Страница 2 от 4

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 09 Окт 2018 17:30
от Hursa
slowtraveler написа: 09 Окт 2018 09:14 При дилЪра не можеш да видиш нищо освен официално разрешените размери...
Но би трябвало да са наясно, защо е избран по "нестандартен" размер. Все пак това са гуми.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 09 Окт 2018 18:31
от slowtraveler
По някой от белият свят такава смяна би инициирала отпадане на застраховка и гаранция на автомобила....
Дилърът е ДЛЪЖЕН да казва САМО официалната информация за модела. Защото само в този случай се гарантира правилната работа на автомобила...
Всяка смяна с непрепоръчан от производителя размер води до изменения в показания на скоростомер, промяна в натоварване на окачване, поведение и т.н. - все неща, които производителя на автомобила не може да гарантира.
Не е задължително да са по-зле или опасни. Но не може да ги гарантира и съответно - да носи отговорност. Затова и всяка дума на дилъра извън тези рамки трябва да се приемат като лично мнение - не по-тежко от коментар тук във форума...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 09 Окт 2018 18:47
от Hursa
Та въпроса е - защо е избран този размер.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 09 Окт 2018 22:35
от hemilio
Много ми е ниска с тези 215/45/17,но това са официалните търкала,не са сменяни.
Опирам в подземния паркинг като влизам,да не говоря,че и до вилата си не мога да стигна.
Явно,ще се купуват 16-ки с по-големи балони :help:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 09 Окт 2018 22:45
от WoLF
Клиренса с гуми не се вдига много ефективно, особено като нямаш огромни калници...
Според братушките 215/55/17 влизат без проблем, така че на свой риск wink.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 10 Окт 2018 16:25
от Hursa
215/55/17 не са ли твърде големи, дори да стават. Ще дадат твърде голямо натоварване на шарнирните връзки и полуоските, на лагерите, дори на спирачните апарати, спрямо това за което са предвидени (значително по голям масов инерционен момент - с над 40 мм е по голям диаметъра). Все пак е добре да се разбере, каква е причината да се спрат на тези по "нестандартни" гуми и тогава да се реши до колко е допустима замяна (ако причина е твърде олекотената конструкция на трансмисията или окачването - такава замяна ще е много опасна).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 10 Окт 2018 18:40
от WoLF
WoLF написа: 09 Окт 2018 22:45 така че на свой риск wink.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 10 Окт 2018 22:16
от hemilio
Твътдо,реших,след проверка в компютъра на гумаджийница( там излиза по годината и модела,че 15-ки пасват)да закупя 15-ки джанти и с 195/65/15 да си реша проблема с возията.

Някой по нагоре беше споменал,че няма да ми влязат 15-ки джанти на апаратите?!?!?!?

Въпросът ми е, колко, и дали ще се увеличи клиренса на колата от сегашните 215/45/17 при смяната с 195/65/15? mellow.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 10 Окт 2018 22:42
от WoLF
WoLF написа: 04 Окт 2018 09:28 Виж някой калкулатор в нетя за възможностите си, например: https://tire-calc.com/

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Окт 2018 00:59
от ivied
Абе странно или не, ама дават по обявите за Приус (освен оригиналните 7.5J x 17 Zoll) и размери като тези:
6x15 ET42
през
6,5x16 ET39
7J x 16 Zol -
та чак до
8J x 18 Zoll https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 2-223-9350

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Окт 2018 10:28
от WoLF
Именно, хора всякакви! От една страна имаме какво е възможно чисто практически да пасне, а от друга какво иска да постигне колегата и на каква цена (в прекия и преносен смисъл). Съвсем друга тема е дали желанията за повишение цялостното отстояние на конкретната колат от пътя е постижимо с разумни средства...
Темата стана достатъчно дълга и смислена за собствена "нишка" wink.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Окт 2018 11:04
от baba_metca
hemilio написа: 10 Окт 2018 22:16 Въпросът ми е, колко, и дали ще се увеличи клиренса на колата от сегашните 215/45/17 при смяната с 195/65/15? mellow.gif
Ще се увеличи с 5мм при равни други условия (надути са еднакво 17ка спрямо 15-ка и други).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Окт 2018 12:16
от Hursa
По скоро - по малко от 4 мм. При еднакво налягане по тесните гуми се деформират повече - до получаване на еднакво (приблизително еднакво по площ, трябва да се отчете съпротивлението на деформация на бордовете, най-вече) контактно "петно".

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Окт 2018 15:10
от hemilio
Ако наистина няма да се повиши реално отстоянието на колата от земята,то поне ще получа по-мека возия.

Как мога да разбера дали ще се повдигне колата от земята,при преминаване от 215/45/17 към 195/65/15 ?

Това е въпроса...

Идеи???

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Окт 2018 15:19
от slowtraveler
hemilio написа: 11 Окт 2018 15:10 Как мога да разбера дали ще се повдигне колата от земята,при преминаване от 215/45/17 към 195/65/15 ?

Това е въпроса...

Идеи???
Добре де колега - какви повече идеи???
Нали горе е споменато да провериш калкулатора...
Даден е и линк към такъв...
Ако не можеш да се оправиш с калкулатора, промяната в диаметъра на гумата и от там - промяна на радиуса - как очакваш да осмислиш разликата в просвета?!!!