Прегряване на двигател!
Публикувано на: 07 Окт 2016 19:56
Колега, питането е хубаво, но за съжаление диагностиката в повечето случаи е по косвени признаци...
Представи си затворен кашон, в който имаш пластмасова тръба, към която е включен гумен маркуч... Когато от кашона почне да тече вода как ще разбереш дали тръбата или маркуча са се пукнали?
Да... Вадиш и проверяваш...
Вадиш това, което е по-лесно за вадене - т.е. гарнитурата (би имала следи ако пропуска), след това - проверка на главата, и след това - остава предположението за блока (освен ако ти тече например от радиатора на парното или нещо подобно)...
Антифриза се пълни до горе, затваря се системата. Колата се кара, следейки температурата. Изчаква се да изстине и отново се проверява и допълва антифриза... Докато спре да има промяна в нивото след като спреш...
Когато се нагрее антифриза се разширява и покачва нивото си... Затова някои автомобили имат две градуировки - за топъл и студен антифриз...
Но отново - кола по телефона не се оправя... Или се учиш, събираш инструмент, знания (с години) и тогава решаваш да ремонтираш сам, или все пак се доверяваш на сервиз/майстор...
Ако в твоя град няма подходящ майстор - София е наблизо...
Представи си затворен кашон, в който имаш пластмасова тръба, към която е включен гумен маркуч... Когато от кашона почне да тече вода как ще разбереш дали тръбата или маркуча са се пукнали?
Да... Вадиш и проверяваш...
Вадиш това, което е по-лесно за вадене - т.е. гарнитурата (би имала следи ако пропуска), след това - проверка на главата, и след това - остава предположението за блока (освен ако ти тече например от радиатора на парното или нещо подобно)...
Антифриза се пълни до горе, затваря се системата. Колата се кара, следейки температурата. Изчаква се да изстине и отново се проверява и допълва антифриза... Докато спре да има промяна в нивото след като спреш...
Когато се нагрее антифриза се разширява и покачва нивото си... Затова някои автомобили имат две градуировки - за топъл и студен антифриз...
Но отново - кола по телефона не се оправя... Или се учиш, събираш инструмент, знания (с години) и тогава решаваш да ремонтираш сам, или все пак се доверяваш на сервиз/майстор...
Ако в твоя град няма подходящ майстор - София е наблизо...