Винаги слагам с въглен, защото е по-добър.
Филтър купе
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Филтър купе
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Филтър купе
Аз ги купувам на смешна цена с отстъпката и ги сменям на 3-4000 км (3-4 месеца при мен). За около 2000 км беше станал като този на клипа, черен и пълен с листа и боклуци. На около месец-два тупам листата. На около 3-4 месеца сменям. Кара се много градско в София.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Филтър купе
Винаги слагам с въглен, защото е по-добър. [/quote]
С въглен чисти изгорели газове, които през зимата са повече; поленовия е по-добър за алергични към цъфтежи на дървета, жита и бурени, това става пролет-лято, а вятъра ги носи навсякъде.
Най-добра комбинация е лете с поленов, зиме с въглен.
Но и обикновения като по-евтин вариант също върши работа, макар и не специален.
Ако в купето мирише на мухъл след пускане на климатика или на гъби след пускане на парното ви препоръчвам да си чистите каналите на вентилацията, питата на изпарителя и радиатора на парното за да си нямате работа с алерголози, често возещите се пътници също.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Филтър купе
Ще ги сменяш ако са на лесно място... Ако конструктора ги е наврял на майната си - ще се замисляш дали ще ги сменяш и на две години

На Кашкая май не е сменян от около 15х.км/5-6-7 г.... Не помня вече годините

Чудех се дали да го сменя, ама като се сетих къде е и що неща трябва да се откачат, и меракът ми рязко секна

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Филтър купе
Съгласен съм. Виждал съм на други марки да се сваля акумулатор, кората под чистачки и още много чаркове. Но в моя случай става буквално за под минута, без никакви инструменти. Същото е и с въздушния филтър на двигателя.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Филтър купе
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Филтър купе
Дойде време за смяна на консумативи и попаднах на филтър купе с полифенол ( антибактериално и антифунгицидно действие) и за фини частици РМ 2.5. Не съм чувал друг път за подобно нещо. Някой да е ползвал и да каже дали си струва?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Филтър купе
Имай предвид, че прекалено 'ситният' филтър би влошил циркулацията... Но нищо не пречи да пробваш и споделиш - предполагам филтъра не е като на старите авенсиси и да е голяма философия да се смени...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Филтър купе
На Т25 се откача жабката, разкопчава се една капачка и си готов.
На Т27 май е по същият начин.
На Зафирата на баща ми се сменя по същия начин.
На Астрата беше под кората на чистачките - свалят се рамената с чистачките, развиваха се 2 видии и после с 300 мъки се вадеха 2те кори. После жална майка по обратният път.
Учудвам се че на относително новият ти автомобил са драматизирали толкова нещата.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Филтър купе
Сега видях къде са го наврели. А аз се притеснявах като смачкам леко едното "ребро" на филтъра при монтажа му дали случайно няма да остане 2мм фуга и да "пропуска" нефилтриран въздух.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Филтър купе
Хахаха... Да де
Където англичанин е конструирал - не му е дошло на акъла че има и 'правилна' дирекция 
На първите авенсиси нещата бяха също идиотски - наврян под педала за газта, ама заради малко място бяха 'преконструирали' филтъра и бе от две части (и струваше 100лв тогава).. Навираш единият филтър, повдигаш го в процепа, и под него навираш втория филтър (някои сервизи по него време не знаеха, че филтъра е от две части).
Но на последните автомобили (с изключение на Нисана) навсякъде филтрите са били елементарно достъпни и затова едва ли има проблем колегата да пробва...


На първите авенсиси нещата бяха също идиотски - наврян под педала за газта, ама заради малко място бяха 'преконструирали' филтъра и бе от две части (и струваше 100лв тогава).. Навираш единият филтър, повдигаш го в процепа, и под него навираш втория филтър (някои сервизи по него време не знаеха, че филтъра е от две части).
Но на последните автомобили (с изключение на Нисана) навсякъде филтрите са били елементарно достъпни и затова едва ли има проблем колегата да пробва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Филтър купе
Ето го гадният филтър за климатика на Корола Е11, разделен на три части и пак много трудно се слага. Един път горната част се откъсна вътре и голям зор за да я извадя.
Така трябва да стои.
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
Филтър купе
Да на Авенсиса е детска игра подмяната му. Реших да не експериментирам и заложих отново на филтър с активен въглен.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Филтър купе
Хе! Пробвай на на Т22 с нормален (ляв) волан. Едно приятно гъзурчене под педалите. И си трябва прахосмукачка, защото всичките боклуци са долу. Имах една Опел Омега преди години. Смяната беше 30 секунди. Филтъра беше грамотно позициониран (капак в кората под чистачките). Малко се се цапаше и не се мокреше. Просто се зацапваше от мръсотията в потока. По-принцип трябва малко да се мисли, но не винаги се получава, дори и при тойота.

Последно промяна от Akima на 01 Юни 2020 23:22, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Филтър купе
На Астрата се сваляха двете кори за отвеждането на водата. Откачаха се рамената на чистачките и те никога не излизаха лесно - и рамената и корите. Отделно никога не влизаха лесно и на място. И това с невлизането го откривах на първият проливен дъжд - валеше директно върху филтъра и предното стъкло беше богато водоснаабдено. Мислех че тези извращения са в миналото, и се учудих че при коли с грубо 10 години и нагоре по-нови, ги има тези извращения. Нещо като на не помня кой модел бус на Мерцедес (май някакво Вито беше), ако не извадиш двигателя навън е супер приключение да му смениш термостата и май масления филтър.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта