Страница 2 от 2
От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 27 Ное 2016 09:44
от dochko1980
WoLF написа: Ако можеш качи запис дори и звук да е само, да чуем

Трябва да го направя в движение и не знам какво точно ще се чува на записа но ще опитам

От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 27 Ное 2016 10:38
от dochko1980
veso_hds написа: Колега,провери си лещите на генерацията.
Представа нямам какво е това

От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 27 Ное 2016 11:42
от Hursa
dochko1980 написа: почистване на регулатора за налягане на горивото
Това защо го правиха? Стандартна процедура или имаше причина
От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 27 Ное 2016 14:49
от BOz
Да не се окаже накрая, че нямаш проблеми и това ти е първия дизел, който караш.

От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 27 Ное 2016 20:03
от WoLF
Като нищо

От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 27 Ное 2016 22:44
от dochko1980
Hursa написа: dochko1980 написа: почистване на регулатора за налягане на горивото
Това защо го правиха? Стандартна процедура или имаше причина
Беше ми изгаснала без причина на един светофар,затова го почистваха
От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 27 Ное 2016 23:35
от spiridoncho
BOz написа: Да не се окаже накрая, че нямаш проблеми и това ти е първия дизел, който караш.

И аз това си помислих първоначално, но ме спря думата "студен" в първия пост на темата. А и не познавам човек, който да си реже двигателя студен на високи обороти. Иначе може да се окаже наистина, че колегата това му е първия дизел. Принципно до колкото съм установил от дизелите които съм карал дюзите си потракват доста отчетливо, когато го сръчкаш моторчето от ниски към високи обороти с газ до ламарината. Звука наистина наподобява като чукане на аванс, та току виж колегата си помислил, че има проблем.
От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 28 Ное 2016 07:06
от dochko1980
spiridoncho написа: BOz написа: Да не се окаже накрая, че нямаш проблеми и това ти е първия дизел, който караш.

