Страница 2 от 3

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 09 Ное 2016 17:01
от stefo91
Nedkow написа: Ще се опитам в някой топъл ден , така или иначе излизам да покарам :thumbsup:


Супер колега, ще чакам с нетърпение!

Поздрави!

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 20 Ное 2016 18:55
от enravota
Колеги, аз също се вълнувам от темата и това което конкретно ме интересува е Тойота какво октаново число препоръчва за 1.5 литровия 5E-FE двигател. как би му се отразила 100-цата и тя по-добрия избор ли е от по-нискооктановите горива?

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 20 Ное 2016 19:44
от slowtraveler
Май му дават над RON 91... Т.е. каквото му налееш - ще го изгори :)
Какво разбираш под 'по-добър избор'? Ценово 100 октановия твърдо не е по-добрия избор tooth.gif

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 20 Ное 2016 21:29
от Hursa
Колкото за спор, двигателя явно е оптимизиран за по ниско октанов бензин. Затова със 100 октановия според мен: С много малко, но ще дава по малка мощност. Също с малко, но ще завиши разхода. Съвсем пренебрежимо, но и за двигателя ще е по зле.

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 20 Ное 2016 21:45
от slowtraveler
Не съм съгласен - по принцип в параметрите на двигателя се дава НАД определено октаново число...
По-високото октаново число в никакъв случай няма да влоши работата на двигателя...
Напротив - ще си работи прекрасно, само дето няма да донесе и съществено преимущество...
И ще донесе негативи само на джоба :)

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 20 Ное 2016 21:54
от Hursa
Да, дават го. Но това са усредени параметри. Които са в определен диапазон на допуск. Малко влага например също е допустима.

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 20 Ное 2016 21:54
от mirott
Не е само за джоба. Така изгорих клапани на една Лада 2105 1.3 в Гърция. Карах я с 98 от BP бензиностанции. За 2000 км е..х мамата на мотора. Иначе вървеше страшно, гореше 7 извънградско с яко газ. И вдигаше над 160 по километраж...

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 20 Ное 2016 22:05
от Hursa
От къде ще дойде по голямата мощност и по малкия разход? Какви обороти вдигаше?
п. с. Освен ако не е правена допълнителна настройка.

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 21 Ное 2016 00:40
от stefo91
enravota написа: Колеги, аз също се вълнувам от темата и това което конкретно ме интересува е Тойота какво октаново число препоръчва за 1.5 литровия 5E-FE двигател. как би му се отразила 100-цата и тя по-добрия избор ли е от по-нискооктановите горива?
Колега, дават ти минимално октаново число 92 октана от руски сайт го прочетох (Рекомендованное минимальное октановое число бензина 92) ето от тук - http://www.motorhunter.ru/dvigatel/toyo ... rolla.html . Като цяло, този двигател няма много голяма компресия, така че няма да усетиш голямо увеличение на мощността, по-скоро двигателя ще започне да работи по равномерно, гладко и тихо. Октановото число е условна единица и показва каква склонност към детонация има изпитваният образец, сравнена със склонностите към детонация на приети еталони. По-високото число означава, че бензина ще се възпламенява по-късно (няма да има детонации) а оттам и двигателя ще работи по-гладко. По-голямата мощност идва от това, че бензина изгаря по-чисто, което от своя страна е по-добре и за двигателя. По-голям разход на гориво няма да имаш, теоретично би трябвало да ти намалее леко разхода, до около 0,2-0,3л/км. защото 100 октановия бензин изгаря по-добре, но това едва ли ще го усетиш. За двигателя опасност няма, по-принцип 100 октановия бензин има по-голямо КПД от обикновения и съответно отделя малко-повече топлина, но разликата не е толкова голяма за да причини каквато и да е повреда на двигателя. Ако все пак "уркаш" колата си като колегата mirott, който е взел душата на своята Лада, не търси вината в бензина а в себе си. Като заключение ще кажа, че за двигателя ти ще е по-добре ако му сипваш само 100 октана, но ти сам си прецени дали ти се дават 2,45 вместо 2,00 лв. за литър. Аз моя избор съм го направил и не съжалявам.

Поздрави!
Дано съм бил полезен.

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 21 Ное 2016 07:22
от slowtraveler
stefo91 написа: По-голямата мощност идва от това, че бензина изгаря по-чисто, което от своя страна е по-добре и за двигателя.
Октановото число няма връзка с 'по-чисто изгаряне'' или пък по-високо КПД...
stefo91 написа: По-високото число означава, че бензина ще се възпламенява по-късно (няма да има детонации) а оттам и двигателя ще работи по-гладко.
Това навярно част от колегите няма да го разберат...
По-високото октаново число позволява на компютъра (или на настройващия делкото tooth.gif ) увеличаване на аванса, без поява на детонации - т.е. по-ранен аванс при запазване нормалното горене...
Т.е. при едни и същи обороти по-дълго време ще има високооктановия бензин между момента на запалване, и края на работния такт - т.е. има шанс да изгори по-добре...
Но това - ако запалването се адаптира добре към него...

