Отзад напред, ще коментирам:
КИКИ, почти съм сигурен, че е от нещо по хидравликата (клапани, помпата и пр.). При мен след смяната на рейката

осезаемо се чуваше това леко виене, при по-студено време сутрин като изваждам колата от гаража и правя две-три по-остри маневри. Като загрее не се чува нищо. Напоследък даже не съм го чувал или просто съм привикнал към звука, или пък защото радиото игнорира шума ... знам ли. Но не е проблем (такова виене съм имал и на други автомобили с хидравлика)...
ЕЪРФАН, ще споделя за проблема тук за да е достъпно до колегите ... Чукането започна с леко припукване при по-остра маневра при паркиране, или при завиване НАДЯСНО. При маневриране еднократно, а при завиване надясно ако е придръжено с примерно лек наклон.
С тази диагноза отидох в ТМ-Запад, където ми смениха кормилния прът и каретата. По-принцип това беше детска болест на Т25 (имах служебен автомобил 1.8 бензин (2005) и бях викан на т.н. сервизни кампании). Да, обаче проблема си остана въпреки уверенията, че всичко било ок. Не бях доволен но преглътнах. Обаче един ден не знам поради каква причина (мисля, че при загасено състояние се опитах да коригирам малко волана) пукането си премина в чукане. Развъртях волана бързо наляво-надясно (енергично разклащане) и чукането се чуваше осезаемо. При запалване на колата изчезваше и оставаха старите симптоми, т.е. изпукване при определена маневра. Обаче един ден, обсебен от това пукане, пак при загасен двигател завъртях енергично волана в двете посоки и този път освен чукане се усещаше и на волана, което вече ме вбеси и пак в ТМ. Този път отидох в ТМ Изток и исках приемчика да дойде и вземе колата за преглед, след като аз му покажа за какво иде реч. Веднага щом му разклатих волана и той чу ясно чукането и самия той опита нямаше повече обяснения и ме записаха за смяна на рейка. Е, понеже чакаха доставка и пр., стана след около 2 седмици но в рамките на един ден. Специално викаха някакъв специалист, който само с това се занимава, а после я караха на стенд за проверка и реглаж на симетриите извън ТМ-ИЗток (нямали реглаж !!!!!!!!). Както и да е това бяха симптомите. Ако ги имате не се отказвайте, ако колата ви е гаранционна !
П'С: Специално за предходния ми авенсис 1.8 (2005) имах първо проблем със неприятно свирене от предните прозорци. След многократни настоявания (имах даже и свъет от ТМ беше да не карам повече от 140 км/ч

) и допитване до Англия, ми смениха предните уплътннеия. Оказа се, че е имало регистрирани оплаквания и от други като мен. Тази детска болест е изчистена със сигурност във фейслифта, а и вероятно автомобилите произведени след 2005, като ако се загледате в гумата на вратата горе към предната колона, а гумата е както знаем двойна, ще видите, че между двете парчета има връзка, пак от гума, т.е. две парченца напреки на гумата. Не знам дали го обясних добре
Другия проблем беше със спирачките. Потъваше педала при задържане на крака (и тук колеги споделят това). Спирачките за мен бяха доста "меки" и недиректни. Струваха правиха, но в крайна сметка така и се разделих с колата с усещането, че спирачките не са добри. Сега на този Авенсис, вероятно и поради по-големите дискове, а и вероятно конструктивно спирачките са далеч по-добри. Като цяло обаче в сравнение с немски автомобили, които съм карал, спирачките не ми харесват (обичам директното усещане и незабавна реакция) но пък са далеч по-добри от тези, които съм имал на френски автомобили с марката Рено.
Приключвам, че стана цял роман biggrin.gif