Страница 2 от 13
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 06 Фев 2019 20:47
от nitsodar
ace написа: ↑06 Фев 2019 19:59
Момчета, а къде забравяте хибридите? Преди карах корола дизел, сега приус 4 и никога повече не бих карал кола различна от хибрид (освен електричка естествено)... дизел абсурд да пипна повече

. Хибридът има всички плюсове на дизела и на бензина без техните минуси

лично мнение естествено. Но така или иначе тази година идват и корола и камри хибрид, така че избор и коне много...
Колега, много мислих за хибрид! Но като гледам (на хартия,разбира се) спецификациите - не ми изглежда много обнадеждаващо откъм "всички плюсове на бензин и дизел". Камри хибрид я дават 163 lb торк, което е около 220 нМ. Подобни са спецификациите и за РАВ4 хибрид. За автомобил с над 200 к.с. сумарна мощност, за мен разбира се, това е много малко. Поразгледах как са нещата при Приус 4 - там говорим за торк около 142 нМ! Според мен, лично мнение, просто няма никакво удоволствие в двигател с такива спецификации. Аз бих казал,че двигател под 280-300 нМ си е слаб при ускорение, каране в балкан, изпреварване на камион да речем и т.н. Това е моето усещане,след като съм карал и по-мощни, и по-слаби двигатели. И нека бъде разбран правилно - за мен е въпрос на свикване. Вече познавам възможностите на 1.8 CVT 147 к.с. и зная във всяка ситуация какво би било поведението на двигателя. Просто на моменти.... ми липсва мощност...
ТТодоров написа: ↑06 Фев 2019 20:24
nitsodar, двойка дизел 190кс и двойка бензин 190/220/272кс в Супърб са много приятни на дълъг път. Бензините имат също много нм и са страхотни.
Със Супърба (еле L&K) няма какво да сбъркаш, ако искаш DSG са им с мокрите кутии, които са здрави. 4х4, ако ти е кеф. Корабът е сила извънградско.
Не бих слагал 1.5,1.6 бензинки на масата, в класа на Авенсис и Супърб, при все че искаш доускорения.
Лично мнение
ТТодоров, наскоро пърувахме с един приятел, който беше със Сюпърб 2.0 ТДИ 190. Просторът на тази кола ме впечатли! С какъв багажник е седанът... нямам думи! А какъв ряз има колицата - просто е предимство! Хибридът ще ми върши работа, ако карам много градско, но за извънграда - просто не е моята кола! При нас карането е 70:30% в полза на извънградското ;) А и там имаме 400 нМ торк.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 06 Фев 2019 22:04
от boyanmt
Колега,Nitsodar,четейки всичките постове дотук,не разбрах какво търсиш:
-возия
-пъргавост
-комфорт
-багажно отделение
-разход
-външен вид.
Щом караш извън града повече,вземай дизелов,поне 2-2,5 литров агрегат с DSG кутия...и тогава изпреварването по баири ще ти е песен.

Хибрид-НЕ!
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 06 Фев 2019 22:57
от nitsodar
boyanmt написа: ↑06 Фев 2019 22:04
Колега,Nitsodar,четейки всичките постове дотук,не разбрах какво търсиш:
-возия
-пъргавост
-комфорт
-багажно отделение
-разход
-външен вид.
Щом караш извън града повече,вземай дизелов,поне 2-2,5 литров агрегат с DSG кутия...и тогава изпреварването по баири ще ти е песен.

Хибрид-НЕ!
Колега, от последното ти изречение мисля,че си разбрал какво искам
Никъде не споменавам возия или разход като приоритет. ... външен вид- също. (Е, Фиат Мултипла и с 3 литров двигател да е, пак ще е грозноват

) Основното е налична мощност, която да е "под ръка" при нужда. Прав си,че 2 литра дизел с DSG изглежда добра опция

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 06 Фев 2019 23:03
от dracunculus
Ми, да ти кажа от моя Авенсис до сега в никакъв случай не мога да се оплача от липса на мощност при доускорение (ръчна кутия). Разбира се си иска съответните обороти! Това разбира се е лично мнение! На твое място бих се замислил за Lexus IS 300h, ако търсиш динамика с нисък разход. Имах удоволствието да го тествам подробно и е сериозно животно, сравнено с нашите Авенсиси, особено в диапазона 100-210 кмч. А по отношение на комфорт и лукс не можеш да го сравняваш с която и да е Шкода, Хонда, Субару, Тойота. И все пак си е на съответната цена

