Страница 2 от 3

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 20:43
от jim_beam
Прегрелите мотори имат други причини-загубата на антифриз,което при 2AD се дължи на дефектирали водни помпи,съединения,както и на производствени дефекти на гарнитурите на първите серии.Няма нищо общо с ЕГР!Неговата функция е да намали вредните газове азотни окиси,което става с понижаването на темп.на изгарянето,това е.

пс>аз бих разчистил темата,като най-оптимално би било да останат само мненията с указанията и снимките.другото си е за дискусия на друго място,че човек няма да знае къде какво да търси.ама нейсе...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 20:45
от Akima
todor87 написа: Акима на предната страница.
Стоя зад думите си:
Akima написа: При 2AD-FHV - EGR се използва за контрол/намаляване/ на температурата в цилиндрите.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 20:49
от todor87
Темата за водни помпи, течове, дефекти и подобни ли е или за ЕГР ? То по тази логика има прегрели всякакви...

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 21:16
от Iliyа Damyanov
jim_beam написа:
В крайна сметка пуснах снимките само информативно,нямам за цел да агитирам някого да прави нещо по колата си!
Аз пък много се радвам , че си пуснал снимките информативно защото от развилата се дискусия след това научих някои нещица които съм пропуснал и ми светна за проблеми които съм имал.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 21:26
от todor87
Да си поправя писаното по горе - VSV клапана не контролира постъпващия антифриз в охладителя, а постъпващите изгорели газове.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 18 Яну 2017 21:58
от Iliyа Damyanov
jim_beam написа: Прегрелите мотори имат други причини-загубата на антифриз,което при 2AD се дължи на дефектирали водни помпи,съединения,както и на производствени дефекти на гарнитурите на първите серии.Няма нищо общо с ЕГР!Неговата функция е да намали вредните газове азотни окиси,което става с понижаването на темп.на изгарянето,това е.

пс>аз бих разчистил темата,като най-оптимално би било да останат само мненията с указанията и снимките.другото си е за дискусия на друго място,че човек няма да знае къде какво да търси.ама нейсе...
За мен специално има много общо ЕГР=а с огъването на главите при 2AD-FHV. Минах по тоя път и проблема не е в помпа или съединения нито в дефектна гарнитура. Отклонението ми беше 0,12 . ЕГР-а ми със сигурност не е чистен никога и в следствие на това беше яко запушен и имаше само един малък отвор в средата а левия и десния отвор бяха тотално запушени. В следствие на това дистрибуцията на изгорели газове е нарушена и те се насочват предимно към 2 и 3 цилиндър което води до различно термично натоварване и с времето главата „потъва“ не от прегряване а от разликата в температурите. С други машини (не автомобили) също има проблеми от лоша или липсваща хигиена.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 19 Яну 2017 18:45
от Hursa
Iliyа Damyanov написа:ЕГР-а ми със сигурност не е чистен никога и в следствие на това беше яко запушен и имаше само един малък отвор в средата а левия и десния отвор бяха тотално запушени.
ЕГР или всмукателния колектор?
Akima написа: EGR се използва за контрол/намаляване/ на температурата в цилиндрите.
Спорно твърдение. smile.gif
slowtraveler написа: Ето една доста добрo мнение от колега от форума на Ситроен
Много спорно мнение, в първата му половина smile.gif
Но не е тук мястото за спорене.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувано на: 19 Яну 2017 20:28
от Iliyа Damyanov
Мерси за забележката. ЕГР-а си беше зацапан но нямаше супер дебели наслоявания и си беше работещ. Запушванията са в колектора. В самия колектор има камера върху която се монтира ЕГР-а. Въпросната камера е с три отвора , един центален който разпределя за 2 и 3 цилиндър , и два странични един за 1 и един за 4 цилиндър. Та страничните отвори бяха напълно запушени със сажди. По количеството напластяване съдя , че с години е карана така.

[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?

