Страница 2 от 13

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 20 Яну 2016 22:02
от iovkito
Аз лесно избрах, и двете.

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 20 Яну 2016 23:08
от slowtraveler
СУВ има и преимущества и недостатъци.
От личния опит:
+ наистина по-добра гледна точка. Уж са само няколко единици сантиметри, а видимостта е друга.
+ дупките и капаците съвсем не са толкова страшни. Просто не ги усещаш. Преди месец скокнах в такъв трап, че навярно лек автомобил би оставил бронята си, а не пода... Джипа дори не достигна до ограничител на окачването. За липсата на каквито и да е поражения по гуми/джанти - да не говорим...
+ бордюрите не са толкова страшни при паркиране (качването на тротоари не го смятам за правилно преимущество, въпреки, че джипа стои винаги с двете колела на един тротоар пред блока, който не се ползва tooth.gif - просто това е единствения начин да не пречи на другите автомобили...
+ добър комфорт при висока скорост и магистрали. Въпреки всеобщото мнение, че клати - няма нищо такова... Напротив - на магистралите се държат доста добре...

- повишен разход (особено на магистрала)
- често по-големи размери, въпреки, че например Кашкая си е като един не чак толкова голям среден автомобил. (Джипа е дълъг и широк - доста по-трудно повратлив в града)
- повишени експлоатационни разходи. Дори и автомивката е по-скъпа. Гуми, масла - всичко...

Ако се сетя още нещо - ще допълвам...

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 12:45
от BOz
Аз лично съм голям фен на колите стил 2-в-1 - лек автомобил, ама с височината на Джипа на колегата.
Ето за мен може би едно от най-добрите решения в бранша, което ми харесва:

Изображение

Като го караш нямаш онова гадно (за мен) усещане, че седиш на пейки и краката ти висят от тях, няма го това чувство, че стоиш в хамбар.
Това хем имаш необходимия просвет, хем разхода е съвсем малко над лек автомобил, но нищо общо с разхода на Джип. Разходите са като на лек автомобил, автомивките и т.н., които се засегнаха.
Имам вътрешно усещане, че това е силно вероятно да ми е следващия избор на автомобил, живот и здраве. Само, че не с такива джанти, а с поне 2 инча по-малки. Хем гумите по-евтини, хем да мога да се възползвам от по-високите му характеристики, без да се притеснявам много за самите гуми и джанти. tooth.gif

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 15:42
от slowtraveler
Е, височината май съвсем не е колкото на Джипа, ами май е с около 20см по-ниско...
Просвета е с около 8см по-малък (горе-долу колкото на Кашкая), но това не означава, че е лош автомобил...
Напротив - много добър компромис е...
Практически всеки търси някакъв компромис... Тъй-като ми харесва ходене по планините, предпочетох компромиса да е по-изнесен към известни възможности извън пътя. Но тъй-като пък съм принуден повечето време да се движа по пътя, затова и компромиса съвсем не е някакъв офроуд звяр...
Ако се движех само по хубави пътища, лекия автомобил идеално ми пасваше... Че и спортния - също tooth.gif

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 15:57
от BOz
Под височина имах предвид просвет - моя грешка. 21 сантиметра са си като на повечето СУВ-ве.
До колкото намерих информация, ако не си с активно окачване, на Джипа ти е отново 21 сантиметра просвета. Колкото и на МЛ-а и на Х5-цата да кажем.
Точно защото не искам габаритна височина, за това харесвам такива коли. Защото стил "джип" не ми харесват. И точно защото клатят много, колкото и да го отричаш. Сега не говорим ако е с активни амортисьори и подобия. А и шумят повече, което за мен реално е най-големия минус.

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 16:33
от slowtraveler
С активно окачване съм и просвета бе някъде около 27-29см... Не че го използвам винаги де (в аеродинамичен режим над 60-90км/ч май слизаше до 18см)...
Понижаващите предавки съм ги ползвал няколко пъти (липсвали са ми на Кашкая при лош път)..
За шума - твърдо не съм съгласен - не зависи от типа автомобил...
Джипа е най-тихия автомобил, който съм карал (въпреки, че е дизел)... Просто там повече има значение какви изолации и т.н.
За клатенето - нямам активни амортисьори (пневматиката не променя параметрите си), но явно масата си казва думата - стои като танк на пътя без клатене... (и е почти толкова повратлив boo.gif tooth.gif ).
Тировете като минават наблизо - не се усещат...
Но недостатъците както съм ги забелязал - ги споменах по-горе...

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 16:59
от LEXUS
slowtraveler написа:...... но явно масата си казва думата - стои като танк на пътя без клатене... (и е почти толкова повратлив boo.gif tooth.gif ).
Тировете като минават наблизо - не се усещат...
Но недостатъците както съм ги забелязал - ги споменах по-горе...
Точно заради масата следва да се клати повече в завои специално. Както и комбитата да са по-нестабилни в завой от хечбек да речем, в общия случай. В крайна сметка нито тези повдигнати комбита, нито сувовете са правени за динамично каране, така че те следват експлоатационната си задача по лоши пътища.

