Страница 2 от 11

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 07 Мар 2019 12:33
от Оги
Всъщност наредбата за касовите бележки съдържа не само простотии ами и кръгли идиотии още откакто е създадена и досега са неоправени, а бълват още нови. Според т.20 от ДР трябва да се покаже в бележката преизчислена по счетоводен метод доставна цена, която във всеки случай при промяна на цените при отделни доставки би трябвало да бъде преизчислена по правило. Кой го е еня за таз информация- не знам. По тази цена се определя разхода на търговеца. Но е просто никаква за клиент или какъвто и да е контрол променлива. На всичко отгоре при всяка доставка с различна цена се променя и тя или се променя впоследствие във времето след като се продаде и последния литър от предходната доставка /това по документи и отчетност, в цистерната е смес от доставки/. А "още по-отгоре"- всеки търговец може да избере един от 4 метода, които да прилага при определянето и, при които могат да се получат различни стойности. Тез дето са писали по кой метод ще я следят...Смех...

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 07 Мар 2019 20:10
от maestro75
И при мен стават яко тъпотии...преди две седмици ми идва проверка от Държавна Комисия за Метрологичен и Технически надзор под ръчичка с НАП. Става въпрос за ведомствена бензиностанция с месечен разход около 170 тона дизел и 4-5 тона бензин. Горивото го купуваме от Борсата, и идва със Сертификат за качество от Лукойл, както и декларация за Съответствие от фирмата доставчик. При проверката на документите и другите простотии бяхме изрядни. Взеха проба от две колонки- едната бензин другата дизел. След три три ми звънят, че идват да запечатват резервоарите.... При анализа на горивата се оказва, че в бензина имамме под 3% биодобавка, а в дизела - 0,97%... tooth.gif Съответно по ЗЕВИ, чл.47, ал.1 и ал.4 сме в нарушение, въпреки, че горивото отговаря на БДС. Докато дойдат, понеже разхода на дизел е голям, източих и раздадох по машините 24 тона , бензина нямаше как -останаха 8 тона, като него го запечатаха. Дизела, понеже го няма, само подписахме Констативен протокол, че горивото не отговаря по ЗЕВИ.Сега чакаме два акта - от 15 до 50 000лв на колонка.... guns.gif spell.gif Свързах се с някой хора, вдигнахме патардия....На въпроса ми, след като имам сертификат за качество от производителя, че вътре е налята биодобавка....как мога да я изкарам оттам??? Защо не търсят рафинерията... tooth.gif tooth.gif Отговора - от момента, в който платиш горивото, то става твое и ти носиш отговорност какво разпространяваш...те нямали работа с производителя. Трябва да се обадя на доставчика, да дойдат да го източат, да го вкарат в акцизен склад, да му налеят добавката и да ми го върнат.... unsure.gif
Преди два дни дойдоха едни господа от Сф, от по-високо ниво - подписахме протокол, че горивото е източено, и взето за доливане на биодобавка, и ми разпечатаха колонката....с тази разлика, че горивото въобще не излезе от цистерната tooth.gif tooth.gif tooth.gif Споделиха, че за последните 6 месеца така са затворили 2000 !!! броя бензиностанции.
От дългия ми пост исках да покажа...как едностранно се чете закона, как може монополиста да ти продаде гориво без добавка, да ти пратят една проверка, два акта по 15 000лева, и затваряш....Като намериш правилните хора, идват и разпечатват, а ти продължаваш да си продаваш същото гориво... tooth.gif :D А рафинерията никой не я пипа....

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 07 Мар 2019 20:13
от maestro75
Пропуснах да добавя, че горивото го поръчваме и купуваме с биодобавка, за което съответно плащаме акциз и ДДС. При общ разход около 500 тона дизел на месец сметнах, че рафинерията си спестява около 25 тона биодобавка, която е по-скъпа от горивото....
В резултат, сега предприемам мерки, да регистрирам цялата налична техника за земеделски нужди, и съответно закона ни разрешава да си купуваме чист дизел, без добавка... tooth.gif

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 07 Мар 2019 23:40
от slowtraveler
Винаги има вариант... Неслучайно при корабите анализ се взема при самото зареждане на 'бензиностанцията' и се прави контролен анализ какво получаваш...

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 08 Мар 2019 14:05
от liav_dolen_(no)pedal
maestro75 написа: 07 Мар 2019 20:10 Съответно по ЗЕВИ, чл.47, ал.1 и ал.4 сме в нарушение, въпреки, че горивото отговаря на БДС.
Тъкмо от няколко дни се каня да коментирам тоя Чл. 47.

Съгласно ДИРЕКТИВА 98/70/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 13 октомври 1998 година относно качеството на бензиновите и дизеловите горива, съдържанието на етанол в бензина е максимум 10% (ПРИЛОЖЕНИЕ I) и на МЕМК (FAME) в дизеловото гориво е максимум 7% (ПРИЛОЖЕНИЕ II).
Член 5 на тази директива гласи

Член 5
Свободно обращение
Държавите-членки нямат право да забраняват, ограничават или предотвратяват пускането на пазара на горива, които отговарят на изискванията на настоящата директива.


Защо тогава ЗАКОНът за енергията от възобновяеми източници въвежда минимуми нарушавайки Член 5 от директивата?

