Страница 2 от 4

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 15 Ное 2015 16:34
от DeXa
Kirilsol написа:
Пушека е синкав, мирише на неизгоряла нафта. Не на масло!
Масло колата не гори. За 10 000 км доливам 500 грама максимум.
Здравей,

Аз този проблем с пушенето го гоня вече 1 година и за сега оправия няма(колата е същата като твоята). При мен започна да се проявява (или поне така смятам), след като ми откраднаха катализатора и сложих тръба. Пуши синкаво, мирише жестоко на неизгоряла нафта, не гори масло или антифриз. Сменях дебитомер, оправях турбо пътища, калибрирах дюзи ... и проблема си остава.
Изпушването се проявява само след като колата е започнала да загрява (след 50 градуса на антифриза). Когато загрее добре не пуши, но оставиш ли я да изстине дори малко (~80 градуса), при запалване и първото сериозно ускорение, пуши та е чудо. Когато пуши, не е в регенерация, защото съм я наблюдавал през диагностиката. Когато е в принудителна регенерация не пуши! Развил съм теория, че поради някаква причина ECU-то се опитва да си вдигне температурата в DPF-а до около 350 градуса, въпроса е защо пуши през това време. Преди Август миналата година НИКОГА не е пушела колата. Възможно е този пушек да го обирал катализатора ... знам ли. Другото, което ми прави впечатление е, че дори след непосредствена принудителна регенерация, пак пуши (стига да и падне температурата на двигателя малко). Странното също е, че от както почна да пуши, започна и да гори повече нафта. Съвсем отчетливо може да се забележи, че когато пуши, разхода (моментния) е по-висок. Спре ли да пуши разхода пада (моментния). Което ме навежда на мисълта, че го ECU-то прави нещо умишлено, защото си калкулира допълнителната нафта. Въпроса пак е, дали катализатора е обирал този пушек или просто се е появил проблем в последствие. Аз съм озадачен, но пък и доволен, щото ти си първия, който има същия проблем като моя и евентуално, можем да стигнем до причината.

Другото което си мисля е, че при липсата на катализатор налягането след DPF-а е по-ниско и от там съответно диференциалния датчик отчита още по-голяма разлика в наляганията преди и след DPF-a. Това от своя страна предизвиква регенерация, но ако това е така, защо в диагностиката не излиза, че DPF-a е в регенерация? Ако може някой да сподели опит, дали като ECU-то само си реши да прави регенерация това се отразява в диагностиката или там се отразява само, ако регенерацията е принудителна?

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 15 Ное 2015 16:56
от memorex
Искам да попитам буст сензора на турбината проверяван ли е ? Там също има и филтърче и маркучето е доста тънко и лесно се задръства.Дебитомера казваш сменен е , след смяната нещо правено ли е по него и проверени ли са данните му?

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 15 Ное 2015 17:08
от DeXa
memorex написа:Искам да попитам буст сензора на турбината проверяван ли е ? Там също има и филтърче и маркучето е доста тънко и лесно се задръства.Дебитомера казваш сменен е , след смяната нещо правено ли е по него и проверени ли са данните му?
Буст сензора е проверяван само по параметри, които са в норма (според RAV4 SIL).
По дебитомера какво да е правено? Сменен е с оригинален от Денсо със същия номер. Параметрите му също са в норма (според RAV4 SIL). Честно казано, и стария си беше в норма, ама аз реших да го сменя в изблик на отчаяние...

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 15 Ное 2015 17:38
от memorex
Другото което си мисля е, че при липсата на катализатор налягането след DPF-а е по-ниско и от там съответно диференциалния датчик отчита още по-голяма разлика в наляганията преди и след DPF-a. Това от своя страна предизвиква регенерация, но ако това е така, защо в диагностиката не излиза, че DPF-a е в регенерация? Ако може някой да сподели опит, дали като ECU-то само си реши да прави регенерация това се отразява в диагностиката или там се отразява само, ако регенерацията е принудителна?
Имай предвид че след премахване на катализатора също така пада и съпротивлението на изхода на турбината което от своя страна дига буста което се отчита от ЕКУто посредством няколко сигнала .Това води и до подаване на повече гориво което явно не изгаря напълно и се получава този пушек.Ще имаш проблем с тази тръба заместител.Трябва ти нов софтуер или някакъв емулатор .Не знам докъде го докараха специалистите по тази част в Бг .

