Страница 2 от 3

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 10 Юни 2015 21:39
от Vokil
Колега пробва ли а откачиш акумулатора за няколко минути.

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 11 Юни 2015 11:53
от benice
Замерих напрежението което идва до сензора и е 4.9V, а на самия сензор замерих съпротивлението 1.45 ома на 20к на мултицета. Всичко при студен двигател. Опитах да премеря напрежение на самия сензор, но нищо не ми показа!?

Иначе акумулатора седя 1 ден изваден, няма промяна.

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 11 Юни 2015 13:05
от memorex
benice написа:Замерих напрежението което идва до сензора и е 4.9V, а на самия сензор замерих съпротивлението 1.45 ома на 20к на мултицета. Всичко при студен двигател. Опитах да премеря напрежение на самия сензор, но нищо не ми показа!?

Иначе акумулатора седя 1 ден изваден, няма промяна.
Като мериш съпротивлението на самия сензор както си направил трябва да го замериш на студен и на загрял до нормална работна температура мотор.Откачаш буксата на студен мотор и мериш точно както си направил.После закачаш буксата палиш и изчакваш да достигне температура след което гасиш откачаш буксата и пак замерваш съпротивлението
0900c152801ccbf0.jpg
Приблизително това трябва да са стойностите.
Напрежението което което си замерил е 5V ,това идва от компютъра ,но това което идва обратно като сигнал е друго и аз те подведох защото е по-сложно да го провериш.Най-лесно е както си постъпил с мерене на съпротивлението.Ако този сензор е заминал компютъра променя изцяло горивния процес това имах изначално впредвид макар че има и други сензори които допринасят за това и трябва един по един да се проверят .

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 11 Юни 2015 17:09
от benice
Измерих го и на топъл двигател показа 0.24 кило ома на студен показа 1.45, което съпоставено с диаграмата по-горе, трябва да говори, че е здрав сензора? Друг сензор, който може да е проблемен?

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 11 Юни 2015 18:25
от memorex
Всички сензори към EFI,лаМБда,нок,температура охл.течност,темп.въздух,дроселна клапа.Струва ми се че някой дава грешен сигнал и компютъра ограничава оборотите.


MODEDIT Akima
Ламбда сонда — Уикипедия

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 15 Юни 2015 18:33
от benice
Така, проверих всички сензори. Всичките дават признаци, че работят. Поне ток до тях идва и дават обратна връзка. Обаче забелязах нещо малко странно, при проверката на TPS-a. При меренето на напрежението от сензора, самите стойности на мултицета доста бързо стигнаха 4.5V, а не така плавно, както би трябвало да е (поне от това което гледах в интернет). Та може ли да е това?

P.S. Намерих колега със същата кола и мисля да го помоля да пробвам с неговия преди да се мятам да купувам нов.

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 16 Юни 2015 00:38
от Vokil
Въпреки че са сменили помпата и регулатора някой измери ли налягането в горивната рейка? Като ги стигне колата тия 2000 оборота започва да прекъсва или просто си заглъхва? Мерено ли е колко зарежда алтернатора? Здрави ли са масите хванати за всмукателния колектор? Проверено ли е зацепването на ангренажния ремък ?

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 16 Юни 2015 12:33
от memorex
memorex написа:Всички сензори към EFI,лаМБда,нок,температура охл.течност,темп.въздух,дроселна клапа.Струва ми се че някой дава грешен сигнал и компютъра ограничава оборотите.


MODEDIT Akima
Ламбда сонда — Уикипедия
Akima,
Нямям нищо на против че си поправил и изписал правилно на български думата,мерси. worthy.gif
А трябваше ли да напиша нок сензора като кнок или може би аванс или .... boxed.gif

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 16 Юни 2015 14:42
от benice
Не е от TPS-а. Пробвах със здрав, няма промяна.
Налягането на рейката не е мерено, но е мерено след горивния филтър и майстора каза, че е към 3 атмосфери(това не съм го видял - по негови думи).
След 2000 оборота заглъхва, не тресе не прекъсва. Може би при преминаване от по-висока на по-ниска предавка придърпва, но не винаги.
Алтернатора зарежда 100%, скоро сменях акумулатор(зимата) и там го мериха.
Ангренажа е зацепен точно.

А тези маси не се сещам къде са и какво представляват.

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 16 Юни 2015 15:00
от memorex
Здравей колега,

Този модел не беше ли с катализатор?Предвид годинките ,правено ли е нещо по въпроса и какво е състоянието му ако още го има?

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 16 Юни 2015 15:06
от benice
Има го и нищо не е правено по-въпроса. Може да се е задръстил? Какво се прави?

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 16 Юни 2015 15:26
от memorex
Ами или премахване или смяна.Аз не знам какъв е пробега ,но общо погледнато отдавна би трябвало да се е запушил ако не е бил сменян.

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 16 Юни 2015 16:43
от benice
Това как може да се провери? 180 000 km Би трябвало да са реални( внесена е от германия преди много време и я караше дядо ми - 1000 км на година макс)

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 16 Юни 2015 17:30
от memorex
http://www.dunevmotorsport-r21.com/prov ... lizator-2/
От гугъл на момента. :thumbsup:

Re: Corolla EE90 2E 1.3 XL EFI - загуба на мощност ?

Публикувано на: 17 Юни 2015 23:45
от Vokil
benice написа:Това как може да се провери? 180 000 km Би трябвало да са реални( внесена е от германия преди много време и я караше дядо ми - 1000 км на година макс)
Може да се разхлаби снадката преди катализатора и да се мушне нещо така че да стои отворено (отвертка или болт 5-6мм.) и да се тества. Освен това колите глъхнат и от бедна смес ако пробата с катализатора не помогне може да се направи друг тест с туристическа газова бутилка с кранче и маркуч пъхнат във въздуховода към всмукателните колектори.Както и сръчен помощник който да отвърти крана когато колата заглъхне докато се движите :)