Страница 2 от 3

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 26 Дек 2014 08:57
от Japanese_fever
Знам, защото съм правил тестове на масло и към края на живота му визкозитета му пада.

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 26 Дек 2014 14:59
от nowyaris
Ако вискозитета му пада ще стане от 10/40 на 15/50 а не както ти си написал 10/20.Това което ти си написал означава че вискозитета му се увеличава,скъпи колега.Ако и публикуваш някои от тестовете които си направил на масло 10/40 което колегата задал въпроса е използвал в собствената си Корола 8 хиляди километра ще бъде чудесно.... :thumbsup:

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 26 Дек 2014 15:33
от Оги
Влошават се всички качества на маслото, не само вискозитета му. И не отговаря на никакви критерии за класове. То се разрежда от горивото и влагата във въздуха, образува смоли, съединения, катрани, кокс, изпарява се през отдушниците и гори в цилиндрите заедно с горивото - как определихте на какъв вискозитет съответства след 8 х.км. Масло след такъв пробег е отработено и представлява точно един бъркоч. wink.gif Не че не може да се кара и още с него но е извън всякакви причини за спор.

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 26 Дек 2014 16:13
от scorpion
t k d4d написа:Джапи,като спец по маслата да те питам,става ли на един Кадет,с който минавам по 200 км. на година и е каран само с минерално 15в40 да сложа полу син. 10в40 По-точно въпроса ми е кое е по-добре ,сега маслото е кастрол 15в40 на 1000км.ама е на 5-6 години. Ако сложа от королата полусин.10в40 работело 7-8000км на 7-8 месеца,и така всеки път от королата да го прекарвам през кадета,и той да хапне прясно.
Колега слагай продължавай да му слагаш минерално и си свиркай... wink.gif

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 26 Дек 2014 19:25
от nowyaris
Оги написа:Влошават се всички качества на маслото, не само вискозитета му. И не отговаря на никакви критерии за класове. То се разрежда от горивото и влагата във въздуха, образува смоли, съединения, катрани, кокс, изпарява се през отдушниците и гори в цилиндрите заедно с горивото - как определихте на какъв вискозитет съответства след 8 х.км. Масло след такъв пробег е отработено и представлява точно един бъркоч. wink.gif Не че не може да се кара и още с него но е извън всякакви причини за спор.
Само последното ти изречение е безусловно вярно,колега.В момента на пазара няма двигателно масло което да не може да изкара безпроблемно в какъвто и да е двигател поне едни 10 хиляди.В никакъв случай не е правилно да се твърди че дори полусинтетично двигателно масло след 8 хиляди е вече е "бъркоч".А за стар двигател на Опел отпреди 30 години си е като мехлем дори.Нека не забравяме какви масла са се използвали примерно през 70-те години на миналия век,когато е проектиран двигателя на този Опел.

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 26 Дек 2014 21:48
от Japanese_fever
Има още много да четеш за маслата. Някои от старите минерлани смазват по-добре от сегашните, но са спрени защото не са екологични. Отделно новите двигатели имат намалено триене на места на определени места - конкретно разпределителния вал, където контактува с клапаните - вече има ролки за намалено триене, а преди - не. От там и изискванията към маслата се промениха, не случайно много коли днес карат с 0W20, това, ако го налееш в някоя стара кола ще я съсипеш.

Оги е напълно прав, а ти както винаги си чешеш езика.
Давал съм масло за анализ - след 8000 km, минерлано масло 5W30 (тука има такова) вече е 5W20 и в него има сумати му и съставки, които вече са му понижили значително качествата, вкл. вода. Както каза Оги не е само визкозитета. Но и полусинтетиката не е много далече от минералните. Да не говорим, че някои производители слагат на етикета, че е полусинтетика, но реалния процент на синтетично масло вътре може и да е под 10%, но за това няма регулации и те не са длъжни да ти казват колко процента е формулата им. И как може да приравняваш минерлано и полусинтетика със синтетично масло?!? Ако последното може да изкара 10-15 хил.км, то това не важи за минералното и полусинтетиката.

Ако толкова не ввярваш вземи си в едно шишенце (за теста им трябва най-много 100-200 грама, ако не и по-малко) отработено масло от твоята кола занеси го в някоя лаборатория в Австрия (но може и в БГ, ако е по-евтино) и ще ти изкарат един лист какви работи има в маслото + неговия вискозитет. Ти няма да разбереш кое е не е наред, освен визкозитета, защото някои неща по пирнцип трбява да са си в маслото, но примерно, ако има завишени количества сребро, стомана - това значи, че лагерите се износват повече отколкото трябва. Ти на външен вид това не може да го забележиш само по шума на двигателя. Ще го забележиш чак след няколко хиляди километра, когато колата ти почне да харчи повече масло или да трака някой лагер.