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 16 Ное 2015 00:03
от DeXa
memorex написа:Другото което си мисля е, че при липсата на катализатор налягането след DPF-а е по-ниско и от там съответно диференциалния датчик отчита още по-голяма разлика в наляганията преди и след DPF-a. Това от своя страна предизвиква регенерация, но ако това е така, защо в диагностиката не излиза, че DPF-a е в регенерация? Ако може някой да сподели опит, дали като ECU-то само си реши да прави регенерация това се отразява в диагностиката или там се отразява само, ако регенерацията е принудителна?
Имай предвид че след премахване на катализатора също така пада и съпротивлението на изхода на турбината което от своя страна дига буста което се отчита от ЕКУто посредством няколко сигнала .Това води и до подаване на повече гориво което явно не изгаря напълно и се получава този пушек.Ще имаш проблем с тази тръба заместител.Трябва ти нов софтуер или някакъв емулатор .Не знам докъде го докараха специалистите по тази част в Бг .
Съгласен съм с теб, но само за пада на съпротивлението на изхода на турбината. Буста колата си го регулира и липсата на съпротивление на изхода не и влияе по никакъв начин. Турбината нали за това има променлива геометрия. ЕКУ-то си иска определен бууст и следи дали го получава, ако нещо не съответства (повече или по-малко) си играе с актуатора на лопатките/геометрията на турбината. Проблем може да има само ако параметрите на корекцията са извън възможните за регулиране (иска по-малко налягане, а актуатора вече е в крайна позиция). Тогава би следвало да запише грешка, че пренадува. Гледайки я на диагностиката по време на движение, никога не съм имал несъответствие в желано налягане и реално измерено налягане. Следователно изводите ти не са много валидни, на база на това което виждам. Сега тъкмо се връщам от 200км диагностика (просто така се случи, че жената и се караше). Пуснах и една принудителна регенерация, мина за 5 минути (7км). Направи ми впечатление обаче, че като наближихме София, колата сама се опита да направи регенерация, без обаче да пише, че е в регенерация. Умишлено казах на жената да не дава много газ и наблюдавах как се опитва да си качи температурата в кюмбето до 600+ градуса, без успешно обаче (повече от 520 не успя да вдигне). При нормална ситуация температурата се върти около 400 градуса и на 2-те термо сонди. За съжаление беше тъмно и не можех да видя пуши ли или не при ускорение. При следващо пътуване, ще направя пак същия експеримент, и да не се окаже, че се опитва да регенерира, когато пуши. Другото което сега трябва да разбера е какъв е трешхолда на диференциалния датчик или иначе казано при каква разлика в наляганията, започва да регенерира. Защото е напълно възможно поради липсата на бек прешър от катализатора, да не може да загрее хубаво катализатора, защото газовете минават много бързо през него.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 16 Ное 2015 09:21
от memorex
Интересен казус.За променливата геометрия и аз си мислех по същия начин преди време но се оказа че там нещата не стават точно така и регулирането не е от 0 до 100 % а пренадуването се получава естествено на по-високи обороти на които явно вие не карате.Сещам се и за ЕГР за който не видях да споменаваш .Той също има важна роля в регенерацията и температурата на изх.газове.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 16 Ное 2015 10:15
от DeXa
memorex написа:Интересен казус.За променливата геометрия и аз си мислех по същия начин преди време но се оказа че там нещата не стават точно така и регулирането не е от 0 до 100 % а пренадуването се получава естествено на по-високи обороти на които явно вие не карате.Сещам се и за ЕГР за който не видях да споменаваш .Той също има важна роля в регенерацията и температурата на изх.газове.
Здравей,

