Я каква интересна тема съм изтървал
Велин, мехаННика е разглобявал лично доста повече такива РАВ-ки отколкото си мислиш...
Така, че по-добре се заслушай малко и се опитай да вникнеш в обясненията...
Явно си чувал някъде какво може да се направи, но така и не си вникнал в същината на обясненията, а още по-малко в техническата обосновка на дадено действие....
Накратко да обясня като за лаик:
1. При откачен акумулатор колкото и да искаш - няма ток, с който да завъртиш стартера
2. При откачено навесно оборудване (климатици, алтернатори, водни помпи), автомобилът си пали безпроблемно. За твое успокоение - дори и без водна помпа (не знам дали е вързана на аксесоарният ремък, но дори и да е вързана там...), студен двигател може да работи без никакъв проблем няколко минути и то без антифризът в най-горещите части да му се нагрее до 60-70С дори и без циркулация на течност..
3. При опит за преместване със стартер (да, има къде къде по-умни начини да се премести автомобил, но понякога се налага аварийно - например по средата на кръстовище) се ползва най-ниската предавка - 1-ва, а съвсем не 2-3 и т.н.... Може да се замислиш защо е така...
4. Я проиграй още веднъж в главата си при какъв вариант ще въртиш щатно стартер, пък двигателя няма да запали, дори и да е на скорост.
Така, че изпитвам огромни съмнения, че наистина си отишъл в сервиза с 'гробница', а си поискал да получиш нов автомобил без съответния ремонт/замяна на 'умрелите' части... Който някога се е занимавал с какъвто и да е ремонт, знае, че процесът има няколко етапа - първоначална диагностика, разглобяване, повторна диагностика (след разглобяването на стар агрегат обикновено изникват/се откриват и други дефекти), ремонт, сглобяване и тестване...
И почти винаги след повторната диагностика (или още по време на разглобяването) изникват и се виждат проблеми в други агрегати...
За стартера - сигурно си забелязал тук едни теми за ремонт на стартери - какво мислиш че става ако не се ремонтира навреме (поне смяна на втулките)... В добро състояние ли ти бе стартера, и 'само оста бе изкривена', докато всичко друго (лагери втулки) по него бе изправно?
Офтопик
► Виж съдържание
При скъсване на едно жило на съединител ми се е налагало да се придвижвам без съединител до града, като тръгването на равно и леки баири нагоре ставаше на стартер.. След това - превключване на предавките без съединител както се прави внимателно с изравняване на обороти... Ами нямаше си никакви поражения - смяна на жило и газ нататък...
Затова и призовавам към по-спокойни обяснения и толерантност (за ужас на мехаННика

)...
Също така съветвам ВСИЧКИ участници в дискусията да запазват добрия тон.
Темата е почистена от част от 'талаша' и се надявам отново да се върне в правилното техническо русло
П.С. сега видях другата тема на
Велин... Несъобразяване с правилата - заради писанията там (включително заради решението да се пълни техническия раздел с офтопик тема за заяждане) слагам официално предупреждение

А другата тема - директно в коша - тук няма място за необосновани и неаргументирани дрънканици
