Страница 2 от 3

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 24 Юли 2021 23:50
от Shishkovi
Здравейте, колеги! И на двете снимки колата е вече с новите пружини. Разлика в комфорта може би има и тя е в положителна посока. Повече искам да наблегна на ефекта от по-широките джанти. Преди като натисна колата странично се люлееше доста лесно, а сега е много стегната и почти не се накланя. Това в движение придава сигурност и лекота в управлението. Яриса ни е второ поколение и незнам дали е същото окачване с първия Ярис. За сравнението с Тико ми се струва несериозно. Колата вози добре като е с хубави гуми, освен ако не караш по лош и неравен асфалт. На магистралата при 160-180 км/ч се държи добре, а мотора сякаш има сила за още. Да, инвестицията от 400 лева си заслужава, макар че не е необходимо, но най-малкото ми харесва също визуално.

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 00:52
от mapamop
Shishkovi написа: 24 Юли 2021 23:50 Тико ми се струва несериозно
В Русе имаше Тико с присаден двигател от нещо друго. Успяваше да спука от бой една камара уж "сериозни" коли с доста по-мощни двигатели. Но това не му пречеше да си е Тико и да "влиза на нокти" в завоите. По-широкото и по-дългото купе/междуосие няма как да го компенсираш с пружини и "по-фешън капли". Предполагам и идеята на този модел, не е била да се движи с 200км/ч на магистралата, съответно конструкцията и геометрията на колата не са за тези цели.
Не ме разбирай погрешно - изобщо не смятам Яриса за по-кален модел от другите, но идеята му е друга. Не мисля че с каквито и вълшебни хватки да я тунинговаш тази относително къса,тясна и висока кола, ще я направиш да влиза като влакче в завоите и да не вози като каруца.

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 01:00
от Shishkovi
boyanmt написа: 24 Юли 2021 11:14 Привет,Shishkovi!
Каква е разликата между горната и долната снимка на вашия автомобил(освен различните джанти)? Поне аз лично не виждам "понижение".
Интересно ми е,дали ще се промени возията,и в каква насока?
Карал съм Ярис,и впечатленията са като все едно караш Tico(Daewoo)...само че малко по-обемно. Струват ли си вложенията?
Благодаря!

Ето снимки с оригиналните пружини.
received_190918686142727.jpeg
received_190918686142727.jpeg (58.13 KiB) Преглеждано 2256 пъти
На втората снимка е с гуми 195/50/15
received_363901305160451.jpeg
received_363901305160451.jpeg (69.72 KiB) Преглеждано 2256 пъти

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 03:37
от boyanmt
По-широките гуми ще ти бръкнат финансово(гориво) в джоба!
Със скорост 160-180,определено ти трябва застраховка живот. Аз лично,не бих рискувал с такава сапунерка(лично мнение)! tooth.gif
Можеш да до-тунинговаш каляската от сайтовете на братята Китайци,ама,на-дали нещо би се променило! И все пак,щом си инвестирал значи си е струвало по твоему.
Много безаварийни километри!

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 05:49
от Shishkovi
Такава скорост си позволявам за кратък участък, не повече от 10 км. Това е възможно при добри условия на пътя и най- вече безветрие, особено със старите джанти. Сега скорост от 100км/ч се усеща като 70-80, а при 130 се управлява добре и не ме натоварва. На магистрално каране до 150 км/ч ми гори 5/100, а при 150-160 си качва на 6. Килограмите на колата са сходни с рено 19, което имах преди 15 години, а с него си позволявах и 200 на магистрала Тракия с гуми 205/50/15 и разход 12/100 бензин. И по важно е Господ да те пази отколкото застрахователна полица. :help:

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 15:36
от slowtraveler
Относно това, че модераторите не са позволили създаване на нова тема - ами нали има такава тема - защо ви е да създавате нова?!
Относно снижаването - не го разбирам за евридейка - снижаването води доста повече негативи отколкото плюсове..
mapamop, най якото ТИКО за което знам бе бургаско - потрeбителя KaNiBaL-4o в Деу форума бе споделял доста информация и снимки как и какво бе правил...
Мераклия и го бе правил доста добре.. Ама предвижването от едно драг-състезание до друго - на колесар. По пътя го изкарваше изключително рядко. А и след всяко състезание - реконструкции, ремонти и т.н... И много пари и личен труд..