Определено регулирането не е от 0 до 100%, но има регулиране, което успява да компенсира, щом не е записвала грешки, явно не пренадува. ЕГР-а е чист, поне 3 пъти съм го отварял, щото и аз първоначално към него се насочих. Не е зацепил движи си се и отново според SIL-a, е в нормални параметри.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 09:39
от Kirilsol
Такааааа. Проблема с пушенето се оказа банален.
Колата е била с толкова запушен и износен ДПФ че просто не е имало какво да регенерира
Петата дюза е пускала гориво но то просто не е имало къде да изгаря. Колата е влизала непрекъснато в регенерация която на практика е нямало къде да се извърши (сложих снимка)
И последва софтуерно премахване на ДПФ и после хардуерно премахване.
На мястото на правата тръба където е бил катализатора който нямам сложихме един заместител на катализатор. Предлагат го в Косер. Той изравнява налягането в системата.
Тук във Варна софтуерното премахване е 450 лева. За хардуерното след цялата процедура продължила около 3 часа ми върнаха на мен 140 лева (труда е 80 +изкупуването на стария ДПФ е -220)
Сега мога да кажа че колата върви чудесно, не пуши и не мирише. Мнооого съм доволен и само съжалявам че не го направих по рано след като фирмените сервизи ме убеждаваха че било нормално.

Колеги, коли на над 200 000 са все пак. Този ДПФ или се сменя с нов или се маха. С такова зверско пушене при задръстен ДПФ и режим на неуспешна регенерация всяка седмица не знам кое е екологичното.

.....
Остава проблема с "думкането" при палене. Оказа се заден тампон на скоростна кутия. Ще го сменям другата седмица.
.....
Проблема със скоростите обаче остава. Ще пробвам да сложа този усилен съединител който Тойота предлагат като гаранционна подмяна. В моя случай е 550 лева.
.....

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 11:35
от jim_beam
Колега не се занимавай със съединителя,защото не е от него.аз на времето също им плаках и ми го смениха гаранционно с подсиления-нищо не се промени!
просто тази полска недомислица не е направена както трябва,за ск.кутия говоря от ония години.писал съм,че тогава около 2007-2008 един немец не искаше да се примири с това лошо превключване и им я закара да си я оправят.резултата беше следния,доколкото си спомням-поголовно износване на карантията вътре в кутията и то на 20-30к.чак след като му бяха подменили почти всичко извътре беше започнала да включва както трябва.това е истината,това износване води рано или късно до щети в кутията и е много често явление за съжаление.аз лично знам за няколко такива случая от немския рав-форум,които при около 200к хвърлят кутия.аз за всеки случай сменям маслото на 50к и досега се държи още,на 160к съм.ако ще я караш по-дълго се оглеждай за някоя от ударена по-нова,след 2009-2010,но дали ще паснат скоростите не знам.иначе както вече ти казах задържай малко повече съединителя преди да превключваш.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 14:43
от DeXa
Kirilsol написа:Такааааа. Проблема с пушенето се оказа банален.
Колата е била с толкова запушен и износен ДПФ че просто не е имало какво да регенерира
Здравей,
Може ли да дадеш малко повече инфо за запушения ДПФ - как прецениха и т.н. Снимки ако имаш? При мен проблема е абсолютно същия.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 15:11
от memorex
Нашта равка е 2008-а 2AD- FTV и нито е D-cat нито има DPF.Късметлия ли съм не знам.От магазина такава ни продадоха.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 15:37
от jim_beam
Късметлия си,още в края на 2006 започнаха да ги правят с дпф.и аз поради тази причина си заплюх моята без дпф,според вин-а е 10.2006,а аз я регистрирах 01.2007.явно и твоята е някоя залежала бройка,за твой късмет. rolleyes.gif но и нашите имат т.н. оксидационен катализатор,обаче дали може да се запуши нямам представа.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 17:51
от Kirilsol
DeXa написа:

Здравей,

Може ли да дадеш малко повече инфо за запушения ДПФ - как прецениха и т.н. Снимки ако имаш? При мен проблема е абсолютно същия.
Колега сложих снимка по горе в моя отговор.

Ако имаш същия проблем направи същото като мен и ще се родиш. Няма смисъл да се занимаваш с други глупости.

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 18:53
от Kirilsol
Кое точно е "полското" на тази скоростна кутия ?

Re: RAV4 XA30 2AD-FTV D4D 136HP - купен без катализатор - пу

Публикувано на: 19 Дек 2015 20:58
от DeXa
Kirilsol написа:Колега сложих снимка по горе в моя отговор.
Ако имаш същия проблем направи същото като мен и ще се родиш. Няма смисъл да се занимаваш с други глупости.
Здравей,
Как точно ти премахнаха DPF-а? С емулатор или директно го изключиха софтуерно? Какво сложиха на негово място?