Страница 2 от 4
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 09 Окт 2016 21:42
от jim_beam
Ясно разбрах,значи става въпрос за другата връзка,например както се захваща крайното гърне при рава.Целия комплект за монтажа струва ориг.в тойота 75Е,което ми се видя безобразно за една продълговата гарнитура и явно това уплътнение леща,дори двата болта с пружините не са вътре.Но не ми е ясно откъде иначе би могло да се намерят тия специфични джаджи.Аз още преди 2год. купих ориг. задно гърне и неориг. средно,като за второто ще трябва да се среже тръбата преди него.Оригинално няма отделно само средно гърне,затова ще ползвам горната скоба.А вече към задното гърне няма как да се мине без тия ориг. свръзки.
Бях в пловдив в сервиз за аспуси,но диагностицираха напълно здрав непробит.Щом няма дупка нямам проблеми с техн.преглед,само дето малко ръмжи,но засега не е фатално.Иначе и аз усетих,че смущава оборотите на празен ход,явно карантиите не могат вече да дадат нужното противоналягане.
пс>меморекс и при дизелите има конденз,особено на къси разстояния,последните 4-5год. зимата го усетих и затова съм на тоя хал.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 09 Окт 2016 22:55
от iovkito
Развиват се болтовете с пружините , пръска се лещата с медна смазка и се сглобява. Това държи 1-2 години , но отнема 10 минути.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 10 Окт 2016 11:11
от Kiki
Моят Авенсис беше на 10 г, когато смениха клеясалите лещи и нямаше никакъв проблем с развиването и смяната.
По-добре е да се смени с ново, защото ръждясалото си е ръждясало и няма оправия ако не се галванизира наново. Това, обаче е лудост, защото лещата е евтина.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 10 Окт 2016 16:20
от babata
Загатнах темата с треперенето на волана и доколкото разбирам и при Авенсис може да "проработи" този ремонт.
Някой може ли да споделили за колата от подписа, какви и колко са тези лещи /къде се намират по колата/ и от къде да си ги набавя: от търговци от форума, от оторизиран дилър или от някой магазин?
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 10 Окт 2016 18:30
от jim_beam
И аз се присъединявам,за модела от подписа ми,2.2д4д рав4 2007.
Извинявам се,че оспамих темата с тия лещи.

Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 22 Апр 2017 17:26
от babata
мехаННика написа: Да си смени си "лещите" по ауспуха ако не са проверени досега.
Дойде ред и по въпроса за вибрциите на волана и в купето като цяло.
Първото предположение бяха дюзи. След рециклиране, положението с паленето на студено се оправи. Някой път при ниски обороти, като натиснеш газта, пак се чува "аванса", но много рядко. Някоя дюза не е направена както трябва, но не ми се занимава повече /при това, че имам и една нова.../. Но вибрациите си останаха.
Второ предположение - тампони. Провериха ги за пореден път и всичките са ОК.
Трето предположение - маховик. Да но няма никакви симптоми /според мен/ нито шум, нито промяна звука на мотора...
Затова заложих на генерация и въпросните "лещи". Успях да си набавя два броя и на подемника. Първо отново прегледаха тампоните, подлагаха, натискаха с нещо като крик /някакъв висок/ и нищо. Тампони - ОК за пореден път. Отвихме задното гърне и като че ли, вибрациите намаляха. Разкачиха всички гърнета от предната "леща" и колата заспа. Няма и помен от вибрация. Свалиха "лещата", беше посмачкана, леко нагоряла - може би е нормално, но решихме да я сменим. Монтираха нова, сложихме и от зад нова "леща" и така с две нови "лещи", свалихме колата от подемника. Вече бе изстинала, но като че ли вибрациите бяха пак там. Като студена държеше по-високи обороти и не можеше да се предцени. След като си тръгнах и колата загря, вибрациите на волана се бяха "върнали"