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 18:51
от Shishkovi
Разликата между съществуващата тема и моята е разлика в поколенията на Ярис. Тази прословута скорост, за която ме упреквате е прецедент с цел да изпробвам колата. От Тойота са и дали 175км/ч максимална скорост и колата си ги може, явно аз също. Колата не съм я взел за магистрално каране, но все пак когато шофирам на аутобан с Яриса си карам според трафика и терена, и рядко превишавам 130-140. Относно друсането не съм съгласен, карал съм много коли, като последната беше Хюндай Соната, която наистина беше много комфортна, но дори веднага след смяната не усетих фрапираща разлика. Много приятели като се качат също са изненадани от приятната возия- оригиналната. Разбира се ,когато имам възможност бих си купил и един Лексус ГС да се возя наистина в хубава кола. Извинявам се, но още веднъж ще акцентирам върху ползата от по-широките джанти в моя случай. Тесните оригинални джанти, които са едва 5,5 J са обути с гуми 185/60/15( единствен одобрен размер за този модел) и стои леко широка на джантата и колата се е клатита повече от нормалното. Все едно да си атлет и да бягаш с широки шпайкове ! Относно за пружините Айбах про кит, никъде не пише , че са спортни и съответно по вашата логика друсащи. Нищо подобно, колата се движи доста по-уверено, по добре познати от мен полупланински пътища с многобройни и големи завои. Една лека закачка-някой може ли да сподели кой отбор е шампион на WRC и с кой модел ? Аз приемам вашите критики и мнения напълно нормално и ми харесва, че форума ни е посещаван и активен. Много здраве и успешна седмица на всички. Нас ни чака тежко пътуване до България, заради големите опашки по границите. Мой приятел вчера измина около 1000 км за 24 часа, повече чакаш отколкото шофираш. :whistle:

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 20:47
от scooby doo
Колега, 1000 кубика ли е ярето? Добре е станало. За прибирането към БГ по-добре ползвай малките гранични пунктове...

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 21:19
от max-2
Тези яриси имат доста добра возия за този размер. Като дойдете в България ще кажете дали понася добре неравностите с висока скорост, тъй-като скъсяването на хода на окачването е голям минус за нашите пътища. Удрянето в тампони при преминаване на неравности по магистрала Тракия ме накара да намразя ново волво s60 със спортно окачване.

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 22:14
от Shishkovi
Благодаря, колега Скуби ду. Дизелов е Яриса с 90 коня мощност. Колега Макс, по Тракия ще мина и първата спирка ще ни е точно в Пловдив при Сестра ми. Ще споделя мнения от нашите китни пътища, но не си мислете че в Европата са навсякъде добре пътищата. Вярно е че дупките се запълват веднага, но има множество кръпки и неравности по регионалната мрежа.

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 22:28
от slowtraveler
Когато започнеш да виждаш неравности със следи от картери по тях (или повдигнати шахти ) - ще се убедиш, че снижаването не е добър вариант тук :)
Маздата бе с просвет 165 и твърдо не смятах да я снижавам... В момента Кашкая е с просвет 200 и съм що годе спокоен. С Джипа просвета ставаше и 270(или 290 - забравил съм колко точно) - ами не съм имал проблем с устойчивост по магистрала...

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 22:47
от Shishkovi
Колега, Слоу, не съм забравил лунните кратери в България. 9 години съм шофирал в България и през следващите 10 в които съм в Словения, също се прибираме в отпуските и обикаляме. Разбира се че Jeep е стабилен, тежи колкото 2 Яриса, гуми и джанти също са двойно по-широки, и не на последно модела Чероки ми се струва че е повече с настройки за шосе, отколко за оффроуд. Мерцедес Авантгард моделите излизат серийно с ниско окачване, това означава ли че е грешка? В нито един български форум не съм прочел лошо мнение за тази марка пружини и се доверих на потребителите им. :cheers:

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 25 Юли 2021 23:48
от slowtraveler
Не ме разбирай неправилно - нямам нищо против пружините. Мисля от друга гледна точка...
Какъв е ефекта по понижаването:
1. По-малък ход - по-твърда возия, по-малка дистанция, в която да демпферира окачването.
2. По-малък просвет - може да създаде проблеми при преминаване препятствия
3. Промяна положението на окачването (ако някои тампони не са предвидени за това 'нулево положение' - ще сдадат багажа по-рано, защото вместо да са в спокойно положение, ще бъдат постоянно напрегнати - все едно постянно си 'претоварил' автомобила)...
4. Да, като следствие от малко по-твърдата возия, ще има малко по-малки наклони във всяка посока.
Т.е. ако исках да се боря само със страничния наклон, просто бих избрал по-твърда реактивна щанга и това е.
Затова и ме учудва решението. Но ти си го взел - така, че едва ли има смисъл да те разубеждавам tooth.gif :thumbsup: :cheers:
Дано е успешен избор - само споделям съображенията си защо аз не бих направил такъв избор:cheers:

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 26 Юли 2021 06:58
от max-2
max-2 написа: 25 Юли 2021 21:19 Тези яриси имат доста добра возия за този размер. Като дойдете в България ще кажете дали понася добре неравностите с висока скорост, тъй-като скъсяването на хода на окачването е голям минус за нашите пътища. Удрянето в тампони при преминаване на неравности по магистрала Тракия ме накара да намразя ново волво s60 със спортно окачване.
Магистрала Тракия е добре в момента. Пробвай по Хемус или от Бургас към Царево има добри отскоци.

Малко снижаване на Ярис хп10

Публикувано на: 26 Юли 2021 08:31
от slowtraveler
Магистралното поведение едва ли зависи толкова от просвета - според мен други параметри оказват доста по-голямо влияние..
С висок автомобил не съм имал каквито и да е проблеми по магистралата дори и по Тракия преди ремонта (и преди ограниченията). Няма люлеене, няма рискаене..
Докато с по-късоходово окачване съм имал неприятни удари на тампони (от които ти падат пломбите :) ) и т.н... Но всеки сам си решава какво търси от автомобила си де...