да завъртиш стартер (или пуснеш фарове) - напрежението рязко спада, защото поради високото съпротивление - токът във веригата няма как да е голям...
Затова си припомни какво съм написал и какво твърдиш на база на моето писание, и според мен просто бъркаш и смесваш двата възможни дефекта, при които ефектът е коренно различен - окъсяване, и прекъсване на клетка.
Едновременно говориш за окъсила клетка, и в същото време - обясняваш ефекта на прекъснала клетка:
Окъсила клетка не означава непременно 0 ома съпротивление през цялото време. .....
За това съм 99% сигурен, че като пуснеш зарядното първоначално, напрежението в рамките на секунди или много малки минути скача много бързо до около 14в, в което време зарядното минава в силно ограничаване на тока и в този момент напрежението ще спадне доста, ама тока ще остане много нисък.
Та какво имаме като типични проблеми в акумулаторите:
1. При окъсила клетка съпротивлението в нея е близко до 0 ома (разбира се няма как да е точно 0 - не е суперпроводник

) .... Токът, който може да даде акумулаторът е висок, но напрежението - ниско ... Минус напрежението на окъсилата клетка. При зареждане токът е висок, но така и не може да се достигне номиналното напрежение на акумулаторната батерия (достига номиналното напрежение на батерия, която би била съставена с една клетка по-малко, ако е окъсила една клетка). При зареден акумулатор можеш да го определиш с волтметър и без товар.
2. При прекъснала клетка съпротивлението е много високо (омове - разбира се, не е +безкрайност както в идеалният случай

) .... Токът, който може да даде акумулаторът е нисък, но напрежението без товар може да е близко до номиналното. Но под товар кляка бързо и лесно... Затова може да се установи само под товар..