Страница 2 от 3
Филтър купе
Публикувано на: 20 Юни 2019 07:29
от Kiki
Оги написа: ↑19 Юни 2019 14:52
3 вида са филтрите- с въглен, поленов и за частици /обикновен/.
Винаги слагам с въглен, защото е по-добър.
Филтър купе
Публикувано на: 20 Юни 2019 08:26
от batececo
Аз ги купувам на смешна цена с отстъпката и ги сменям на 3-4000 км (3-4 месеца при мен). За около 2000 км беше станал като този на клипа, черен и пълен с листа и боклуци. На около месец-два тупам листата. На около 3-4 месеца сменям. Кара се много градско в София.
Филтър купе
Публикувано на: 20 Юни 2019 11:33
от Оги
Kiki написа: ↑20 Юни 2019 07:29
Винаги слагам с въглен, защото е по-добър. [/quote]
С въглен чисти изгорели газове, които през зимата са повече; поленовия е по-добър за алергични към цъфтежи на дървета, жита и бурени, това става пролет-лято, а вятъра ги носи навсякъде.
Най-добра комбинация е лете с поленов, зиме с въглен.
Но и обикновения като по-евтин вариант също върши работа, макар и не специален.
Ако в купето мирише на мухъл след пускане на климатика или на гъби след пускане на парното ви препоръчвам да си чистите каналите на вентилацията, питата на изпарителя и радиатора на парното за да си нямате работа с алерголози, често возещите се пътници също.
Филтър купе
Публикувано на: 20 Юни 2019 21:41
от slowtraveler
batececo написа: ↑20 Юни 2019 08:26
аз.... ги сменям на 3-4000 км (3-4 месеца при мен).
Ще ги сменяш ако са на лесно място... Ако конструктора ги е наврял на майната си - ще се замисляш дали ще ги сменяш и на две години

На Кашкая май не е сменян от около 15х.км/5-6-7 г.... Не помня вече годините

Чудех се дали да го сменя, ама като се сетих къде е и що неща трябва да се откачат, и меракът ми рязко секна

Филтър купе
Публикувано на: 20 Юни 2019 22:23
от batececo
slowtraveler написа: ↑20 Юни 2019 21:41
Ще ги сменяш ако са на лесно място
Съгласен съм. Виждал съм на други марки да се сваля акумулатор, кората под чистачки и още много чаркове. Но в моя случай става буквално за под минута, без никакви инструменти. Същото е и с въздушния филтър на двигателя.
Филтър купе
Публикувано на: 20 Юни 2019 22:40
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
batececo написа: ↑20 Юни 2019 22:23
Съгласен съм. Виждал съм на други марки да се сваля акумулатор, кората под чистачки и още много чаркове.
При мен се сваля моторчето за управление на клапите на климатроника (в точно определено положение разбира се, защото не се 'самообучава), педала на газта, и според документацията - и педала на спирачката (аз успях със смачкване на филтъра да го навра без сваляне на педала на спирачката)...
Пълна идиотия
Филтър купе
Публикувано на: 29 Май 2020 10:10
от todorakis
Дойде време за смяна на консумативи и попаднах на филтър купе с полифенол ( антибактериално и антифунгицидно действие) и за фини частици РМ 2.5. Не съм чувал друг път за подобно нещо. Някой да е ползвал и да каже дали си струва?
Филтър купе
Публикувано на: 29 Май 2020 13:53
от slowtraveler
Имай предвид, че прекалено 'ситният' филтър би влошил циркулацията... Но нищо не пречи да пробваш и споделиш - предполагам филтъра не е като на старите авенсиси и да е голяма философия да се смени...
Филтър купе
Публикувано на: 29 Май 2020 14:37
от mapamop
На Т25 се откача жабката, разкопчава се една капачка и си готов.
На Т27 май е по същият начин.
На Зафирата на баща ми се сменя по същия начин.
На Астрата беше под кората на чистачките - свалят се рамената с чистачките, развиваха се 2 видии и после с 300 мъки се вадеха 2те кори. После жална майка по обратният път.
Учудвам се че на относително новият ти автомобил са драматизирали толкова нещата.
Филтър купе
Публикувано на: 29 Май 2020 14:47
от BOz
Сега видях къде са го наврели. А аз се притеснявах като смачкам леко едното "ребро" на филтъра при монтажа му дали случайно няма да остане 2мм фуга и да "пропуска" нефилтриран въздух.

Филтър купе
Публикувано на: 29 Май 2020 15:23
от slowtraveler
Хахаха... Да де

Където англичанин е конструирал - не му е дошло на акъла че има и 'правилна' дирекция

На първите авенсиси нещата бяха също идиотски - наврян под педала за газта, ама заради малко място бяха 'преконструирали' филтъра и бе от две части (и струваше 100лв тогава).. Навираш единият филтър, повдигаш го в процепа, и под него навираш втория филтър (някои сервизи по него време не знаеха, че филтъра е от две части).
Но на последните автомобили (с изключение на Нисана) навсякъде филтрите са били елементарно достъпни и затова едва ли има проблем колегата да пробва...
Филтър купе
Публикувано на: 31 Май 2020 13:29
от liav_dolen_(no)pedal
Ето го гадният филтър за климатика на Корола Е11, разделен на три части и пак много трудно се слага. Един път горната част се откъсна вътре и голям зор за да я извадя.

- 88508-12010.jpg (199.54 KiB) Преглеждано 3576 пъти

- 88508-12020_montage3.jpg (120.8 KiB) Преглеждано 3576 пъти
Така трябва да стои.

- 88508-12020_montage2.jpg (239.42 KiB) Преглеждано 3576 пъти
Филтър купе
Публикувано на: 01 Юни 2020 09:47
от todorakis
Да на Авенсиса е детска игра подмяната му. Реших да не експериментирам и заложих отново на филтър с активен въглен.
Филтър купе
Публикувано на: 01 Юни 2020 23:04
от Двигателист
mapamop написа: ↑29 Май 2020 14:37
На Т25 се откача жабката, разкопчава се една капачка и си готов.
Хе! Пробвай на на Т22 с нормален (ляв) волан. Едно приятно гъзурчене под педалите. И си трябва прахосмукачка, защото всичките боклуци са долу. Имах една Опел Омега преди години. Смяната беше 30 секунди. Филтъра беше грамотно позициониран (капак в кората под чистачките). Малко се се цапаше и не се мокреше. Просто се зацапваше от мръсотията в потока. По-принцип трябва малко да се мисли, но не винаги се получава, дори и при тойота.

Филтър купе
Публикувано на: 02 Юни 2020 00:07
от mapamop
На Астрата се сваляха двете кори за отвеждането на водата. Откачаха се рамената на чистачките и те никога не излизаха лесно - и рамената и корите. Отделно никога не влизаха лесно и на място. И това с невлизането го откривах на първият проливен дъжд - валеше директно върху филтъра и предното стъкло беше богато водоснаабдено. Мислех че тези извращения са в миналото, и се учудих че при коли с грубо 10 години и нагоре по-нови, ги има тези извращения. Нещо като на не помня кой модел бус на Мерцедес (май някакво Вито беше), ако не извадиш двигателя навън е супер приключение да му смениш термостата и май масления филтър.