Време е да добавя и моите 5 минути драма:
- Имах проблем с клапата потока на въздуха вътре/вън - заяждаше и не затваряше докрай всеки път.
- Централната клапа която е за регулацията на температурата (и май за горе/долу/стъклото) заяждаше и тракаше - налагаше се за топло/студено да мина през позициите Lo/Hi и после да си настроя температурата.
- Имаше си тракането от клапата най-долу която отваря и затваря изходите на климатика в краката на пътника/ обдухването на задните места.
- Като пусна климатика и мирише на стари мокри парцали. 4те филтъра за купето които смених за 1 година не помогнаха.
През почивните дни реших да отделя време и да почистя и смажа моторчетата на клапите (писано е много как и защо) и да си измия въздуховодите. За съжаление не минах без да извадя вентилатора на климатика, което доведе до частично разглобяване на арматурното табло вдясно.
За да извадите вентилатора, без да сваляте волана и цялото арматурно табло ще ви трябва дълъг върток с ключ 10 накрая и/или рапидна отвертка 6мм (дълга!).
- Пускате климатика и го настройвате или на Lo или на Hi.
- Клапата за външния въздух я затваряте - бутона е на положение "вътрешна циркулация".
- Изваждате жабката
- Изваждате филтъра на купето. Това с горното заедно, ще ви осигури "дръжка" за дърпането на вентилаторния агрегат.
- Сваляте лайстната посредата на таблото - тази със стойката за чашката и индикатора за пасажерският еърбег. Излиза лесно, с голи ръце, ако я дръпнете напред в зоната на капака на жабката.
- Развивате топката на скоростния лост и изваждате панела с пепелника и кожения "ботуш" на лоста.
- Сваляте касетофона и панела за управление на климатика. На това няма да се спирам - има достатъчно инструкции в Интернет.
- хващате корпуса на решетката на духалката и го издърпвате напред, хоризонтално. Опция - по същият начин излиза и лявата/шофьорската решетка. За идеята малко по-нататък.
- Опция: Сваляте малката лайстна под лявата духалка на парното. Излиза с голи ръце, като я дръпнете напред в долният ляв ъгъл. Решетката излиза с дърпане напред, като я държите за долния ръб, по същият начин като дясната.
- развивате 3 винта, и разкачате средният модул с дисплея, бутона за аварийните светлини и решетките на въздуховодите
- развивате винтовете в зоните означени с червено на снимката

- Inked20200717_212518_LI.jpg (1.93 MiB) Преглеждано 12351 пъти
- Разкачате кабелите на електронния модул вдясно от жабката. Разкачате и буксите под вентилатора ма бялата монтажна "решетка".
- развивате 2 гайки 10 и освобождавате стойката за буксите под вентилатора.
- Развивате крепежите на вентилатора на климатика/парното. Схема на зоните с крепежите има в каталозите за частите.Излиза целият модул заедно с въздуховода за входящият въздух! Дърпате го през отвора отгоре и много внимателно през отвора за филтъра на купето. Посоката е леко нагоре и надясно.
- хващате пластмасовата долна кора/част от арматурното табло за отвора за жабката долу вдясно в ъгъла и дърпате назад към вас. Когато долният ръб на жабката ви освободи място, достатъчно да измъкнете агрегата на климатика го вадите надолу и завъртате долната част назад. Не можете да разделите двигателя от въздуховода - има 2 или 3 видии отзад.
Внимавате със синият кабел - това е датчика за температурата на изпарителя на климатика, кабелът е двужилен, тънък и относително кекав. Ако го скъсате, ще се наложи да изхвърлите цялото табло навън, да извадите изпарителят на климатика и да смените датчика, който е залепен на изпарителя на климатика.
Снимка:

- 1-20200719_105320.jpg (1.55 MiB) Преглеждано 12351 пъти
- Горе вляво на върха е моторчето на клапата за рециркулацията на въздуха. Крепи се на 2 видии диагонално. Отбелязвате положението на оста му. Пример:

- 1-20200718_001912.jpg (1.89 MiB) Преглеждано 12351 пъти
- клапата за температурата е отляво посредата. Крепи се на 3 винта, като задният е на особено "удобно" място. Снимка на сваления модул, монтира се огледално на снимката, за да имате идея къде да търсите винта. Аз лежах 10 минути с фенерчето за да го намеря. Изваждате моторчето надясно, без да размествате лостовете на клапите, или си бележите поне двете които се виждат. Аз ги разместих ... и после плаках 2 дни.

- 1-20200718_001512.jpg (1.6 MiB) Преглеждано 12351 пъти
**** Най-долното моторче е лесно за сваляне, има няколко теми тук и доста клипове в интернет. Не знам дали представлява интерес да пиша пак за него. Особено като го няма вентилатора.
- сваляме "шайбата" на средното моторче. Отбелязваме положението на оста - вижте горните снимки за да не се повтарям. Има зъбче което се освобождава назад и се дърпа нагоре, шайбата излиза трудно.
- Разглобяваме и трите моторчета, на това за рециркулацията енкодера му е метална писта на платката, чисти се и се намазва тънко с грес.

- 1-20200717_231011.jpg (1.34 MiB) Преглеждано 12351 пъти
- на средното и долното енкодерите на зъбното колело са графитни. Чистят се по един и същи начин, има клипове в интернет - много.
Важно е да ги сглобите така че осите им да са на същото място както преди!
*** Продължава в следващият пост ***