И аз това си помислих първоначално, но ме спря думата "студен" в първия пост на темата. А и не познавам човек, който да си реже двигателя студен на високи обороти. Иначе може да се окаже наистина, че колегата това му е първия дизел. Принципно до колкото съм установил от дизелите които съм карал дюзите си потракват доста отчетливо, когато го сръчкаш моторчето от ниски към високи обороти с газ до ламарината. Звука наистина наподобява като чукане на аванс, та току виж колегата си помислил, че има проблем.
По принцип не ми е първият дизел ,но ми е първият комон рейл,така че може и да не съм много в час наистина. Въпроса е там ,че шофирам от доста време и усещам когато мотора на автомобила смени звука си. А в случая е точно така. Днес ще опитам да направя едно клипче докато карам дано да се чува проблема на записа
От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 28 Ное 2016 14:38
от spiridoncho
Аз доколкото съм забелязал "чукането" на дюзите при максимално ускорение си е характерно за комънрейл-а. По назад в темата споменаваш за почистване на ЕГР. Ако е бил задръстен ЕГР-а то мотора не е набирал с максимална мощност и оттам чукането е било по леко. С изчистен ЕГР вече двигателя работи оптимално и с максимална мощност.
Разбира се това е мое мнение и не е изключено да имаш някакъв проблем. Все пак тук се опитваме да отгатнем "диагнозата" дистанционно. Вариантите са два. Или нищо ти няма, или си за ремонт т.е. средно положение няма.
Виж някой около теб с подобен мотор дали може да ти даде да притестваш на неговата. Така ще направиш разлика и ще установиш нормален ли е звука. Иначе отиваш на сервиз и там ти казват правилната диагноза, освен ако не попаднеш на "майсторчета".
От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 28 Ное 2016 21:27
от Hursa
► Виж съдържание
Офтопик
dochko1980 написа: Hursa написа: dochko1980 написа: почистване на регулатора за налягане на горивото
Това защо го правиха? Стандартна процедура или имаше причина
Беше ми изгаснала без причина на един светофар,затова го почистваха
Повишено налягане на горивото в рампата може да е причина за по твърда работа на двигателя - впръсква се по-голямо количество и впръскваното количество нараства по рязко при отваряне на дюзата. (При студен двигател се впръсква малко повече гориво за по бърз прогрев на двигателя и малко по рано.) Т. е. в момента на „самозапалването” бързо изгаря сравнително по-голямо количество гориво, в резултат налягането нараства по-рязко и от това по-силен шум (при по голям товар, като чукане, "детонации"). Замърсяването на клапана на регулатора може да доведе до закъсняла реакция на регулатора на налягането - ако има отложения по клапана или втулката му, същото ако има надири - тогава почистването няма да помогне. При вдигане на оборотите, нарастват оборотите на помпата, разхода и също, ако регулатора на налягането не отработи веднага се вдига налягането в рампата. (При "пускане" на педала - обратно оборотите падат - ако колата е "на място" - до обороти на "празен ход", на помпата също, ако регулатора не притвори, може да падне налягането и двигателя да изгасне. Но всъщност може и да греша, трябва да се отчете целия баланс.) Но може и да има „трайно” по високо налягане, ако има отложения по „прозорците” на клапана – но тогава той просто отваря повече. (Дали са чистили клапана на регулатора на налягане, да не е scv клапана?)
Но може и да е това което казва spiridoncho. Комънрейла - при по ниско натоварване впръсква малко количество дизел на такта на компресия доста преди ГМТ ("предварително впръскване" - при празен ход впръсква дори две „порции”). Това вдига налягането и температурата преди да се впръска основното количество гориво – в резултат то се „възпламенява” с по малка задръжка и като цяло налягането нараства по плавно. Снижава изхвърлянето на въглероден окис и въглеводороди и понижава шума, но сваля малко мощността – сваля малко максималното налягане. Когато от двигателя се иска голяма мощност „предварително” впръскване не се прави (но има и вариации), а основното количество се впръсква малко по рано – налягането нараства по бързо и по съществено (а и впръсканото гориво е по-голямо количество). Поради това шума при по голямо натоварване е по-голям.
При настъпване на педала ЕГР клапана затваря и в цилиндрите постъпва само „чист” въздух. Това подобрява изгарянето и то става с по-голяма скорост, налягането съответно нараства по бързо. (така се „съкращава” и турбозакъснението – в резултат на по голямото обогатяване, още преди да се е „развъртяла” турбината) По ЕГР клапана се трупа нагар и той не затваря добре, в резултат при ускорение в цилиндрите постъпват изгорели газове и изгарянето не е така интензивно. Поради това може да не сте имали „шум” при ускорение. След почистването на ЕГР, вече затваря добре – и в резултат на това може да чувате двигателя като по шумен при по-интензивно ускорение.
Само „голи” разсъждения – не обръщайте много внимание