Публикувано на: 19 Яну 2017 22:39
от Hursa
За другото и според мен вероятно сте прав.
Наслояванията по клапана и леглото (и не само) - пречат да затвори добре. Поради това и при студен двигател, когато клапана трябва да е затворил - той пропуска отработени газове във всмукателния колектор. А тогава твърдите неизгорели частици са относително много, част от тях се наслоява по вече образуваните наслоявания и нагар. При „пълен” товар, когато също трябва да е затворил - той пак пропуска, а и тогава, частиците са също относително повече (допълнително има и не пълно изгаряне (според мен), защото системата разчита на "чист" въздух в цилиндъра и се подава съответното по-голямо количество гориво, а е пълен със "смес" с изгорели газове - това допълнително увеличава количеството частици). Всичко това способства, според мен, за по-бързо „задръстване” на всмукателния колектор. За 1 и 4 цилиндър разклоненията са с по-малък диаметър от „разклонението” за 2 и 3 (то после се разклонява) – поради това се задръстват по-бързо (предполагам). (Отлаганията са преимуществено около (преди или след) т. н. "местни пневматични съпротивления" (не е съвсем по терминологията smile.gif ), каквито се явяват тези "разклонения" - и веднъж започнало отлагане то все повече повишава местното съпротивление по отношение на потока, което увеличава отложенията.)

[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?

Публикувано на: 19 Яну 2017 22:58
от Akima
Hursa написа: Спорно твърдение.
Доказано от моя скромен опит, подплатено със серия постове от Лондон до Владивосток и от емпиричния опит на колегата Iliyа Damyanov - с който не сме роднини и се познаваме задочно покрай неговата първа тема тук.
Hursa написа: Но не е тук мястото за спорене.
Вече е - моля да продължите с разумни аргументи. :thumbsup:
Лично на мен вече ми стана скучно, а и се е насъбрала много модераторска работа - все пак следя темата и ще се включа при нужда.

[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?

Публикувано на: 19 Яну 2017 23:28
от Hursa
По добре беше да се пренесе в офтоп, тук е малко притеснително smile.gif.
EGR се използва за ограничаване на количеството азотни окиси. Подаването на изгорели газове в цилиндрите, снижава температурата в края на изгарянето при други равни условия. Но не това е основната цел според мен. Макар, че това също способства за намаляване количеството на образуваните азотни окиси. Основното, което води до намаляване количеството на азотните окиси е намаляването на кислорода в "сместа" (за дизела това не е съвсем коректно) и доближаването и - до стехиометричното съотношение. При високата температура и налягане в цилиндрите, азота реагира с кислорода и това конкурира изгарянето. Но все пак азота значително отстъпва в активността си по отношение на кислорода на горивото (ендотермична към екзотермична реакция). Освен това реакцията кислород/азот е равновесна реакция - образуването и на малки количества азотен окис потиска (инхибира) - намалява скоростта на реакцията. Поради това при стехиометрична смес (и "богата") - гориво/кислород количеството азотни окиси е незначително - кислорода се свързва преимуществено с горивото.
(Има ли химици? Надявам се да не се задавят от смях smile.gif )

[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?

Публикувано на: 20 Яну 2017 00:18
от Akima

[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?

Публикувано на: 20 Яну 2017 00:37
от Hursa
За съжаление съм зле с английския.
Но имаме един обем - горивната камера, в него се впръсква порция гориво. Това гориво изгаря - желателно напълно. Отделя се определено количество топлина. Приблизително еднаква е независимо дали в обема е само въздух или смес въздух с изгорели газове. Основната цел според вас е да се снижи температурата ли, за да се намалят количествата азотен окис? Или да се снижи концентрацията на кислорода, за който се конкурират двете реакции. В случая не е нужно да сме химици smile.gif
(Не съм на работа и трябва да спя и аз smile.gif )

[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?

Публикувано на: 20 Яну 2017 07:42
от Kiki
jim_beam написа: Колега кой някъде е написал,че клапана служи да не прегрява двигателя?!
Много правилно е казано,че едната от функциите му е да намалява температурата в цилиндрите!
В крайна сметка пуснах снимките само информативно,нямам за цел да агитирам някого да прави нещо по колата си!
Позитивния ефект при шунтирането е ясно-никога повече не би се запушил или повредил агр-а,но явно има и негативни аспекти.Единия немец е минал 15к така и няма оплаквания,това е всичко.
Джими, то негативният ефект от премахването на EGR-ра не се получава веднага. Това повишавоне на температурата в цилиндрите и съответно на целия двигател, неминуемо довежда до съкращаване ресурса на двигателя.

[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?

Публикувано на: 20 Яну 2017 10:04
от slowtraveler
Hursa написа: Основната цел според вас е да се снижи температурата ли, за да се намалят количествата азотен окис?
И двете... Понижава се температурата на изгорелите газове в горивната камера (тук не говорим дори за прегряване на самия двигател, а за понижаване температурата в горивната камера и контактуващите с нея детайли)...
Което допринася за намаляване 'лошите' изгорели газове, за чиито образуване е нужна по-висока температура...