Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 12 Апр 2017 12:11
Аз разбирам дали се върти или не, по комбинацията от моментния разход и по индикатора "ЕV" на таблото (щото по някога моментния е 0 пък EV не свети) . При мен (RAV4 HSD) в нормален и еко режим ДВГ задължително пали (заради over spin на MG1, като тука важното е коя генерация е. GEN1 и GEN2 over spin-ват по-рано, в GEN3 са променили gear set-a между ДВГ-MG1-MG2, а в GEN4, всичко включително и layout-a е различен. Там даже някъде бях чел/чул, че electric only може до над 100/120км/ч.) някъде след 80км/ч, колко точно са не знам, но са в диапазона 80-85км/ч. Когато е стриктно в EV-Mode, пали след 50км/ч (това не знам що така са го решили, най-вероятно щото EV-Mode, бил само за паркинги и алейки, да не будиш съседите и са решили, че щом вече караш с 50км/ч не ти е необходима тишината).JulianoG написа:Не съм сигурен как точно проверявате дали ДВГ се върти. По шум и вибрация не мога да се ориентирам, вместо това гледам дали ми свети EV индикатора на таблото (не този за EV-Mode).
Относно разхода, реша ли да карам колкото може (то не че може с повече от 183 (195 по километраж)), разхода дори задминава такъв на бензин със същите параметри. Онзи ден по нощите се прибирах по Тракия и в София бях на 15л/100км. От друга страна, ако се закачим с някой по магистралата (миналата седмица с едно 320д си се гонехме от Пловдив до София, дето уж било 204 коня според собственика, щото спряхме на Шела на "Дъ Мол" после да зареждаме), разхода е доста по-нисък. Аз бях на 8.8, а тоя с БМВ-то каза, че неговия бил 9.4, което за мен беше много странно....
Другото интересно за разхода е, че по един и същи маршрут (магистрален), разхода винаги е различен и той варира с 1-2 литра/100км, като винаги го карам по един и същи начин (на радар нагласен на 150) при положение, че средната скорост за различните пъти варира с 2-3 км/ч. Външните температури са почти еднакви, бензина е от едно и също място, както и натовареността от гледна точка на трафик. Това с дизеловата RAV4-ка не ми се случва, колкото е днес, толкова ще е и утре, толкова е бил и за последните 6 месеца.
Според мен, ако някой взима хибрид за икономия, трябва да го кара предимно (над 85%) градско или по пътища дето с над 90-100 е трудно да се кара, защото там вече разликата е осезаема. Аз без проблем (и без да използвам разните му там тактики за намаляване на разхода - без парно, без климатик, тръгвай по един час, pulse and glide и т.н.) постигам разход около 5.5 градско и ~6,5 среден с хибрида, което за дизеловата (която дава около 9л/100 градско и ~8.6 среден разход), както и няколко VW/Audi/BMW (въртят се в диапазона 6,5-9,5 л/100 градско, 6-9 л/100 смесен) нови (>2015 година) дизелови автомобила на мой познати, с над 150 магарета е възможно, само с 100 условности. Като се има в предвид и факта, че аз не съм от бавно каращите шофьори. Тук също е важно да отбележа, че RAV4-ката тежи близо 1800кг, средно с около 300 кг повече от другите.
Относно практичността ... аз си взех хибрид, не заради икономията, а защото чист бензин няма да си взема, понеже е жестоко underpowered, а в новата РАВ-ка Тойота явно са решили дизели да не продават (само ръчка, само предно, ниско ниво на оборудване и т.н ...). Отделно от това, ми се караше хибрид, защото до сега не съм имал такава кола
