Страница 2 от 3

Публикувано на: 22 Мар 2007 15:23
от Reptile
ceko26 написа:Ако има наистина пробов в катализатора то температурата не се задържа там и по-топли газове загряват аспуха до края, но щом цвета е керемиден значи двигателя е наред.А за оборотите щом толкова те дразни сложи си преграда пред отвора от където влиза въздуха в въз. филтър да се избегне насрещната струя и пробвай.
Никой не се сети , но помислете защо като се вдигне от земята някоя от задвижващите гуми и двигателя работи на нулева скорост, гумата се върти .Това също помага да се вдигнат оборотите в движение.
ШЪ СЪ вАрти само, ако ти е износен съединтеля инЪк не е пррдвидено да се върти.

Публикувано на: 22 Мар 2007 18:14
от slowtraveler
Е, износването на съединителя няма нищо общо с въртенето на гумата при нулева предавка....
Но дори и съпротивлението(триенето) в скоростната кутия, което увлича гумата не оказва влияние на оборотите, щото съвременните двигатели си командват динамично оборотите - компютъра дава или отнема газта за да си задържи оборотите на толкова, колкото си мисли че трябва да са...

Публикувано на: 23 Мар 2007 09:22
от the_rider
slowtraveler написа:Е, износването на съединителя няма нищо общо с въртенето на гумата при нулева предавка....
Но дори и съпротивлението(триенето) в скоростната кутия, което увлича гумата не оказва влияние на оборотите, щото съвременните двигатели си командват динамично оборотите - компютъра дава или отнема газта за да си задържи оборотите на толкова, колкото си мисли че трябва да са...
Да ама въздуха неможе да контролира и като обеднее сместа, за да не загасне мотора компютъра пуска повече гориво след това много въздух и много бензин дават по-високи обороти. Мойта например на Газ ако я пуснеш по инерция с повече от 70-80 см. в час угасва, щото няма кой да каже на изпарителя да пусне повечко газ. А като е нов възд филтър и на 60 да я пуснеш по инерция пак може да угасне.

Публикувано на: 23 Мар 2007 18:07
от slowtraveler
Как да не може да се контролира въздуха?!
На почти всички съвременни автомобили се контролира въздуха с ел-двигателче.
А компютъра по сигналите от двигателя (положение на дросел, разход и температура на въздух, качество на сместа от ламбда сонда и т.н.) разбира колко бензин да пусне.
Затова и нямат обикновенната центровка на 'празен ход' с онова болтче както беше на карбураторите...

П.С. колега - ако автомобила ти вдига тея 70-80см в час , по-добре тръгни пеша (шега) tongue.gif :thumbsup:

Публикувано на: 25 Мар 2007 21:30
от ceko26
Това че му вдига оборотите не му е никакъв проблем явно така му е заложено в компютъра.Иначе, стъпковото ел. двигетелче ще се затвори малко и ще компенсира притока от насрещния вуздух.Колега свиквай и много пари няма да ти помогнат.
the_rider махни си тръбата от която влиза въздуха във възд. филтър или сложи преграда да не духа директно струята в него и няма да гасне. Колкото по висока скорост вдигаш толкова по се обеднява сместа.

Публикувано на: 28 Мар 2007 22:33
от tntony
Това не е проблем , а ако искаш да са ти еднакви оборотите и да не се качват до 2200 зимата при -20 си вземи ЛАДА там няма компютър

Публикувано на: 30 Мар 2007 02:49
от hyankov
niki60 написа:при натискане на спирачката (спряло положение падат на 650-700,в зависимост дали са включени светлини)при движение по инерция са около 750 -800 ..ако не е нормално къде може да се търси проблема..мерси
Когато спирам по-рязко оборотите ми падат до 500 rpm и почва да подскача между 500 и 700, при което колата доста се тресе. Ако подам малко газ, скача на 1100 и после бавно пада до 750-800 където е вече нормално.

Винаги карам със светлини, ако това има значение...

Публикувано на: 30 Мар 2007 11:32
от the_rider
ceko26 написа:Това че му вдига оборотите не му е никакъв проблем явно така му е заложено в компютъра.Иначе, стъпковото ел. двигетелче ще се затвори малко и ще компенсира притока от насрещния вуздух.Колега свиквай и много пари няма да ти помогнат.
the_rider махни си тръбата от която влиза въздуха във възд. филтър или сложи преграда да не духа директно струята в него и няма да гасне. Колкото по висока скорост вдигаш толкова по се обеднява сместа.
Знам го това ама неискам, 10х все пак.

