Страница 2 от 3
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 05 Май 2018 22:26
от dokkito
Честото пускане и спиране на компресора може да се дължи на много неща. Датчик , препълнена система, вода в системата и т.н.
Трябва да ти се провери първо количеството фреон. Малкото фреон не спира системата,но е опасно , защото именно той охлажда компресора. Също многото може да повреди компресора. Възможно е датчика за високото налягане да прави номера и т.н.
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 05 Май 2018 22:33
от biro
SkaS, нека те подготвя от сега за зимният сезон. Тогава ще видиш 1800 оборота на празен ход веднага след запалването. Мнението ти е типично за нов тойотаджия, ще ги научиш нещата.

Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 06 Май 2018 20:31
от Hursa
► Виж съдържание
Офтопик
Не съм много запознат с хладилната техника и още по-малко с автомобилните „климатици”. Но въпреки това ще си позволя да споря

(само от любов към спора).
dokkito написа: ↑05 Май 2018 22:26
Честото пускане и спиране на компресора може да се дължи на много неща. Датчик , препълнена система, вода в системата и т.н.
За това вероятно сте прав. Но човека не се оплаква от работата на климатика, а почти всичките други причини, за които се сещам ще доведат до „незадоволителна” работа на климатика. За препълнената система – след като не го е зареждал скоро – тази причина ми се струва по-малко вероятна от това системата да е с недостатъчно количество фреон (всъщност пише, че има автомобила "от два дена", така че може и предния собственик да е "заредил и презаредил системата").
dokkito написа: ↑05 Май 2018 22:26
Малкото фреон не спира системата...
Мисля, че малкото количество фреон също сработва защитата, но вече по-ниско налягане – в участъка от системата след „дроселиращия” елемент (не знам точно какъв е при автоклиматиците – „капилярна тръба”, терморегулиращ вентил или др.), изпарител, вход на компресора. При включване на компресора той понижава налягането в полуконтура на изпарителя и повишава налягането в полуконтура на кондензатора. Ако количеството на фреона е малко, значи количеството на течна фаза в ресивера също е малко. А това е предпоставка за попадане на газова фаза в дроселиращия елемент. Поради това има защита и по ниско налягане в полуконтура на изпарителя (до колкото разбирам)(пс А може би да се избегне обледеняване).
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 11 Май 2018 14:27
от SkaS
Такакаа,
след допълнителен обстоен преглед на автомобила, обслужване и т.н. се установи "донякъде" къде е проблема.
Компресора на климатика работи винаги, когато е запален мотора. Реално оста му е твърдо закачена за шайбата, която се върти от пистовия ремък. Дали ще се пусне бутона "АС" на "ОN" или "OFF" за този компресор няма никакво значение. Управлението на фреона е електронно, чрез специални клапанчета (разпределител), които разпределят как и на къде да ходи нагнетения фреон и колко да се върти в затворен кръг "bay-pass". За цялата тази работа отговарят датчиците за температура в купето, външния температурен сензор, налягането на фреона, което се мери от самия компресор и зададените стойности от конзолата на климатроника в колата + компа на колата. При мен се оказва, че всичко работи нормално и всички сензори са си наред. Фреон има,масло в компресора има, но проблема е явно в износването на лагерите на компресора. Видимо при разкачен ремък от него той не се върти гладко и леко на ръка, както трябва да бъде - забелязва се известно усилие - не много голямо, но явно достатъчно, за да обърка цялата система и да създава условията, като че ли компресора е вдигнал високо налягане и трябва клапана да върти на "bay-pass" фреона в системата, а от там и необходимата корекция на оборотите, което е нормално и си казва думата. И понеже това се случва постоянно без значение дали в системата има налягане или не, от моментно получаваните стойности, празния ход играе постоянно при включен "AC" бутон. Лечението е ясно - най-добрия вариант е нов компресор, но ще се опитаме с моя човек от сервиза да го лекуваме преди да го изхвърля. Разкапсоловане, смяна на лагерите, капсоловане и пълнене с масло и фреон. Ако се справим добре трябва да стане - ако не - нов от магазина и здраве да е. Тази операция той я е правил на един Крайслер преди около година и там всичко е било аналогично , както при мен. Ако има хора запознати с хладилната техника и типовете компресори и начина им на управление, ще разберат всичко, което съм описал. Ще пиша, когато отстраня проблема на 100 % точно какво е станало. Като цяло ме дразни избора на тип компресор, който са направили производителите - щеше да е лесно да сменя само шайба и външно лагерче или допълване , както се прави на много коли

, но важното е че го разбрах, какво е .
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 11 Май 2018 16:02
от memorex
Изясни си ако можеш как работи байпаса преди да почнете с копресора.А най-добре заменето го с работещ такъв за проба и после почерпете по една виртуална бира.
https://macsworldwide.wordpress.com/201 ... ompressor/
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 12 Май 2018 06:30
от SkaS
<<memorex>> - Благодаря, много полезен линк. И какво излиза ? Че се използват този тип компресори основно заради еко норми и лека икономия в гориво. Май..... им д......а на еколозите