. Опитахме да завъртим гърнетата на някъде, но положителен резултат няма. Отново откачиха генерацията от първата "леща" и колата не мога да я позная - няма вибрации. Нямаше какво друго да направим, сглобиха обратно всичко и...вибрациите си бяха отново там.
Четвърто предположение - катализатор или гърнета. Удряхме ги с ръце, с гумен чук, няма да клопат или да дрънчат на прегорели или разпаднали се "вътршности". Така и си тръгнах.
Някакви предположения какво друго може да се направи/провери?
Единственото ясно нещо е, че вибрациите се предават от генерацията.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 22 Апр 2017 17:59
от iovkito
Карай си така. При мен пак започна да вибрира генерацията , но за кола на толкова километри , карам и не му мисля. Не си написал дали новите лещи са оригинални , аз си закупих такива , но още не съм се наканил да ги сменя.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 23 Апр 2017 10:01
от babata
iovkito написа: Не си написал дали новите лещи са оригинални
Да, оригинални са.
Тампоните на генерацията също са на място и видимо в добро състояние, няма скъсани, дори няма нацепени.
Да препоръчате някой майстор по гърнета в Плевен, да видим, какво ще каже и той?
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 23 Апр 2017 18:29
от Kiki
babata написа:
Някакви предположения какво друго може да се направи/провери?
Единственото ясно нещо е, че вибрациите се предават от генерацията.
Да не си ударил гърнето, паркирайки на заден в бордюр или някъде отдолу.
При нарушение на геометрията му, също могат да се появят вибрации.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 23 Апр 2017 18:53
от babata
Kiki написа: Да не си ударил гърнето,
Точно за това не сме гледали, но нямаше нищо видимо - сгъната тръба, смачкано гърне... А и всички тампони си бяха на място, в смисъл, че няма някой да е под напрежение, под ъгъл и т.н. Всичките си висяха право на долу.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 23 Апр 2017 19:02
от мехаННика
Болтовете са различни по дължина за предната и задната "леща", освен това трябва да е добре почистено от залепнали парчета от старата. Може и да мацнеш тъничко с някаква грес, например графитна.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 25 Апр 2017 16:41
от babata
Въпрос към знаещите.
Има ли разлика между предната и задната "леща" в диаметъра?
От Тойота ми дадоха два различни номера /17451-0R010 и 17451-0R020/ за предната и задната "леща", но не съм сигурен кой номер за коя се отнася. Това са свалените лещи:

- Свалени лещи
- IMG_20170425_125323_HDR.jpg (1.58 MiB) Преглеждано 3058 пъти

- Свалени лещи
- IMG_20170425_125330.jpg (1.86 MiB) Преглеждано 3058 пъти
Дали изобщо са били за смяна?
Както се вижда едната е по-конусовидна, а другата - дясната е с по-овална форма, което може да се дължи и на амортизацията.
Та, възможно ли е от това, че съм сложил еднакви на двете места /17451-0R010/, да продължава да тресе?
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 25 Апр 2017 18:37
от мехаННика
По широката е отпред, като са ти ги дали по номер каква е тая самодейност? Естествено че може от това да тресе.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 25 Апр 2017 19:31
от Kiki
Като гледам на снимката лещите, особено лявата, тя просто не прилича на леща!
Много са износени, а да не говорим и за ръждата и явно не изпълняват предназначението си.
Профилактика на дюзи - RAV4 D4D 136h 2007г.
Публикувано на: 25 Апр 2017 21:13
от memorex
И предназначението е??? Да кажа какво мисля за да не съм голословен .Тези "лещи " според мен са си баш гарнитури оригинално направени от метални частици , метална мрежа с фибро стъкло или графит или каквото там е термоустойчиво.Служат за уплътнение както всяка гарнитура и диаметъра им трябва да отговаря на диаметъра на тръбата където лягат.Лично аз си мисля че не са лещи /може и да греша/ или иначе казано не дроселират потока.Ако са метални т.е неоригинални може и да ръждясат след време и да не уплътняват добре.Оригиналните подават и уплътняват добре то затова има и пружини на болтовете да обират луфта.Бих ги сменил и аз но засега не духа от там.