Страница 2 от 3
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 15 Юни 2015 00:06
от мехаННика
Ръсиш обилно със спрей за ръжда и блъскаш по колелото с нещо от по мек метал, далече от зъбите. Намираш си две Г-образни плоски отверки и леко вадиш, пръскаш, набиваш на няколко пъти и ще се раздвижи. Счупения зъб се наварява с телоподаващо и след това се оформя с пила и готово. Понякога само четене не достатъчно.
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 15 Юни 2015 00:12
от Akima
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 15 Юни 2015 00:27
от мехаННика
Не е идея, неколкократно отрепетирано с бляскави успехи biggrin.gif
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 15 Юни 2015 01:32
от memorex
мехаННика написа:Ръсиш обилно със спрей за ръжда и блъскаш по колелото с нещо от по мек метал, далече от зъбите. Намираш си две Г-образни плоски отверки и леко вадиш, пръскаш, набиваш на няколко пъти и ще се раздвижи. Счупения зъб се наварява с телоподаващо и след това се оформя с пила и готово. Понякога само четене не достатъчно.
Aз тука съм напълно съгласен с Механика защото това което го държи колелото в случая е мръсотията на вала и шпонката.Важното е дали има място за почукване на място.Обаче,не мога да не се присмея на японския гений било то зъл или добър да не помисли за нормален начин за вадене.Всъщност не съм очуден ,има какво още да учат момчетата.
За счупения зъб абсолютно никакъв проблем с наваряване.
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 15 Юни 2015 06:42
от iwan33
memorex написа:...За счупения зъб абсолютно никакъв проблем с наваряване.
Така направено ще върши ли работа въпросното колело? Т.е. датчика е на магнитен принцип а навареното ще е от друг тип метал в сравнение с останалата част, ще го отчита ли тоя "рециклиран" зъб? Четох, че заместителите на това зъбно колело не работели коректно именно защото били от друг вид метал. Или сплав...
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 15 Юни 2015 10:46
от мехаННика
Ами направи му спектрален анализ тогава.. Давам ти съвсем безплатно бързо и лесно решение и най вече- без нови части. Пробвано. Какво искате бе хора?
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 15 Юни 2015 11:35
от iwan33
Благодарен съм за съветите, нали затова отворих темата. Вече поръчах ново, ще дойде след десетина дни. До тогава ще се кара така, прекъсва, не прекъсва...
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 17 Юни 2015 18:34
от iwan33
Малко да повдигна темата. Пробвах да сваля зъбното колело, както ме посъветвахте по-горе, бих го с чука, пръсках го с ВД 40, напъвах го с Г-образно свити отверки, нищо, не мръдна. Успях обаче да счупя още три зъба от него. Накрая му пробих два отвора Ф4 от двете страни на коляновия вал, дълбоки около сантиметър, нарязах резба М5 и навих в тях два болта. Направих си една импровизирана скоба от парче шина и колелото най-накрая се предаде и излезе. Почти бях готов да го хвърля и да чакам десетина дни да дойде другото, но реших все пак да се възползвам от съвета на Механника. Занесох го да го наварят, с ъглошлаифа оформих липсващите зъби, сглобих всичко и колата взе, че заработи!

И веднага следва нов въпрос. Оказа се, че не ми тече само семеринга на коляновия вал, а и някъде между маслената помпа и блока. Там има О-пръстен, поръчах го и ще го сменя заедно с новото зъбно колело, като дойде, и с ангренажа. Та въпроса ми е мога ли да я сваля тая маслена помпа без да свалям целия картер?
Благодаря!
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 17 Юни 2015 20:08
от memorex
iwan33 написа:Малко да повдигна темата. Пробвах да сваля зъбното колело, както ме посъветвахте по-горе, бих го с чука, пръсках го с ВД 40, напъвах го с Г-образно свити отверки, нищо, не мръдна. Успях обаче да счупя още три зъба от него. Накрая му пробих два отвора Ф4 от двете страни на коляновия вал, дълбоки около сантиметър, нарязах резба М5 и навих в тях два болта. Направих си една импровизирана скоба от парче шина и колелото най-накрая се предаде и излезе. Почти бях готов да го хвърля и да чакам десетина дни да дойде другото, но реших все пак да се възползвам от съвета на Механника. Занесох го да го наварят, с ъглошлаифа оформих липсващите зъби, сглобих всичко и колата взе, че заработи!

И веднага следва нов въпрос. Оказа се, че не ми тече само семеринга на коляновия вал, а и някъде между маслената помпа и блока. Там има О-пръстен, поръчах го и ще го сменя заедно с новото зъбно колело, като дойде, и с ангренажа. Та въпроса ми е мога ли да я сваля тая маслена помпа без да свалям целия картер?
Благодаря!
Механика най-добре ще ти каже но понеже на мен ми е интересно , ти кой о-пръстен поръча на щеката за мерене на маслото ли?
Аз мисля че ако сваляш помпата ще ти енужна нова гарнитура за лицето на помпата и семиринга на вала.
Ти явно добре се справяш но внимавай с центровката/белезите на ротора/.Успех
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 17 Юни 2015 20:14
от iwan33
Не, не за щеката. Има О-пръстен, който е между тялото на помпата и блока. А гарнитури там няма, само един семеринг на вала на помпата и въпросния О-пръстен, всичко друго е силикон...
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 17 Юни 2015 23:32
от Vokil
Може да се свали без да се маха картера.
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 17 Юни 2015 23:45
от memorex
А заедно с филтъра ще излезе ли без да се разкачи тръбата ?
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 18 Юни 2015 07:35
от nikdel
Сваля се само помпата.Няма филтър, няма тръби. Като сваляне на водна помпа е. Като се свали тялото, тогава се сваля ремъчното колело(пак със зор!) В ютуб има клипове как става -да не повредиш колелото.
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 18 Юни 2015 08:19
от memorex
nikdel написа:Сваля се само помпата.Няма филтър, няма тръби. Като сваляне на водна помпа е. Като се свали тялото, тогава се сваля ремъчното колело(пак със зор!) В ютуб има клипове как става -да не повредиш колелото.
А помпата през какво засмуква няма ли цедка или направо от картера?
За кое ремъчно колело говориш за това дето е свалено ли?
Re: Corolla E11 4E-FE - счупено зъбно колело
Публикувано на: 18 Юни 2015 11:11
от nikdel
Тръбата с цедката е хваната за блока отдолу.
Колелото, което върти помпата.
https://www.youtube.com/watch?v=ifJ2PXU4aYQ