Мисля, че ще имам шанс да го ремонтирам, само дано намеря читави верните лагери.
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 12 Май 2018 09:23
от slowtraveler
Нищо не губиш да пробваш... Но бих те посъветвал ако нещата отиват на успешен ремонт, да смениш и уплътненията - така и така ще си го отворил...
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 12 Май 2018 10:19
от Hursa
► Виж съдържание
Офтопик
memorex написа: ↑11 Май 2018 16:02...как работи...
Отдавна ми бе любопитно как се управлява "автомобилния климатик". Но даже не се сещах от къде да започна търсенето.
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 12 Май 2018 13:32
от slowtraveler
Повечето май продължават да работят по стария почин - включено/изключено...
То и посочения от memorex работи по същият начин, и също товари/разтоварва двигателя, но управлението му е 'по-меко' без нужда от периодично зацепване на сериозни инерционни маси (зацепване на вала на компресора)...
Просто пътя на енергията е същият - дори и алтернатора ако го натовариш 'внезапно', ще мръднат оборотите, докато компютъра на двигателя ги стабилизира...
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 12 Май 2018 15:10
от dokkito
Да но тея директно зацепените компресори се износват по- бързо и пряко свързано с изминатите километри.
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 12 Май 2018 16:47
от Hursa
► Виж съдържание
Офтопик
slowtraveler написа: ↑12 Май 2018 13:32
Повечето май продължават да работят по стария почин - включено/изключено...
То и посочения от memorex работи по същият начин, и също товари/разтоварва двигателя, но управлението му е 'по-меко' без нужда от периодично зацепване на сериозни инерционни маси (зацепване на вала на компресора)...
Просто пътя на енергията е същият - дори и алтернатора ако го натовариш 'внезапно', ще мръднат оборотите, докато компютъра на двигателя ги стабилизира...
Може би не съм разбрал напълно. А и май не е споменато какъв е "регулировъчния диапазон", ако може така да се нарече. Но поне до колкото разбрах това е автомобилния аналог на "инверторен климатик". И именно от това може би "идва" икономията. Но може би не съм разбрал. Смущава ме това при автомобилните климатици, ако ги сравняваме със стационарните - много широкия диапазон в който варират оборотите на компресора, като това "вариране" практически не трябва да оказва влияние на необходимата за момента производителност на климатика.
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 12 Май 2018 17:05
от memorex
Variable DISPLACEMENT A/C Compressor
Грубо казано производителността може да падне до нула въпреки оборотите.Много често наблягам на соленоидния клапан като евентуален заподозрян .Пак грубо казано същия работи като SCV на ГП а всички знаем за проблемите там.
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 12 Май 2018 21:50
от SkaS
Този тип компресори със сигурност живеят по-малко, но както и разбирам от други хора се използват масово в автомобили с евро 4 и по-голямо. Работят точно, както климатици, които се държат винаги на режим охлаждане (ако имате инверторен опитайте цяла зима да го държите на охлаждане и ще забележите какво става с него, когато температурите са много ниски навън, а в помещението е топло) . Там даже на хладилните витрини и големите камери слагат неинверорен точно заради управлението или ги побългаряват, като им слагат допълнителни трипътни клапани, та никога да не се изключва компресора, защото често пъти не може да тръгне после в желания режим. Другата причина за използването на този тип компресор е , че когато се запали колата след недълго време той вече е вдигнал налягане - натискаш копчето и имаш веднага охлаждане, а не чакаш. Втора причина - след, като е вдигнал налягане, дали ще го използваш или не (да охлажда) - енергията, която ще е необходима от мотора е по-малка при включването и изключването от копчето

- от там и разликата в изгорялото гориво и отделените вредни емисии. По-хубаво, малко по-полезно, но по-капризно и по-краткотрайно, като живот. Кой ти мисли това да изкара 300- 500 к км. без смяна ???
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 15 Май 2018 17:47
от Hursa
За този тип "управляеми" компресори, дават че се ползва друг вид масло. По лошото - дават, че това "друго" масло реагира с маслото използвано за "неуправляемите" компресори на "денсо" - образувайки вискозни отложения, които могат да затормозят и блокират управлението на компресора и дори да го "повредят" целия. Да не би при предния собственик да са добавили неподходящо масло? (Това само го прочетох, като от колегата разбрах за съществуването на подобен тип компресори. Предполагам, че специалистите са наясно, но все пак.)
► Виж съдържание
Офтопик
Някой наясно ли е с автомобилните компресори с задвижване от електродвигател - опасявам се при тях да не би да използват друг тип масло, дори фреон?
Интересно играене на обороти на празен ход
Публикувано на: 15 Май 2018 21:09
от memorex
Toyota specifies the use of ND-11 lubricant, a special ester with high dielectric properties designed to lubricate the compressor while protecting the compressor’s electric motor windings’ insulation.
While Toyota specifies its own oil, aftermarket sources now offer the equivalent of this ND-11 oil (NOTE: ND-8 oil is not compatible). If you opt to use a different type of compressor oil (PAG), it is possible to not only damage the compressor, but there is a chance of shorting the high voltage compressor, which would completely shut down the vehicle. In the worst case, this could also result in a harmful and potentially lethal shock.
Editor’s note: It’s critical to avoid cross-contamination of PAG oils when servicing a hybrid A/C system equipped with electric compressors. Ideally, it’s best to dedicate a recovery machine for servicing these applications, while some recovery machine makers have addressed this concern for cross contamination in their features.