Страница 2 от 2
Публикувано на: 11 Апр 2007 18:51
от ugabuga
utre shte vratna timing-a na moita da vidia kvi promeni stavat

Публикувано на: 12 Апр 2007 15:52
от Reptile
LordDigital написа:Reptile написа: Щом колата е стара трябва да се ползват по-големи основни предварения т'ва казват книгите.
Иначе казано 12 е било по-дбрият вариант(според мен), но не се знае компа к'во мести във високите т.е да ли хваща ранни детонации или си кара по някаква твърда схема
ПОЗДРАВИ
На чиста теория е така ,по-голямо предварение => по-малко ЕГТ. ОБАЧЕ ако влезнеш във зоната на детонации нещата са обръщат рязко и става точно обратното. Това е първия мотор на Тойота със Двоен Knock Control ,no vypreki tova e dosta primitiven i ne se polzva ot ECU-to za nad 5500 oborota....
Алоооо КОМПЕТЕНЦИЯТА, как да си коригирам предварението през буксата........не ми отговори!!!
Да съгласен съм, но нали съм си научен профил, та винаги тръгвам от теорията към практиката.
Ако трябва да обобщим - грешките в предварението винаги водят до висока темперетура, същото се отнася и за богата/бедна смес. Аз за това намекнах да се провери да ли сместта е добра. Най-лесно е да се почне от предварение по "книга", да се мери ламбдата и да се настрои сместта и после да се започне с леко местене на предварението.
БЪДИ ЗДРАВ
Публикувано на: 12 Апр 2007 16:09
от ugabuga
Reptile - jumpvash E1 i ET1 na buksata i nglasiash predvarianeto kato go izmervash sas stroboskop, ne na uho.
Публикувано на: 12 Апр 2007 16:25
от IVOtuning
аз запо4нах както по книга сас сток запалване и сток горивна карта
зна4и както по долу казах сместта след 3800 об/мин става мн. богата под 11 е през по4ти целия диапазох на високи об пада под 10,7 така 4е и намалих малко горивото ((настроиките по4ват от -6% и стигат до -12%) сместта е пак богата е не 4ак толкова 11,5) и ми дигна температурата на около 860 С
след като върнах запалването на 8 гмт и дигна на 870 880 (без да правя никакви други промени по гориво нито надув)
Публикувано на: 12 Апр 2007 16:33
от jamie
jump-ването реално те оставя на статик аванс - т.е. ЕКУ-то не добавя изчислено предварение.
Публикувано на: 13 Апр 2007 10:59
от Reptile
jamie написа:jump-ването реално те оставя на статик аванс - т.е. ЕКУ-то не добавя изчислено предварение.
Мерсажжж!
В такъв случай какъв е смисъла - да наглася предваренито, така че ЕКУ-то да не добавя изчислен аванс, но това ще е само до 1000об. от там нагоре ЕКУ-то отново ще се намесва?
Иначе казано, какво е предимството да блокирам намесата не ЕКУ-то?
Не е ли по-добре да си "връткам делкото", докато си киризим през страбоскопа и да си направя предварение с намесата на ЕКУ-то?
Или възможностите на ЕКУ-то не са големи и трябва да му се спести "умственото наТВарване", чрез предварително добри настройки?
Ами аз си продължих с въпросите, пЪ ако има нЕкой добър човек, може да продължи с отговорите.....
ПОЗДРАВИ
Публикувано на: 13 Апр 2007 11:43
от jamie
Идеята е да си направиш статичната настройка, после ЕКУ-то ще си смята и добавя - при нормалната експлоатация.
ЕКУ-то просто добавя към този начален аванс (ако си сложил 6 или 10 градуса статичен аванс - в еднаква ситуация ще се получат примерно 26 или съответно 30 градуса изчислен реален аванс).
Публикувано на: 16 Апр 2007 12:05
от Reptile
jamie написа:Идеята е да си направиш статичната настройка, после ЕКУ-то ще си смята и добавя - при нормалната експлоатация.
ЕКУ-то просто добавя към този начален аванс (ако си сложил 6 или 10 градуса статичен аванс - в еднаква ситуация ще се получат примерно 26 или съответно 30 градуса изчислен реален аванс).
Виж, к'во Мирославеееее нЕма ме информираш на "час по лАжичка"!!!
Кажете на НЕЗНАЕЩИЯ, че изчисленото предварение НЕ ЗАВИСИ от статично нагласеното.
То е почти очевидно, защото на тези модели няма детонационен датчик и ЕКУ-то не мОе сЪ информира, какво се случва при подаденото от него предварение.
Един съвсем страничен въпрос към теб(за коментар), абе чета, че модификациите с МАП сензор вадят повече коне заради различният и по-бърз копютър, който управлява добре впръскване и въздух във високите обороти, а не е причината в МАП-а.
Дебитомера бил по-прецизното устройство, като цяло....
К'во ще кажеш а?
ПОЗДРАВИ
Публикувано на: 16 Апр 2007 13:06
от niki60
простете на лаика,но искам да попитам как се мери температура на изгорелите газове тъй като при мен ми се струва висока..тръбата преди изходното гърне придоби меден цвят за 2000 км експлоатация освен това ми се струва че вентилатора на охлаждането се включва доста често-не че температурата на охлаждането минва средата на сектора ми,освен това статичния ъгъл на предварение беше мръднат от -10 градуса колкото е по спецификация на -12... къде бихте ми препоръчали да направя диагностика..от варна съм мерси
Публикувано на: 16 Апр 2007 14:39
от jamie
Kъм Ники - мери се с ЕГТ сензори (К-тип термодвойки).
Не мисля че в някой сервиз ще ти я измерят де. Принципно увеличеното ти предварение би следвало да намали температурата на газовете (при работа без детонации).
Към Рептайл-а:
дори с детонационен сензор принципа на "базово"+"изчислено" предварение е налице, просто е много широко разпространен като метод. Инак не би имало смисъл да можеш да си регулираш делкото изобщо (т.е. тогава то ще е само разпределител и няма да съдържа датчици).
За МАП/АФМ:
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... e%20power?
Самата конструкция не е проблем. Аз не бих се притеснявал за това какъв тип ми е "дебитомерното устройство".
Публикувано на: 28 Апр 2007 02:29
от IVOtuning
за сместта пак
върнах аванса на 7преди гмт
като cruisе-вам
с 5000-5100 об/мин на 5 -та скорост стига до 900оС
4100-4200 об/мин на 5-та скорост 20%тпс 845-855оС
3600-3700 Об/мин на 5-та скорост и 20-25%тпс 825 -835оС
като я ръ4кам 2-3-4-та до около 6200-6300об/мин стига до 880-890оС
афр 11,5-11,7 при около 0,5бар
настроиката ми е от 3800 по4вам -6% и така до 6200 -12%
остава кулера да сменя за друго не се сещам за момента