Тук имаме чиста проба "несинхронизирано законодателство", при което излиза че нашите пак са се престарали, след като за ЕС затъмненото стъкло не намалява видимостта на водача

Абсолютно!Също като целогодишно включените фарове,опита да ни накарат да караме със зимни гуми повече месеци от Скандинавските страни(засега минало само на първо четене) и ред други.didak написа:....
Тук имаме чиста проба "несинхронизирано законодателство", при което излиза че нашите пак са се престарали....
Пък аз чакам да спрат от движение тези, чиито стъкла не отговарят на законовите разпоредби. Това, че даден производител предлага автомобили с тониране на предните стъкла, да речем повече от колкото позволява законът, не значи, че може спокойно да се кара у нас - напротив. Не казвам, че твоите са такива, а че трябва да ги спират директно от движение до доказване на противното ако нямат съответните маркировки или документи доказващи противното. Крайно малък процент автомобили са със затъмнение предни стъкла фабрично и мисля няма да е голяма загуба ако стане 0 дори.
Да, можем и трябва да бъдем по-католици от папата, тъй като един път ни устройва нещо да ни се налага от ЕС, а друг път не ни устройва. За да няма по-големи батки трябва да не се разрешава на никакви автомобили да имат по-силно тонирани стъкла от стандартното за всеки автомобил, без изключения и няма да има проблеми.didak написа: Airfan, от една страна съм съгласен с теб, изискването си е изискване, и ако е прието че затъмняването пречи на видимостта, то няма значение как и къде са затъмнени стъклата.
НО, има едно голямо НО. Производителите се съобразяват с хилядите изисквания на пазара, където продават колите си. След като автомобила е закупен у нас или в ЕС, то той би трябвало да отговаря на всички изисквания. Как тъй за ЕС затъмняването не води до намалена видимост, или поне до проблеми с намалена видимост, излиза че наш'те пак са по-католици от папата?!?
Това е бюрократично недоглеждане или пък мързел, което води не до подобраване на сигурността, а до поредния повод за заяждане, рушвети,... теми по форумите
От цялата работа не става ясно каква всъщност е причината за това изискване - видимост отвътре навън, видимост отвън навътре, и защо това не пречи в ЕС, а у нас е проблем.Airfan написа: Да, можем и трябва да бъдем по-католици от папата, тъй като един път ни устройва нещо да ни се налага от ЕС, а друг път не ни устройва. За да няма по-големи батки трябва да не се разрешава на никакви автомобили да имат по-силно тонирани стъкла от стандартното за всеки автомобил, без изключения и няма да има проблеми.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост