Страница 2 от 2
Публикувано на: 18 Апр 2007 14:42
от ceko26
"5-та 6-та ли имаш предвид? това не е директна скорост, това са повишаващи предавки при 99 % от автомобилите"
Като се хващаш за всяка дума кое им е "повишаващото" на 5 или 6 скорост?
Публикувано на: 18 Апр 2007 15:29
от jamie
ceko26 написа:"5-та 6-та ли имаш предвид? това не е директна скорост, това са повишаващи предавки при 99 % от автомобилите"
Като се хващаш за всяка дума кое им е "повишаващото" на 5 или 6 скорост?
Oборотите на изхода са по-високи от тези на входа.
Публикувано на: 18 Апр 2007 15:32
от the_rider
Xeku написа:Разсъжденията са ти правилни, но не съвсем точни. Няма как коляновият вал и колелата да се въртят с еднаква скорост, какво остава колелата да са по-бързи?!

При най-елементарни изчисления, ако гумата изминава 1.5 метра за един оборот при 5000 оборота в минута на коляновия вал, изминатото разстояние ще е 7.5 км, а за час - 450 км

. Диференциалите понижават въртенето на коляновия вал над 3-4 пъти преди да го предадат на колелата.
Да, абсолютно си прав, просто изключих ролята на диференциала за да се опрости задачката. Колегата и без това явно още не схваща разликата между директна, понижаваща и повишаваща предавка. В същност понижаването и повишаването се измерва като разлики във въртенето на входящия и изходящия вал на ск. кутия. Доколкото си спомням, диференциалите колите за обща употреба /не спортни, не за оффроуд и т.н./ имат предавателни числа между 2,5 и 3,0
Публикувано на: 18 Апр 2007 15:57
от jamie
Доколкото си спомням, диференциалите колите за обща употреба /не спортни, не за оффроуд и т.н./ имат предавателни числа между 2,5 и 3,0
3.6-4.3
Публикувано на: 18 Апр 2007 17:36
от ceko26
Наясно съм с понижаващи , повишаващи , директни и субдиректни, но 5 или 6 скорост са понижаващи защото понижават оборотите на двигателя.Повишаващи са на джипове ,тирове и др. късите скорости за пълен товар или преминаване на препятствие.
Публикувано на: 18 Апр 2007 22:29
от tntony
За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично
Публикувано на: 19 Апр 2007 02:23
от ugabuga
tntony написа:За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 19 Апр 2007 09:40
от the_rider
ceko26 написа:Наясно съм с понижаващи , повишаващи , директни и субдиректни, но 5 или 6 скорост са понижаващи защото понижават оборотите на двигателя.Повишаващи са на джипове ,тирове и др. късите скорости за пълен товар или преминаване на препятствие.
Ясно, ти всичко знаеш

остани си със здраве

Публикувано на: 19 Апр 2007 09:42
от the_rider
jamie написа:Доколкото си спомням, диференциалите колите за обща употреба /не спортни, не за оффроуд и т.н./ имат предавателни числа между 2,5 и 3,0
3.6-4.3
Не споря, допускам, че си прав!
Публикувано на: 19 Апр 2007 09:43
от the_rider
ugabuga написа:tntony написа:За най икономично знам че като си на най високата предавка стрелката на километража трябва да ти е вертикална . Ако обаче си на по ниска предавка (3) гледай стрелката на оборотомера трябва да ти е вертикална или на която и да си предавка която от двета стрелки (на оборотомера и на километража ) ти стигне първа вертикално положение там е най икономично
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
А на тия коли дето нямат оборотомер им се гледат чистачките, те тряаа да са вертикални

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 19 Апр 2007 11:04
от ceko26
Колегата tntony действа по старата школа която може и да е била вярна за москвичи лади и др. стари автомобили без оборотомер при които модела се е предлагал само с един двигател.И аз съм го чувал.
На днешните коли се слагат на едно купе например 5 вида двигатели и скоростни кутии с различно предавателно число.
Но това за средата на оборотомера в моя случай на 4000об/м. трябва да карам в града на 2 с около 50 км/ч. и на 5 извън града с около 150 км/ч.
Каква икономия ще падне особенно градско.
С колко е най-икономична тази?
Публикувано на: 15 Май 2007 18:46
от alex_varna
Оня ден ходих до Арбанаси и останах възхитен от разхода на гориво biggrin.gif Освен Варна - Арбанаси и обратно ходих до В.Търново и обикалйх доста из улиците, из Арбанаси също обикалях.. Скоростта, с която карах по Варна-Арбанаси-Варна беше от 80 до 160 км/ч (средно около 130). Нафтата, която заредих преди да тръгна е OMV PREMIUM DIESEL. Кто се прибрах във Варна отидох на бензиностанцията и напълних резервоара до горе....и останах приятно изненадан от резултата... точно 29 литра нафта за 493км ili 5.88l/100km . Почти през цялото време работеше и климатика.