Всъщност пробвах амортисьора и в двете положения, както е на руснака и както е на снимката. Няма разлика монтажно погледнато. Все пак в сгънато положение все си е един и същи цилиндър

Когато е в положение като на руснака отваря плавно капака, когато е като на моята снимка го изстрелва направо. Щеката с нищо не пречи, че не е демонтирана. Без дясната кора се затваря капака, но пак опира и надига с 2мм нагоре капака. Сложа ли кората става по-зле. Това с нагряването го бях пропуснал и мисля, че знам какво ще рече, ама да стигна до него

Отосно ъглите 30о и 60о - най-просто казано в ухото на стержена ябълковидния болт стои почти фиксиран т.е. измества се само с 30о, докато в ухото на цилиндъра се движи доста по-свободно заради различната форма на ябълката, което е важно за да не изскача болта, когато капака в отворено положение стои по ъгъл спрямо когато е в затворено, затова са тези 60о ъгъл на преместване.
EDIT:
Газови амортисьори
За да поясним по-просто какво е газов амортисьор, можем да кажем, че понякога се наричат газови демпфери. Натискът им е като на обикновена компресионна пружина, но имат демпферен ефект. Общата област на приложение на газовите амортисьори е когато се налага контролирано отваряне и затваряне на основните страни на ремаркето, люкове и гюруци на коли, лодки, ремаркета, каравани, машини и селскостопански машини. Това помага на тези различни устройства да работят, докато превозното средство става с по-гладко движение и по-ефикасно.
Широка област на приложение
Газовите амортисьори имат широка област на приложение. Освен за гореспоменатите употреби се използват също в оборудване в здравеопазването, мебелната промишленост, вентилационни регулатори и различни видове уреди, електрическо оборудване и машинни части. Списъкът може да е много голям и да покрива различни видове промишлености. Доказали са се като особено полезни и могат да спестят много физически труд.
Допълнителни предназначения
Допълнителна област на приложение е да се повдигат много тежки части на ръка, заедно с помощта на газов амортисьор или газов демпфер, както още е известен.
Техническа информация
Газовият амортисьор е изграден от корпус на буталото, бутален прът, бутало и уплътнения. Пълен е с азот под високо налягане, за да се създаде контра сила от 2500 N. Азотът е инертен газ, което означава, че няма да гори, да експлодира или да е токсичен. Освен азота, газовият амортисьор съдържа също малко количество масло. Това масло осигурява оптимално смазване и също така осигурява на газовия амортисьор демпфериране в края на хода.
Газовите амортисьори не се нуждаят от поддръжка. Не трябва да смазвате буталния прът с грес или масло. Буталният прът не трябва да се боядисва и трябва да се пази от удар.
.........................................
Та в този ред на мисли Газовият амортисьор е изграден от корпус на буталото, бутален прът, бутало и уплътнения - конструктивно няма пружина и ЛИЧНО мнение - амортисьор е по-точна дефиниция
