Страница 2 от 2

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 12:00
от slowtraveler
Въпросът е, че при липса на диагностика, и тракащ звук от двигателя съвсем не бих пробвал да го въртя, защото това може да нанесе по-големи (и непоправими) поражения. А въртенето му е безсмислено...

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 12:39
от Оги
А аз бих. Затова и писах за елементарен тест. Стартер също може да трака и след теста това да стане ясно.
Диагностика може и да не познае дали в мотора има механичен проблем.
Иначе репатраци чакат работа навсякъде, но колегата пита за теглене след като е разлял по мотора масло заради липса на капачка, с което най-вероятно е довел ел. проблем.

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 13:04
от slowtraveler
Преминаваме в сферата на 'силните догадки' :) Споделих, защо не бих въртял двигател с неустановена причина за тракане... Ти искаш да си го въртиш ей така - за спорта и без никаква причина - ами ОК - това би било твое решение...
Разлято масло нали е излязло от картера - 'има масло', но как е било мазането би ли се наел да гарантираш, че мазането е било ОК (то отвънка на двигателя е ясно, ама вътре колко е било това 'има масло') ?
А и не виждам връзка с тегленето - то си се осъществява безпроблемно и без да се налага да има вакуум в системата...

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 13:30
от Оги
AlexVasilev написа: 18 Юни 2018 15:50 ...имаше масло, така че си досипах още и без никакви проблеми изминах...
Явно е било вътре. :whistle:

При опит за палене се чува тракане

Публикувано на: 02 Юли 2018 15:22
от ufer
Не забравяйте, че гравитацията все пак действа! Имал е късмет колегата. Имах подобен случай в Германия. Сменях на една фиеста само едно бутало и сегменти, без да свалям мотора, а само главата и картера. Затворих всичко, клиентът тръгна доволен и след 3 дена идва и - пич, всичко е в масло! Погледнах отдолу - цялото дъно на колата в масло. При старите фордове при картера има 2 дъгообразни гумени уплътнения при гарнитурата, която също е от 2 полвинки. Едната гумичка явно е била мръднала или пък съм я пренатегнал и моторът почнал да хвърля оттам. Като знам как карат немците, съм имал голям късмет, че е останало достатъчно масло. И понеже се притесних, викам на човека - сега поне за зимата нямаш ядове, колата отдолу е обработена против корозия. Това слава богу беше единствената ми излагация, а пък шефът, естествено, ми удържа цената на новите картерни гарнитури... и добавеното масло (около 1 л). drunk.gif

Avensis T22 1.6 4A-FE - При опит за палене се чува тракане?

Публикувано на: 02 Юли 2018 17:08
от Akima
Довечера човекът ще ви сподели за стартера... :whistle:

Avensis T22 1.6 4A-FE - При опит за палене се чува тракане?

Публикувано на: 13 Юли 2018 12:53
от AlexVasilev
Доста късно се включвам да кажа какво беше. След като се чух с Механика и направих едно замерване с мултицета се оказа, че алтернатора не зарежда. Тракането е идвало явно от стартера и недоволствал, че няма достатъчно ток да завърти... знам ли, дилетант съм пълен в това отношение. Но пък по инструкции от адаша и малко ютуб клипчета успях да смъкна алтернатора и да го закарам на диагностика. Оказа се някакво реле, което е изгоряло. 105лв смяна и нова част и си го монтирах обратно. Замерих отново и нещата си бяха вече в норма.
Пак да благодаря за съдействието. :cheers:

Avensis T22 1.6 4A-FE - При опит за палене се чува тракане?

Публикувано на: 13 Юли 2018 16:13
от Akima
AlexVasilev написа: 13 Юли 2018 12:53Замерих
ЗАмерването става с камъни и други предмети. Физическите величини се ИЗмерват.

Иначе бяхме близо:
Akima написа: 02 Юли 2018 17:08стартера
:whistle: cool.gif
AlexVasilev написа: 13 Юли 2018 12:53благодаря
Моля. :thumbsup:

Avensis T22 1.6 4A-FE - При опит за палене се чува тракане?

Публикувано на: 13 Юли 2018 16:45
от slowtraveler
Akima написа: 13 Юли 2018 16:13 Иначе бяхме близо
Да, доста близо :)
slowtraveler написа: 18 Юни 2018 16:05 Акумулаторът ти ОК ли е? Прилича на умрял акумулатор...
Разбира се може причината може да е друга - лоши връзки на силовите кабели, проблем с алтернатор и т.н...