Чл. 47. (Изм. – ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 15.05.2015 г., бр. 91 от 2018 г. ) (1) Лицата, които пускат на пазара течни горива от нефтен произход в транспорта, при освобождаване за потребление по смисъла на Закона за акцизите и данъчните складове предлагат горивата за дизелови и бензинови двигатели смесени с биогорива в процентно съотношение, както следва:
1. гориво за дизелови двигатели със съдържание на биодизел минимум 6 процента обемни;
2. гориво за бензинови двигатели със съдържание на биоетанол и/или етери, произведени от биомаса, минимум 7 процента обемни;
3. от 1 април 2019 г. – гориво за дизелови двигатели със съдържание на биодизел минимум 6 процента обемни, като минимум един процент обемен от биодизела да е биогориво от ново поколение;
4. от 1 септември 2018 г. – гориво за бензинови двигатели със съдържание на биоетанол и/или етери, произведени от биомаса, минимум 8 процента обемни;
5. от 1 март 2019 г. – гориво за бензинови двигатели със съдържание на биоетанол и/или етери, произведени от биомаса, минимум 9 процента обемни.

maestro75 написа: 07 Мар 2019 20:10 Горивото го купуваме от Борсата, и идва със Сертификат за качество от Лукойл, както и декларация за Съответствие от фирмата доставчик.
Можеш да изискваш и протокол от сървьорска фирма за взета проба (пломбирана) от налятото гориво в автоцистерната при товарене и евентуално при проблем да се прати в лаборатория.

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 08 Мар 2019 15:23
от tora
На 5 март на лукойл видях, че има пресни лепенки за 9% на бензина, дизела не помня, май беше 6%.

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 08 Мар 2019 19:37
от maestro75
От държавните органи ми обясниха, че дизела повече няма да има увеличение на биодобавката. За бензина ще има още едно увеличение с 1%. Повече вече производителите не позволяват да има.... :) tooth.gif

"Защо тогава ЗАКОНът за енергията от възобновяеми източници въвежда минимуми нарушавайки Член 5 от директивата?"

В България във всичко явно сме по-католици от папата... boxed.gif no.gif angel.gif angel.gif angel.gif

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 08 Мар 2019 21:34
от slowtraveler
Трудно е да се коментират такива процеси и ограничения защото не разполагаме с пълната информация..
Възможно е да има скрити условности в правилата на ЕС. От рода 'ако спестявате емисии чрез възобновяеми/био-източници, ще икономисате еди-колко си милиона такси от еко-вноски за СО2 и т.н.'....
Все неща, които няма как да знаем ако не сме в кухнята...
Безусловно тук доста народ в София генерира простотия след простотия, но в конкретния случай не съм сигурен дали това точно е от простотия, или заради скритите условности....
Преди 4-5 години в Германия хвърчащи бележки с това, че дизела е 6% бяха залепени по бензиностанциите..
И бензинджиите твърдяха, че няма как да ми продадат желаният от мен <=5% био дизел

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 09 Мар 2019 09:06
от maestro75
slowtraveler написа: 07 Мар 2019 23:40 Винаги има вариант... Неслучайно при корабите анализ се взема при самото зареждане на 'бензиностанцията' и се прави контролен анализ какво получаваш...
Във фирмата имаме лаборатория, която в момента на получаване на доставката взема проби, но следи показатели само по БДС. Нямаме техническа възможност да измерваме количеството биодобавка.

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 09 Мар 2019 09:18
от slowtraveler
Имам предвид друго - в присъствието на оторизирана 'неутрална' фирма вземате и запечатвате проба от ДОСТАВЯНОТО гориво... И ако се наложи - пращате пробата в сертифицирана лаборатория... Вашата лаборатория вероятно е ведомствена, а не независима, и затова едва ли ще има тежест при евентуален спор (т.е. ще има спор между Вашата ведомствена лаборатория, и някаква друга, вероятно 'независима')...
При корабите това е ежедневна практика - зареждаш ли, пробата отива (обикновено с DHL :) ) в лабораторията, дори и към момента да нямат претенции...
При вас за снижаване на разходите може само да вземате проби и да ги съхранявате до изчерпване на горивото (или достатъчното му разреждане от последващи зареждания), а анализа да го правите само при претенции от органите...
Това си мисля като вариант за излизане от ситуацията...
Това е нормална практика на всяко място, където е важно доказването на качеството на горивото...
Сигурно знаете, че при самолетите процедурата е същата - екземпляр/тубичка от слив от горивните резервоари на самолета се пази на летището...

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 10 Мар 2019 20:05
от maestro75
Да, вземаме две проби, втората е "арбитражна". По договор имаме право да предявим претенции до 10 дни от получаване на доставката. След това и двете проби се унищожават... Досега не е било предвидено да се изследват пробите в оторизирана лаборатория :D

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 10 Мар 2019 21:41
от slowtraveler
Ако изразходвате горивото за 10 дни - значи няма проблем и имате арбитражна проба, която да бъде предоставена в независима лаборатория и да предявите регресен иск към доставчика си..

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 31 Мар 2019 01:55
от liav_dolen_(no)pedal
Ако притежавате някой от тези два модела Avensis, тогава имате проблем с бензина:

1. Avensis 2.0 litre with engine 1AZ-FSE made between July 2000 and October 2008.
2. Avensis 2.4 litre with engine 2AZ-FSE made between June 2003 and October 2008.


От 1 март 2019 г. съдържанието на биоетанол в бензина е 9%, до второ нареждане.

https://www.acea.be/uploads/publication ... pdf#page=9

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 31 Мар 2019 08:24
от batececo
Всички, които са с директно впръскване май трябва да вдигат колите на трупчета bash.gif thumbdown.gif guns.gif
Да им се не знаят евро еко безмислените норми...

Внимавайте откъде зареждате гориво

Публикувано на: 31 Мар 2019 09:06
от slowtraveler
Затова ще си карам дизелака :) ppp.gif