.
От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 27 Апр 2020 13:48
от whitefang
Здравейте.
Темата е старичка ,ама ако може да се включа и аз.
Първо към Спиридончо и Хърса относно по силното чукане след почистване на ЕГР.
Според мен е точно обратното. При мръсен и не добре добре затварящ ЕГР ще има
недостиг на кислород и повече гориво и повече денотации.При всички случай няма работи
оптимално ,защото компютъра си мисли ,че ЕГР е затворен и поддържа налчгане в рейката
според показанията на MAF-a(количество атмосферен въздух и температура на въздуха),атмосферно налягяне и показания на MAP-a
и сместа ще е реално преобагатена.
Сега на мо моя проблем. На мен ми се появи ,"чукане на аванс" при натоварване(на празен ход не чука,даже и при форсиране), а и като
цяло е доста по-шумен двигателя и има като ,че ли малко вибрации. Чукането се появи след смяна на ремъци и ролки ,
смяна на дифтунги на дюзи и уплътнения ,гарнитура на капака на главата семиринги на отворите за дюзите.
Но смяната беше в ред ,първо ремъци и ролки ,следващия уикенд дифтунгите,като през седмицата между
двете смени съм я карал съвсем малко колата и не съм сигурен след коя от двете смени с появи този шум.
Като при смята на дифтунгите е сменен и десния тампон на двигателя(трябваше с ремъците ,ама ми беше объркан тампона и поръчах друг,
от Toyota_forefer оригинален).След това сменях съедините,масло на скорости и понеже и задния тампон ми беше заминал отдавна и се сваля моста и кутията
задния и левия тампон. Вибрации малко по-намаляха,но си ги има .
Смятам като за начало този уикенд да се закача с течскриин-а да видя отклоненията на дюзите дали са като преди,
корекционните кодове на дюзите дали съвпадат(да е разменил някоя дюза мастора-не ми се вярва ,ама за всеки сл.)
Да покарам с записване на живи данни ,ст, на дюзите,целево налягане на рейката ,реално налягане на рейката, обороти,показания на МАП-а
Реално не съм сменил само предния тампон. Възможно ли да е от него ,защото като спра да сфетофар под наклон напред каточи ли вибрациите се усилват,
и по-шумен ми звучи.Не е пробвлем да сменя и него ,че не знам какво му е състоянието,беше сменям преди 10 години като я взех колата,другите 3 си бяха аоут от всякъде
от доста време.
Ако налягането на рейла и компенсациите на дюзите са наред :
1.В някоя от темите мернах ,че при колега след демонтиране и монтиране на дюзи ,се появило ,чукане и вибрации ,което в последствие
се оказало след повторно ,сваляне и повторен монатаж,че е от не добре легнала дюза.
Питах го мастора може ли да не е легнала някоя дюза както трябва и да пръска встрани.Той ми отговори ,че било невъзможо,щото видите ли
влизали плътно в някакъв цилинър и нямало как да мърдат встрани. Баламосва ли ме ,да го тормозя да сваля всичко наново и да монтира заедно с мен.
Нямам инструменти(само динамометричен ключ дефакто нямам, други инструменти имам) и гараж ,да не оплеска с прашоляк всичко вятъра,иначе ще си я свърша сам по инструкция.
Та какво ви е мнението по тази точка.
2. Чукането да се появило още след мяната на ремъците,но да не съм го забелязал за малкото каране на колата в промеждутъка до смяната на дифтунгите на дюзите.
Чукането може ли да от непревилно зацепена ГНП ? Според мен компа си регулира налягането с 2-та клапана на помпата и регулатора на рейката?,малко вероятно ,ама не съм съвсем сигурен.
3. Да ми блокирал ЕГР (представям си каква е гняс е там от изгорялото масло преди смяната на издуханите дифтунги) и да не затваря плътно(а на чукането преди това да не съм обърнал внимание)?
Помагайте дистанционно,ако може.
Ако се ориентирам горе долу къде е проблема и в майстора грешката да го тормозя да я коригира,ако въобще в това инзвънредно положение работи сервиза,или да търся друг,ако не мога да се ориентирам къде е проблема.Абе работи направо като "бомба-дюза" или TDI тоя мотор в момента .Не ,че не съм чувал и по-шумни D4D-та ,ама моя беше по тих преди.Пушеци няма,Върви си колата ,турбината не е шумна ,лупкането от съединителя изчезна, люлеенето на мотора на пред назад при ускорие след пускане на съединителя и рязко спиране от задния тампон.Само тоя тракторен звук от къде идва ?!
Благодаря!
ПП: Масло и маслен филтър смених след смяната на дифтунгите. Въздушен и горивен смених есента преди 3-4к км.
ПП2:Ще проверя и въздушните пътища за пропуски(уикенда).
ПП3: Колегата отворил темата ,така и не я и затворил.Дали с решение или не .
От какво освен некачествено гориво може да чука аванса на автомобила
Публикувано на: 08 Дек 2024 11:40
от Sergo
Здравейте,
Имам същия проблем на Митсубиши Л200 също след смяна на масла и ремъци. Сменен ЕГР със оригинален в последствие, сменени дюзи с оригинални, горивен филтър сменен отново с оригинален, пробвано със всякакви горива и присадки и ...нищо. Все същото чукане при ускорение . Ако обаче дам до метала си дърпа здраво и без чукане. При Вас къде се оказа проблема ?