Страница 2 от 3

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 26 Фев 2019 14:22
от slowtraveler
С риск да попетя (или повече пъти :) )...
За съжаление допълнително поставеният ксенон почти винаги има отблясъци заради различната форма на излъчващият елемент...
Ако не е дефект на снимката - такива се виждат и на снимката на stefando...
Проблемът при тях в повечето случаи не е в добрата центровка, а точно в паразитните отблясъци, които са достатъчно слабоинтензивни при халогенката, но и достатъчно силни при значително по-високият интензитет на ксеноновата крушка...
Затова и предполагам всеки от нас може да различи с лекота 'тунинга' от оригиналният фар, предназначен за ксенон...

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 26 Фев 2019 15:01
от batececo
Аз лично не виждам никакви отблясъци. Като отсечен с бръснач е pattern-a. За първи път виждам кола с толкова добре отсечвна линия. Явно лупата си е лупа... С LED лампите пак е отсечено, само дето е по-слабо от халогена и мноооого по-слабо от ксенона.

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 26 Фев 2019 17:26
от slowtraveler
Виж общото осветяване - увеличен е само контраста на снимката на stefando, за да се 'отделят' местата с по-голям интензитет...
Предполагам можеш сам да си направиш изводите какво вижда отсрещния (точно над отрязването е по-тъмна боя, която логично поглъща по-голяма част от светлината, и затова е излязла тъмна, иначе и там има 'фон') tooth.gif

head.png
head.png (465.22 KiB) Преглеждано 2935 пъти

В допълнение - когато се качих от халогенка на заводски ксенон първото впечатление бе негативно...
Причината? Субективно видимостта намаля, въпреки по-доброто осветяване на 'осветената част'...
Просто липсваха фоновите отблясъци - не виждаш храстчета и т.н. над 'отрязването' на лъча (които ги имаше в халогенката), което затрудняваше ориентирането в обстановката..

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 26 Фев 2019 18:41
от stefando
Съгласен съм с тези съображения,но дали няма ламБа високо там и да прави това петно горе на тавана,слизайки надолу:
IMG_20190226_183959.png
IMG_20190226_183959.png (479.15 KiB) Преглеждано 2926 пъти
Само предположение...
Ще отида пак да огледам терена в мола,когато имам работа там...
Или пък DRL-те също правят допълнително петно:
IMG_20190226_190152.jpg
IMG_20190226_190152.jpg (236.69 KiB) Преглеждано 2915 пъти

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 26 Фев 2019 19:48
от slowtraveler
Може и ДРЛ да правят - не знам... Онова отгоре е лъскавата вентилация - нормално е да отразява по-голяма част от светлината...
Просто представям резултата - може и сам да пробваш на снимката - или увеличи контраста или намали яркостта - ще видиш, че съм прав - не съм правил АБСОЛЮТНО никакви други модификации на снимката освен промяна на контраст на цялата снимка...

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 10:01
от tora
A ДРЛ, защо не се изключва, когато са пуснати основните светлини?

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 10:28
от stefando
Има опция да се изключват,с управляващ модул са и съответно + 12V-вход за изключване по габарити или по каквото си избереш.Не съм го подвързвал...
Гледам фабрични DRL не се изключват при пуснати къси?
Има ли правило за това?

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 10:35
от slowtraveler
ОЕМ DRL ВИНАГИ се изключват или димират при пуснати къси. Изключват се ако има други габарити, или се димират ако остават като габарити (при липса на други габарити)...
При мен остават като габарити със силно понижена яркост (нямам други габарити)...

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 11:44
от gimara
stefando написа: 27 Фев 2019 10:28 Гледам фабрични DRL не се изключват при пуснати къси?
Има ли правило за това?
Дневни светлини – използване

Дневните светлини трябва да се включват автоматично, когато устройството, което пуска и спира двигателя, е в положение, при което двигателят може да работи.

Дневните светлини трябва да се изключват автоматично, когато:
- устройството, което пуска и спира двигателя, е в положение, при което двигателят не може да работи;
- когато предните фаровe против мъгла или фаровете са включени, освен когато фаровете се използват за подаване на периодични светлинни предупреждения през кратки интервали.

Когато дневните светлини са включени:

- не трябва да са включени предните и задните габаритни светлини;
- светлините за обозначаване на най-външния габарит (ако има такива);
- осветителят на задния регистрационен номер.
Освен това трябва на стъклото да има знак Еxxxx, че са одобрен тип:
Ако означението е „Е1“, това значи, че сертификата е от Германия и т.н. Дневни светлини, сертифицирани в България по реда на Наредба 86/2004 г. биха носили означение „Е34
Просто досега не си попаднал на ченгета дето знаят закона. Аз също мислех да направя халогените дневни, но като прочетох тук там и се отказах. По другите форуми има колеги, които са глобявани за това.

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 11:54
от stefando
Тогава на доста коли фабричния DRL е в нарушение?

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 12:07
от gimara
stefando написа: 27 Фев 2019 11:54 Тогава на доста коли фабричния DRL е в нарушение?
Фабричния все пак е одобрен. А самоделките и да отговарят на изискванията за монтаж, ако не си минал одобрение примерно от Технотест, могат да те цакат за конструктивно изменение. Освен това, ако използваш фаровете за мъгла за дневни, може да го отнесеш и за използването им като фарове за мъгла без да необходимо това - намалена видимост и т.н.

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 12:34
от stefando
Ясно :thumbsup:

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 12:43
от slowtraveler
stefando написа: 27 Фев 2019 11:54 Тогава на доста коли фабричния DRL е в нарушение?
Защо да е в нарушение?! Всеки фар си има конкретно обозначение за какво е предназначен. gimara не е прав, че знака Еххх е достатъчен...
Това означава само държавата, където е сертифициран, но не и за какво е сертифициран.. Фаровете си имат конкретно обозначение за светоизточник и начин на използване...
Например DCR означава фар с газоразрядна лампа (ксенон), за къси и дълги светлини... HCR - същото, ама с халогенка.
HC например е фар с халогенка само за къси светлини... А ако на фара има означение HR - това е фар само за дълги светлини с халогенна лампа...
A за може да се ползва за DRL фарът трябва да има означение RL...
На фабричните тези маркировки са налице, защото логично ползват сертифицирани за конкретното приложение фарове...
Да, съвсем не е трудно на човек с основно образование да провери дали ги има тези маркировки, но поне засега никой не се е захванал с това в Родината... :whistle:
Но ако се хванат - съвсем лесно могат да проверят дали 'ксенона' е на правилния фар..

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 27 Фев 2019 13:19
от tora
Моите дневни, аз ги слагах, са с маркировка на тях - ECE R87 и R48.

Ксенон в лупи за халогени

Публикувано на: 03 Мар 2019 07:49
от cvetanc
Вчера много внимателно си разгледах фаровете. Сигурен съм, че пожълтяването и помътняването нямат нищо общо с ксенона.Най-явно е в горната област, на която може да попада само разсеяна светлина, но за сметка на това слънцето постоянно я нагрява.