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 21 Ное 2016 09:35
от WoLF
slowtraveler написа: Но това - ако запалването се адаптира добре към него...
Именно, и в повечето случи отива зян...

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 21 Ное 2016 09:50
от mirott
stefo91 написа:Ако все пак "уркаш" колата си като колегата mirott, който е взел душата на своята Лада, не търси вината в бензина а в себе си
Нямам вина. Просто жигулката е направена за 76/82 бензин. Не съм правил нищо допълнително по колата. Само пипнах делкото малко, че с 98 почна да пали по-трудно.
Ако всяка кола изгаряше клапани от много даване на газ...

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 21 Ное 2016 09:57
от stefo91
mirott написа: Нямам вина. Просто жигулката е направена за 76/82 бензин. Не съм правил нищо допълнително по колата. Само пипнах делкото малко, че с 98 почна да пали по-трудно.
Ако всяка кола изгаряше клапани от много даване на газ...

Хаха добре де, разбра ме колегата който питаше. Въпроса е че няма да му стане нищо на двигателя. Ти си прав че Ладите, Жигулите и т.н. работеха с 82 или 85 октана. 76 октана не помня да е имало, ама сигурно съм много млад. :) :whistle:

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 21 Ное 2016 10:28
от slowtraveler
Имаше и 73 (нещо ми се върти и за 68, но там спомените ми не са достатъчно ярки :) )...

100 октанов бензин мнения

Публикувано на: 21 Ное 2016 19:19
от Hursa
Все пак мисля, че за такъв двигател с ниска компресия, мощността ще падне, а разхода ще се вдигне, макар че разликата ще е много малка. Високото октаново число е за да намали склонността към детонационно горене на бензина, с това не се спори. Но природата, "химията" на протичане на пред детонационните процеси е сходна с процесите протичащи при задръжката на възпламенението, както и с процесите пред фронта на разпространение на горенето. Така, че повишавайки детонационната способност, едновременно се увеличава и времето на задръжка на възпламеняването, както и се намалява скоростта на разпространение на горенето – увеличава се времето за изгаряне на горивната смес. Не съм съгласен и с това, че високооктановия бензин изгаря "по чисто", всъщност по скоро е обратното, при едни и същи условия. По-бавното изгаряне измества максимума на налягането, който се достига към края на изгарянето – към по голям ъгъл след горна мъртва точка (ГМТ). Така достигнатото налягане също е по-ниско. Т. е. мощността пада, както и КПД. Изгорелите газове се "изхвърлят" с по-висока енергия, съответно могат да "прогорят" изпускателни клапани. Това се компенсира до голяма степен с по-ранно запалване. По-ранното запалване дава време за по-голямата задръжка след подаване на искрата. Дава време и на по-бавното изгаряне, като фактически и увеличава скоростта на изгаряне доближавайки я до по-никооктановия бензин. Така максимума може да се достигне при оптималния ъгъл след ГМТ и с високооктановия бензин (но оптималното е да го достигне много малко след този ъгъл). Но това по-ранно от оптималното (за бензина за който е пригоден двигателя) запалване, дава по голямо налягане върху буталото на такта на сгъстяване, това сваля мощността и увеличава загубите, макар и с много по-малко. Освен това по продължителното (макар и с малко) изгаряне на горивната смес около ГМТ увеличава малко и топлинните загуби към охлаждащата система.
При двигателите с висока компресия, оптимална за високооктановия бензин (например за 100 октановия smile.gif ), в резултат на по високото налягане и температура в края на такта на компресията, скоростта на изгаряне нараства и дори е по-висока от скоростта на изгаряне на нискооктановия бензин в двигателя с ниска компресия (оптимална за такъв бензин). Времезадръжката между подаване на искрата и "фактическото" запалване ("подготовителния" период на запалването) също се намалява значително.
По-бавното горене също не мисля, че дава по добро изгаряне, а по-скоро обратното – показва "затормозена реакция", както и "затормозено" запалване - и дава по-голям изход на частично изгоряло гориво, макар и с малко. При висока компресия горивото изгаря освен значително по-бързо и чувствително по-пълно.
По-високата температура (по-голямо термично КПД) и налягане в края на изгарянето на горивото и относително по "големия" работен такт поради увеличената степен на разширение, сумирано с всичко споменато по горе – дава по голяма мощност и по високо КПД на двигателя с по-висока компресия. И това го достига благодарение на по-високата детонационна способност на високооктановия бензин, въпреки относителните му "недостатъци".
(Всичко чувствително се изменят в полза на високооктановия бензин при високооборотните двигатели.)
Всичко това е според мен, съвсем не съм уверен, че съм прав smile.gif.