Страница 2 от 4
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 06:40
от bmborisov71
При ниски обороти има по-малко сажди, а при високи повече черни сажди. Масло видимо на пръчката не гори.
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 10:23
от WoLF
Дали са сажди? Дебитомер, въздухопроводи,турбо, дюзи е пътя. Но на диагностика не излиза ли нещо?
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 11:16
от memorex
bmborisov71 написа: ↑09 Мар 2020 19:39
Мирише от време на време, но по принцип не миришат изгорелите газова, защото има два катализатора.
Най-вероятно на този автомобил системата е от типа CCO+DPF.Следователно едното тяло е катализатор а другото филтър за тв.частици.Има вероятност регенерация да не произтича по ред причини.Хардуерни или софтуерни.Саждите просто не изгарят и затова биват изхвърляни от аспуха навън визуално като черен дим.В сервизите предлагат принудителна регенерация (софтуерна).Може да се пробва и види резултата.И както каза колегата по горе от диагн.ще се разбере причината за липса на самоинициализираща се регенерация .Евентуално.Замяната на хардуер от един тип система за тв.частици с друг понякога води до липса регенерации
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 12:38
от Hursa
bmborisov71 написа: ↑09 Мар 2020 06:47
не си обяснявам защо саждите излизат от ауспуха, а не се улавят от DPF.
Това е любопитен въпрос. И често се споменава за черен дим при регенерация. Ако всичко е наред с филтъра за твърди частици - ще е интересно да се види обяснено, защо се получава така. Търсил съм обяснение, но не намирам. (Имам някакви предположения, но са си дилетантски. Ще ми е интересно да видя дали има нещо вярно в тях.)
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 14:13
от memorex
Hursa написа: ↑10 Мар 2020 12:38
bmborisov71 написа: ↑09 Мар 2020 06:47
не си обяснявам защо саждите излизат от ауспуха, а не се улавят от DPF.
Това е любопитен въпрос. И често се споменава за черен дим при регенерация. Ако всичко е наред с филтъра за твърди частици - ще е интересно да се види обяснено, защо се получава така. Търсил съм обяснение, но не намирам. (Имам някакви предположения, но са си дилетантски. Ще ми е интересно да видя дали има нещо вярно в тях.)
ДПФ-а улавя и спира частиците(т.е се задръства защото тези частици полепват по вътр.по-ти) до едно време след което би трябвало да се инициализира регенерация по команда от ЕКУ-то.По тозиначин тези частици изгарят но,една определена част се и отделят от повърхността и отлетяват през аспуха навън .
Колегата Борисов може да провери /да проверят в сервиз ,дали регенерацията бива завършена (което май не се получава)и каква е евентуалната причина
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 15:14
от Hursa
Но разглеждайки структурата на филтъра за твърди частици - състои се от канали (не проходни), в които постъпва входящия поток и съседстващи с тях канали (също не проходни) през които изходящите газове се отвеждат към ауспуха. Връзката между входящите и изходящите канали е през порите в стените между тях. Т. е. при задръстване се запълват входящите канали, твърде много частиците са се отложили по техните стени - и така намалявайки пропускната способност на филтъра. Така, че при задръстване на филтъра - няма особени причини да отделя повече частици. До определена степен на "запълване" на филтъра - да. Но над тази "граница" не би трябвало да се увеличава пропуска на твърде малките частици (преминаващи през порите и неуспяващи да се отложат по техните стени), а дори може да се стигне до намаляване. (Това според мен, може да греша.)
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 17:19
от memorex
Тези черни неизгорели сажди поради липса на вторичното изгаряне/регенерация,до едно време биват издухвани навън от намаляване на сечението и увеличеното налягане в каналите и порите(повече обороти ,по голямо налягане,повече чернилка).А са черни на цвят защото не са изгорели поради непълноценна регенерация(температура ,доп.впръскване и т.н)
В другия случай когато дима е бял или синкав на цвят причината е недоизгоряло излишно гориво което се впръсква допълнително за вторичнотоизгаряне.Лични разсъждения.
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 18:54
от Hursa
Вероятно е така, както пишете (голямото количество отложени "сажди" при силно "задръстен" филтър и поради това повишената разлика в наляганията, значителна при високи обороти, а поради голямото им количество може да не успеят да изгорят и при изправна система).
Черен пушек!
Публикувано на: 10 Мар 2020 19:25
от bmborisov71
Благодаря на всички за информацията. Моля, препоръчайте ми къде да направя диагностика или ако някой има опит.
Черен пушек!
Публикувано на: 13 Мар 2020 15:36
от bmborisov71
Моля за информация, при корекции на дюзи: -0.8; +0,8; -0.6; +0.8; възможно ли е някоя от дюзите да остава отворена или да не зазваря на време и като резултат - черни сажди. Благодаря.
Черен пушек!
Публикувано на: 13 Мар 2020 17:29
от biro
Не е от дюзите.
Черен пушек!
Публикувано на: 13 Мар 2020 18:42
от Hursa
А други проблеми има ли? Загуба на мощност, как държи "празни обороти", лесно ли пали при студен или топъл двигател.
Имаше ли някакви проблеми преди да ползвате добавката.
Черен пушек!
Публикувано на: 13 Мар 2020 23:12
от bmborisov71
Няма загуба на мощност, стабилни обороти на празен ход и пали веднага при -10"С. Дюзите много "тракаха" и ползвах Бардал за дюзи и два пъти Протек. Бях заредил дизел от Ромпетрол и на магистралата усетих лош мирис на изгорели газове и чувствително завишен разход на гориво. "Тракането" почти изчезна, но светна check engine DTC Р2002 и в сервизен режим. Последваха три прехода на магистралата, изтриване на грешката и последваха черните сажди от аспуха. Сега я закачихме на Тechstream и показа компенсации -1.1, 0, -1.1,+2.1. Двигателя чувствително "тресе" и е малко по-шумен. Не показва DTC. Утре ще сменя горивния филтър, проверка на турбо пътищата и почистване на ЕГР. Не зная какви са референтните стойности на отделните параметри, но програмата показва някакъв проблем с ЕГР.
Черен пушек!
Публикувано на: 14 Мар 2020 13:06
от Hursa
bmborisov71 написа: ↑13 Мар 2020 23:12
Бях заредил дизел от Ромпетрол и на магистралата усетих лош мирис на изгорели газове и чувствително завишен разход на гориво.
Това - преди или след ползването на добавките?
Ако ЕГР клапана не затваря или има проблем с управлението му и подава по големи количества изгорели газове към всмукателния колектор, може да се стигне до бедна на кислород среда в цилиндрите, недобро изгаряне и отделяне на много повече сажди (до колкото разбирам).
Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Черен пушек при подаване на газ?
Публикувано на: 01 Апр 2020 21:15
от bmborisov71
Черният пушек се появи след добавките. ЕГР е почистен, сменен е горивния и въздушния филтър. Разхода почти се нормализира. Усетих няколко пъти проявлението на "after injection" и двигателя работеше много равномерно. Преди по ауспуха имаше бял прах (изготели сажди), но това сега го няма. Провериха турбо пътищата и всичко е наред. Но при студен двигател, при работа на място някой път се появяват неравномерни обороти и забелязах, че лостчето за управление на геометрията на турбото се движи в синхрон с оборотите. Дали датчика за управление на геометрията на турбото предизвиква това или е от управлението от ECU? При последната диагностика нямаше грешки. Иначе върви прекрасно, но има сажди в ауспуха. Каква друга възможна причина освен дюзи може да има?