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 17:52
от slowtraveler
LEXUS написа:...Точно заради масата следва да се клати повече в завои специално. ..
Не си прав... Клатенето (т.е. колебателните движения) зависят предимно от съотношението между твърдост на амортисьорите и масата...
Твърди амортисьори при голяма маса може да клатят по-малко от меки амортисьори на малка маса...
Масата като цяло има по-голяма инерция и съответно по принцип по-добре се съпротивлява срещу опит да и промени посоката...
Наклона в завой пък зависи от съотношението между твърдост (т.е. реакция срещу усукване) на реактивните щанги и масата... И ширината на автомобила и гумите разбира се.
На някои СУВ-ове има дори разкачаща се реактивна щанга - тя 'работи' само когато си на пътя, докато извън пътя се разкача през една муфа, за да позволи по-големи независими ходове на окачването...
Абе все взаимоизключващи се изисквания...
Ей тук как го 'гънат' джипа на змейки в началото - не личи да се люлее, нали? Но от друга страна - безусловно не става за бегачка - сухата маса е 2.4-2.5 тона no.gif
https://www.youtube.com/watch?v=pN3lVgE1r1A

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 18:42
от memorex
BOz написа:Под височина имах предвид просвет - моя грешка. 21 сантиметра са си като на повечето СУВ-ве.
До колкото намерих информация, ако не си с активно окачване, на Джипа ти е отново 21 сантиметра просвета. Колкото и на МЛ-а и на Х5-цата да кажем.
Точно защото не искам габаритна височина, за това харесвам такива коли. Защото стил "джип" не ми харесват. И точно защото клатят много, колкото и да го отричаш. Сега не говорим ако е с активни амортисьори и подобия. А и шумят повече, което за мен реално е най-големия минус.
Този автомобил и на мен ми е любим , нямам забележки към него , както и към олроуда при аудито но... за нови такива за мен лично цената минава разумната граница .Почти всеки в БГ със сигурност си казва "То по-добре да си взема джип". Има и алтеративни варианти между другото на полвин цена достатъчно добри.

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 19:37
от scorpion
Да се включа и аз... Ако може laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Значи определено съм се насочил към СУВ или по-скоро към т.н. кросовъри. Утре ще тествам все пак новия РАВ4. Тествах Новия Кашкай, също X-trail и май бях първия тествал новата Киа Спортидж. Планирано е тестване на Каджар, а верoятно и на Мазда CX3 и CX5...

Ще споделя впечатления за всичките в понеделник.

Дали някои от тези би могла да бъде новата кола на Скорпион... Знам ли. Нека първо да видим ще има ли стопанин настоящата колица пък после ще го мислим ... dry.gif

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 20:01
от slowtraveler
Виж и обикновеното Чероки. - доста добре изглеждаше вътре.. Но не знам как стои в момента ценово...

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 21 Яну 2016 20:20
от ffsolutions
Да не пропусне и CRV-то, все пак колегите от Хонда знаят какво правят. :thumbsup:

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 22 Яну 2016 02:04
от Akima
Предлагам да оставим човека да си избере кола/коли,а ние след това да цъкаме умно с език като се похвали.

За феновете на леко вдигнатите паркетничета цитат от руски форум:
У кого меньше клиренс, тот и чистит дорогу от снега.
Мисля си,че в днешно време мовек има доста опции,но в 3-основни категории:
  • караш седан/комби и внимаваш за големи дупки;
  • караш "картинг"/"хотхеч" и внимаваш за "фуги";
  • караш SUV и внимаваш на колонката за гориво.
Чак се чудя как още няма предложение и за хибрид.

Ако не е тайна какъв е бюджетът за новата играчка - ориентировъчно и ако е удобно?

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 22 Яну 2016 06:41
от scorpion
До 55 макс. Държа на автомат и ако може 4х4. Но май няма как да стане.
Апропо новата Витара отпада от раз - вътре е грозна, дизайн от преди 20 години, грозни и евтини пластмаси, изработката е много зле
форд Куга - кумеца ми работи във МПф но моите и дума не дават да се продума за Форд cool.gif ме тоо.

Идемо дале laugh.gif

Re: Какъв ще е новият автомобил/или SUV/ на scorpion ?

Публикувано на: 22 Яну 2016 07:50
от slowtraveler
Като търсих автомобил бях изумен от ОГРОМНОТО надуване на цените, което се е получило в последно време...
Когато вземах Маздата 50х.лв бе за нещо супер и т.н... При следващото търсене за аналогичен автомобил (същия клас, средно оборудване) цените бяха скокнали с почти 20х.лв guns.gif guns.gif
Мазда СХ-5 високо оборудване сега мисля е над 70-72х.лв.
Гранд-Черокито като модел бе доста евтино и започваше от 74-76х.лв, като и в 'базовото' оборудване бе доста богато наситен, и със значително по-добри параметри от Маздата. Само дето бе бензинка...
Обаче наскоро минавах през Джип за една част (ако кажа каква - ще ми се смеете boo.gif tooth.gif ) и се оказа, че Джип са вдигнали цената на моя модел с още 20х.лв guns.gif
Та явно дилърите нямат за нищо хилядарките...
Затова - тестваш, мериш (и по джоба) - пък каквото излезе...
Ако е близко до 'джоба' но се двоумиш, огледай се и за тест-драйв автомобил.
Но такъв, който току-що е дошъл при дилъра (т.е. да се качиш в него на 50-100км)...
Договори се с дилъра за условията за изкупуване и съответно - пазене при тестовете (доколкото е възможно)..
Обикновено след втория, максимум третия месец имат право да ти я продадат. А при късмет километрите могат да са 2-3х.км...
Някои позволяват да сключиш предварителен договор - например предават ти автомобила до 3-я месец и на километри под 10х.км...
А това си е практически нов автомобил...