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 06 Фев 2019 23:08
от boyanmt
Има ли "h", отпада за извън градско! Там само дизелак!
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 06 Фев 2019 23:15
от dracunculus
Твърдо НЕ отпада при мен, и това е може би следващата ми кола, карам само магистрала. На тази кола за над 700км магистрала с над 160кмч не докарах разход над 7,5 и върви брутално. Не виждам защо да се набивам с нова дизелова кола, с която утре не мога да вляза в Мюнхен или Щутгарт (чиста политика, според мен, като може и да се разпространи и извън Германия)
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 11:04
от strahomen1
nitsodar написа: ↑06 Фев 2019 20:47
Камри хибрид я дават 163 lb торк, което е около 220 нМ. Подобни са спецификациите и за РАВ4 хибрид. За автомобил с над 200 к.с. сумарна мощност, за мен разбира се, това е много малко. Поразгледах как са нещата при Приус 4 - там говорим за торк около 142 нМ!
Колега,тези нютони не забелязваш ли,че са дадени само за бензиновия двигател.При двата модела от електромотора идват поне още толкова и като сумарно си идват в твоите заветни граници.При мен със Приус 3 мога да кажа,че не чувствам недостиг на въртящ момент.Съпоставимо е усещането със дизелова кола като еластичност,като имаме впредвид ефекта на кутията.За Камри Хибрид съм почти сигурен,че ще прескочи 400 NM,а комфорта и пространството мисля,че ще задоволят почти всички нужди в този ценови диапазон.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 13:20
от biro
И със моя хибрид никакви проблеми. В понеделник катерих Шипка, нютоните са си достатъчни.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 13:44
от nitsodar
strahomen1 написа: ↑07 Фев 2019 11:04
Колега,тези нютони не забелязваш ли,че са дадени само за бензиновия двигател.При двата модела от електромотора идват поне още толкова и като сумарно си идват в твоите заветни граници.При мен със Приус 3 мога да кажа,че не чувствам недостиг на въртящ момент.Съпоставимо е усещането със дизелова кола като еластичност,като имаме впредвид ефекта на кутията.За Камри Хибрид съм почти сигурен,че ще прескочи 400 NM,а комфорта и пространството мисля,че ще задоволят почти всички нужди в този ценови диапазон.
Колега, донякъде си прав!

По спецификации на американската Тойота Камри хибрид дават сумарно 270 нМ, ако не греша

Из американския форум на Приус има собственици питащи:"Защо след като Приусът има толкова голям торк сумарно, пак колата ми е слаба?" Предполагам това идва донякъде от субективно усещане, но и сигурно малко спекулативното изчисление на обща мощност, мое мнение.
Все пак си мисля,че може да е добра идея да се мине един тест драйв на новите хибриди - Камри и РАВ4....
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 14:42
от strahomen1
На Приус 3 мощността си е 136 сумарно,което не е кой знае какво.Но и Хамериканците 136 коня,на фона на масовите V6 и V8 са си пренебрежимо малко в тяхните очи.Ако наистина за Камрито ще извадят само 270 NM,мисля,че можеха да се напънат с това големичко купе за още малко сила.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 15:26
от IvoKrastev
nitsodar написа: ↑07 Фев 2019 13:44
Все пак си мисля,че може да е добра идея да се мине един тест драйв на новите хибриди
Наистина отиди и пробвай. Максималния въртящ момент при електродвигателите е наличен още от 0 оборота в мин. Само съм се возил, но не останах с впечатление да е спъната колата. Ако аз сега купувам нова най-вероятно е, че ще взема хибрид. Другите коли станаха много капризни през последните години. Съвременните бензини и дизели допълнително се усложниха с тея екологични норми и са доста капризни в момента. Без да съм експерт по темата с хибридите ми се струва, че изобщо не е по-сложен от нормална кола.
Е, винаги има вариянт да си купиш една атмосферна бензинка, но ти такава си имаш. Само гледай да не изгубиш надеждноста в името на доускорението и разни други екстри, че не е готино колата да спира когато тя си реши. Ако пък и всноски по лизинг плащаш направо си боли.
ПС Вагаджийте имаха проблеми и с TSI моторите и със 7 степенното DSG. Сега се твърди, че всичко е оправено, но аз не бих рискувал с такава конфигурация.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 18:30
от nitsodar
IvoKrastev написа: ↑07 Фев 2019 15:26
Ако аз сега купувам нова най-вероятно е, че ще взема хибрид. Другите коли станаха много капризни през последните години. ...... Без да съм експерт по темата с хибридите ми се струва, че изобщо не е по-сложен от нормална кола.
.......
Само гледай да не изгубиш надеждноста в името на доускорението и разни други екстри, че не е готино колата да спира когато тя си реши.
IvoKrastev , надеждността е водещa,няма спор! Проблемът с хибридите според мен е,че не е толкова голяма икономията им като цяло. А нали това им е основния плюс! За шофиране из града, в задръствания и по светофари е супер, но извънградско е по-зле от дизела....
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 19:14
от ace
nitsodar написа: ↑07 Фев 2019 18:30
но извънградско е по-зле от дизела....
И това твърдение на базата на какво лежи? Защото точно в този момент аз съм в приуса и се возя та гледам бордовия компютър какво показва : 216 км минати само по магистрала Тракия на круиз контрол изпляскан на 150 км/ч. Разходът е 6,2.
И питам дизеляк 122 коня колко разход ще даде в същото положение? Питам и отг не искам, защото знам че дизел 90 кончета ми даваше същия разход.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 20:19
от nitsodar
ace написа: ↑07 Фев 2019 19:14
И питам дизеляк 122 коня колко разход ще даде в същото положение? Питам и отг не искам, защото знам че дизел 90 кончета ми даваше същия разход.
Колега, имаш перфектен разход за тази скорост

От опит мога да кажа,че на стария ми Авенсис комби 2.2 D4D 150 к.с. с подобно магистрално каране, не съм видял разход, по-голям от 6,4-6,5 л.
Ей така, на прима-виста, пуснах търсачката в youtube и виж какъв е разходът на произволен ТДИ двигател на Пасат 2012г:
2012 VW Passat 2.0 TDI fuel consumption
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 07 Фев 2019 22:38
от max-2
Нереално е това клипче. На сускане с попътен вятър може би.