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 27 Дек 2014 09:23
от nowyaris
Абе Джапи,вий двамата с Огито нещо не четете темата.Колегата питаше дали след като е карал Королата си 8 хиляди с 10/40 двигателно може след като го източи за смяна да го налее в дърт Опел който я направи на годината 200 километра , я не. Отговора е твърдо да . За 200 километра годишно няма на Опела нищо да му стане.Престанете да теоретизирате във всяка една тема и да разтягате локуми , а се придържайте към въпроса който е зададен.Не знам какви изследвания си правил на отработени масла и на какви точно отработени масла си ги правил , но аз винаги източено от бусовете масло 10/40 на повече от 10 хиляди съм го давал на комшии със стари Жигулита и Шкоди да си го наливат и те са си минавали годишно с него хиляда-две хиляди пенсионерите без проблеми.Колите им са такива,пробега им също,а все още си ги карат и вчера пак ме питаха,въпреки че от три години не съм им давал.Отделно дето майстора ми на чорапните автомати имаше,а и още има Голф двойка дизел 1,6 който друго масло не му е наливано и си работи все още без грижи мотора.Така че много Ви моля,четете и отговаряйте точно по темите които са зададени използвайки личния си опит и знания от практиката,а не от Гугъла. bash.gif

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 29 Дек 2014 12:13
от krasimirov
Колеги,поръчах мотул 8100 x-clean 5в40 от тиримпорт, някъв склад в илиенци.Въпроса ми е като досега е карана с 10в40 ,добре ли е да направя една промивка с работела синтетика или каквото изтече? Все пак ще остане малко,и не е ли проблем смесването? Д4Д 90к Е12

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 29 Дек 2014 20:06
от nowyaris
Няма нужда от промивка.Новото само ще си измие всичко.Просто не го чакай 15 хиляди първия път.Втория вече може и 20 хиляди-този Мотул е перфектен.Не забравяй че качествения маслен филтър също е много важен. :thumbsup:

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 29 Дек 2014 20:12
от Japanese_fever
krasimirov написа:Колеги,поръчах мотул 8100 x-clean 5в40 от тиримпорт, някъв склад в илиенци.Въпроса ми е като досега е карана с 10в40 ,добре ли е да направя една промивка с работела синтетика или каквото изтече? Все пак ще остане малко,и не е ли проблем смесването? Д4Д 90к Е12
Няма нужда от никакви промивки.
Като източваш старото го изчакай хубаво да се изтече 20-30 мин., но и да остане малко (а то винаги остава) нищо няма да стане.
Задължително смяна на филтъра, не толкова за да не се омешат маслата, а да не се **** на метеното.

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 30 Дек 2014 01:34
от memorex
krasimirov написа:Колеги,поръчах мотул 8100 x-clean 5в40 от тиримпорт, някъв склад в илиенци.Въпроса ми е като досега е карана с 10в40 ,добре ли е да направя една промивка с работела синтетика или каквото изтече? Все пак ще остане малко,и не е ли проблем смесването? Д4Д 90к Е12
Има нужда от промивка ако не си запознат с историята на автомобила и ако не е бил експлоатиран мотора правилно.Синтетиката има добри миещи качества и ще свали отлаганията ако има такива .Ако не те бъркат допълнителните разходи за промивка естествено е по-добре да я направиш.А ако се опасяваш от смесване което ще доведе до усложнения , не се притеснявай защото въпросните синтетики и тази която си избрал е също минерално масло със синтетични добавки около 10 -15% ,ако ще и да пише 100%.

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 30 Дек 2014 06:57
от krasimirov
Благодаря ви за отговорите,и приятно и безаварийно посрещане на 2015. :thumbsup: P.S 15000-20000,не е ли доста, аз мисля да го сменям на 7-8000 км.

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 30 Дек 2014 09:35
от nowyaris
Въпросното двигателно масло което си избрал въпреки мнението на колегата е със сигурност много висок клас синтетика.Във никакъв случай не е само 10-15 % синтетика.Личен опит - аз ползвам същото но 5/30 вече 4 години (3 смени) и специално на X-Clean съм му разучил и майчиното мляко.Маслото наистина е перфектно за класата и цената си.Аз съм в Австрия и там ползват основно синтетика и сменят на 30 хиляди което при тях е около година.Където съм бил в Германия пак така правят.Просто сложи качествен маслен филтър и това е.Избягвай всякакви промивки и добавки. :thumbsup:

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 30 Дек 2014 12:05
от krasimirov
nowyaris написа:Въпросното двигателно масло което си избрал въпреки мнението на колегата е със сигурност много висок клас синтетика.Във никакъв случай не е само 10-15 % синтетика.Личен опит - аз ползвам същото но 5/30 вече 4 години (3 смени) и специално на X-Clean съм му разучил и майчиното мляко.Маслото наистина е перфектно за класата и цената си.Аз съм в Австрия и там ползват основно синтетика и сменят на 30 хиляди което при тях е около година.Където съм бил в Германия пак така правят.Просто сложи качествен маслен филтър и това е.Избягвай всякакви промивки и добавки. :thumbsup:
Колега,разбрах за майчиното мляко,я ми кажи как си обесняваш нещо.Пролетта от MAXCAR взех мотул 6100, сега 8100 х-клейна е 6л.95лв.с безплатна доставка.Аз за уж по-сигурно от тиримпорт,баш вносителя на 99лв.без доставка.Майната му на 10 лева,ама същия човек който ме обслужи от макскара сега от тиримпорт ме обслужва.Има много спицифичен глас сигурен съм 1000%.Преди малко набрах номера да питам за поръчката дали е пратена,и го попитах от коя фирма са,и дали е работел преди в макскар.Отговора беше от където и да вземеш маслото е все едно и също,само гледай да не е по интернет. Е вече ме хвърли в тъч.Та нали са официален вносител ама и те продават по интернет-НЕРАЗБИРАМ.

Re: въпрос за масло

Публикувано на: 30 Дек 2014 17:32
от Japanese_fever
Питай си го човека за разликата в цената.
А иначе нищо чудно човека да е работил в другата фирма преди това. От там вече има база данни на всички нейни клиенти (име, тел., и-мейл, адрес) и си е отворил друга фирма, която обслужва същите клиенти. Това на Запад е голямо нарушение преследва се и може да бъде осъден за много пари, ако наистина го е направил. Чувал съм, че това е нормална практика в БГ... rolleyes.gif