Публикувано на: 30 Мар 2007 11:34
от the_rider
slowtraveler написа:Как да не може да се контролира въздуха?!
На почти всички съвременни автомобили се контролира въздуха с ел-двигателче.
А компютъра по сигналите от двигателя (положение на дросел, разход и температура на въздух, качество на сместа от ламбда сонда и т.н.) разбира колко бензин да пусне.
Затова и нямат обикновенната центровка на 'празен ход' с онова болтче както беше на карбураторите...

П.С. колега - ако автомобила ти вдига тея 70-80см в час , по-добре тръгни пеша (шега) tongue.gif :thumbsup:
грешка де, ами не съм сигурен, но мисля, че карината няма стъпков мотор на дросела

Публикувано на: 30 Мар 2007 21:19
от slowtraveler
Може да не е стъпков мотор на дросела, а да е клапан за празен ход (idle control valve), който се командва от компютъра и пуска повече или по-малко въздух покрай дросела за да поддържа празен ход...
Но ефекта е същия - във всмукателния колектор сепуска повече или по-малко въздух за да се поддържат зададените обороти....

Публикувано на: 31 Мар 2007 08:47
от b_d
А може да е механична клапа, която се отваря и затваря от охладителната течност.

Публикувано на: 31 Мар 2007 09:24
от slowtraveler
Тези термо механични клапи се използваха за автоматичния смукач на карбураторните двигатели.
Затова преди палене по инструкция се даваше пълна газ като след това отпускаш газта и палиш. При ниска температура тази клапа се 'захапваше' за дросела от термоелемента и се затваряше (а не отваря) заедно с дросела. Така ограничава входящия въздух за да обогати сместа при ниска температура.
Но това е само 'автоматичен смукач', а не автоматично поддържане на празен ход.
С проста термомеханична клапа не можеш да поддържаш зададени обороти на празен ход...
Друг е въпроса как са настроени електрониките.
Прави ми впечатление, че 3ZZ-FE поддържа високи обороти (около 1500об/мин) много дълго.
Спадат чак при загряване на двигателя до около 40-50С, докато при предишния ми Опел с 'електронна газ' оборотите спадаха до нормални и бяха много устойчиви почти веднага след палене независимо от температурата.

P.S. тук има примерен вид и схема на свръзване на електромеханичния клапан за празен ход
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl179i.htm
и тук:
http://alflash.com.ua/idlet.htm

Публикувано на: 31 Мар 2007 13:46
от niki60
голяма полемика предизвика въпроса ми (на който между другото вече си отговорих)..искам да попитам още на какво може да се дължи лекото тресене на двигателя на празен ход около 600 -650 оборота след като бяха изпълнени следните мероприятия-смяна въздушен филтър,смяна свещи(въпреки 4е не бяха за смяна не се подобри състоянето а свещите са работили перфектно),почистване на дроселовата клапа и дат4ика за положението и,проверка вакуумите и диагностика на двигателя,единственото което не съм направил е почистване на инжекторите или слагане добавка в бензина и смяна на горивния филтър..започвам да се замислям за свалянето на инжекторите и почистването им по метода описан тук:
http://toyota-club.net/files/04-09-10/0 ... em_inj.htm

Публикувано на: 31 Мар 2007 16:00
от b_d
slowtraveller,

не знам кога за последно си виждал бензинов двигател на Тойота произведен преди 96, но те уверявам, че масово(но не навсякъде) се ползва механичка клапа, чието отваряне се определя от температурата на водата. Допълнително на дросела има един "проход", който се регулира със завиване или отвиване на винт - той определя оборотите при загряла кола.
Никой не говори за карбуратори. Става дума за инжекциони - клонинги произведени от Denso на базата на L и D-Jetronic.

Публикувано на: 31 Мар 2007 16:25
от slowtraveler
bad_dog - прав си, че отдавна не съм виждал тойотов двигател произведен преди 96 - напълно е възможно да си прав :thumbsup:
То и след 96 съм виждал малко, щото съм само от 1г в японския клуб а в близките месеци не съм отварял капака (да чукна на дърво) tongue.gif
Предполагам, че са ползвали такъв механичен подход на моноинжекция?
Преди време гледах последните модели карбуратори (на голф) и някои от първите моноинжекции - ами то беше доста трудно да разбереш кой какъв е - карбуратора се управляваше от ECU и доста кабели влизаха в него (беше взел проблемите и на карбуратора и на моноинжекцията)..
Моноинжекцията пък събираше информация от малко сензори и я караше като карбуратор - налива бензина и толкоз .... :thumbsup: